2021-03-26, 15:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men då borde det väl stå i FUP?
Det är väl något som borde vara befogat iofs.
Paret kan ju ha försökt att göra sig av med något, både på väg dit eller på väg hem.

Polisen måste väl ha beslagtagit bilen på arlanda eftersom SOA hämtade dom på arlanda, dom sov väl i bilen för att SD glömde hotell koden hemma, eller har jag missat någonting här?
Citera
2021-03-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Det om något är ju jäkligt märkligt? Varför är inga ficklampor i beslag? Framförallt då man initialt misstänkte just ficklampa som potentiellt tillhygge.

De kan ju ha uteslutits senare? Har ingen koll på vad obduktionen gav, vet bara att när ficklampa diskuterades tidigare var det en del som talade emot det som vapen. Iallfall i tråden.

Men givetvis underligt om de länge hade det som möjligt vapen inte pressa fram SD och gd lampor eller försöka hitta LW ev lampa.
Citera
2021-03-26, 15:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vinsten är att tona ner, att inte vilja erkänna psykisk sjukdom som kan innefatta psykoser.
Vilket är vad ett vittne även nämner.
Det är väl lättare att prata om tillstånd där det inte berör risk att tappa verklighetsuppfattningen.

Hon är som sagt fasadernas mästare i många aspekter.

Allt pekar på bipolär sjd i den beskrivning som finns och hon lär inte äta flera olika tabletter mot depression och vid depression pratas inte om livslång beh gällande andra preparat.

Javisst vill hon tona ner.
Det vet vi ju redan innan mordet, att Lena berättar om "fasadbygget".

Men jag kan inte se att en djup depression (där man inte klarar av att ta hand om barnen eller sig själv), bli inlagd mm skulle vara mindre allvarligt än en bipolär sjukdom som kantas av återkommande depressioner.

Vad gäller psykosen, är det ett vittne (J*eanette, Region Örebro som berättar om det. Det kan ju stämma, hon kan ha fått förlossningspsykos i samband med att barnet föddes. Men detta är ett vittne och hon kan ha blandat ihop förlossningsdepression med psykos. Men det är inget vi vet. Om det stämmer har HD iaf inte mörkat för henne.

Om HD inte har haft några hypomaniska eller maniska perioder vet jag inte om det har någon större betydelse för mordet?

Däremot en manisk period kan ställa till det ordentligt, med både aggressioner och vidlyftigt beteende. Det kan svänga fort.
Citera
2021-03-26, 15:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Då låter det som att smokeonthewater ljög när skribenten hävdade att SD blivit nerslagen.

Så som jag minns det från artikeln i Sundsvalls tidning så handlade det om ett par örfilar och att han brottade ner SD på golvet.
Citera
2021-03-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
20191009 är den utgiven, för att vara exakt

Rätt oväsentligt, om det som publiceras är fel som datum och underlig heter som en anhållan ingen sett röken av.

Vi kan ju enas det är beige publicerada boken med små misstag, det tar ner mycket av helheten. Eftersom vi har olika utgång för hur bokstavligt boken ska tolkas.
Citera
2021-03-26, 15:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Amerikanska polisen behöver inte ljuga, de kan missat fylla i att de är med i en brottsutredning i ESTA eller liknande. Hår hitta många skäl låta någon bända vid gränsen.

I övrigt håller jag med dig, luktar skunk kring detta. PS uppgifter håller inte, de är ju de vi har att förhålla oss till. Så enig med dig sagt det tidigare något stämmer inte.

Amerikanska polisen har rätt att ljuga sej blå till en misstänkt, Likaså har dom rätt att provocera fram en kriminell handling.
Citera
2021-03-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tog mig friheten att se vad makarna Dson skrev för resultat på högskoleprovet

SD våren 2013: 1,5
SD hösten 2013: 1,5

HD våren 2013: 0,5

0,5 det klarar ju en chimpans.

SD helt ok, inte i topp men bra. Kommer in på rätt många utbildningar om man vill. Dock inte de mest exklusiva.

Men 0,5...hon är bättre på äta psykofarmaka och vara otrogen och fuska i gc.
Citera
2021-03-26, 15:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Huh.. brutala skador, mkt aggressivt.
Vidrigt att lyssna på AL. Men väldigt informativt. Hon är klockren och tydlig.
Citera
2021-03-26, 15:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Polisen måste väl ha beslagtagit bilen på arlanda eftersom SOA hämtade dom på arlanda, dom sov väl i bilen för att SD glömde hotell koden hemma, eller har jag missat någonting här?

Ja, så var det.
Att de glömde koden, det är något de själva har sagt. Lappen låg kvar på bordet eller hur det var. Koden var slutet av SDs mobilnummer. Kanske det behövdes något ytterligare för att komma in på natten? Eller så glömde de de (SD?) att det var slutet på hans mobilnummer. Han var väl lite trött eller hur man ska säga. Säkert av både det ena och det andra. Eller så trodde de att hotellet var buggat, fast då kanske de borde ha tänkt att både bil och mobilen också var buggade?

Är man tillräckligt trött, kan man nog sova varsomhelst.

Eftersom bilen bärgades redan 16:e hade polisen kontaktat SOA för att berätta det och SOA hämtade dom på Arlanda.
Citera
2021-03-26, 15:15
Medlem
Citat:
Amerikanska polisen har rätt att ljuga sej blå till en misstänkt, Likaså har dom rätt att provocera fram en kriminell handling.

Nja inte ljuga sig blå, det kan påverka bevis värdet. Men provokation har de rätt till.

Jag konstaterade bara att de behövde bara hitta det minsta fel i pappren.

Det intressanta är ju vad som sades från Sverige, anhållen men ingen sett anhållan osv.
Citera
2021-03-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad jag minns var förklaringen då att Wilma inte kunde ha eget abonnemang och därför stod det på SD medan det faktiskt var dotterns mobil.
Ok, då har du säkert rätt. Jag har inte kollat numret utan tog för givet att det var dotterns utifrån min förklaring ovan. Sedan dess har ju dottern blivit några år äldre och de kan också ha ändrat reglerna för minderårigas abonnemang

Det var dotterns. Det klarnar i senare inlägg sen efter det du citerar.
Citera
2021-03-26, 15:16
Medlem
Citat:
Så som jag minns det från artikeln i Sundsvalls tidning så handlade det om ett par örfilar och att han brottade ner SD på golvet.

Allfelas för lindrigt
Måste dock vara jobbigt höra den pip rösten skrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in