2021-03-26, 12:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
I så fall tror jag att ÅH hade tagit upp det under förhöret i TR. Det enda hon tog upp där var att han visat tidslinjen för telefonen. Samtidigt som hon sa angående SD att tidslinjer kan redigeras. Men Coco_c tidslinje var ett alibi?

Ja, men hon har samtidigt sagt till försvaret att de bör läsa sidomaterilet, vlket de med all sannolikhet har gjort.

Nummer ett för försvaret är ju att kunna visa på alternativa gm.
Här fanns ju vittnesmål som berättade om att Lena och JS hade haft en del kontroverser. Första person att kolla på med andra ord, förutom HD.
Citera
2021-03-26, 12:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det står i citat från PS bok.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-03-26, 12:15
Avslutad
Citat:
Jag menade att HD inte lät LW ta honom utan strid. Hon kämpade för sin man och sin familj. Det tyckte inte bortskämda Lena om. Hon var van att få allt hon ville. Därför hatade hon HD och lade skulden på henne. Försökte hämnas.
Och detta, det vet du? Haf du kännedom och vetskap som vi andra inte har? Direktkontakt med Beelzebub? Du känns uppfylld av hat. Jobbigt
Citera
2021-03-26, 12:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Och detta, det vet du? Haf du kännedom och vetskap som vi andra inte har? Direktkontakt med Beelzebub? Du känns uppfylld av hat. Jobbigt

Jag vet det eftersom LW själv berättar om det i konversationer med sina vänner.
Citera
2021-03-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
När slog han SD?

Mega Sweden FAD i Sundsvall den 3 november 2018

PJ fick väl in ett slag som fällde honom. Sedan var det över. Ingen skadad, SD fortsatte jaga burkar.
SD polisanmälde händelsen.
Citera
2021-03-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror HDs föräldrar hjälpte till en del. Sett notering att mormor satt med vid sandlådan i kvarteret. Liksom LW som född Aron samtidigt som HD nedkom med Wilma.

Det låter ju bra och vettigt. Klart familjen måste haft någon typ av hjälp på den tiden.

Ursäkta att jag tjatar om detta. Men jag är mer orolig för barnens väl och ve NU. Vad kan hända om det mot slutet av förhandlingarna i HR tydligt lutar starkt mot fällande dom för SD? (alt SD&HD?)
( vet att jag låter paranoid här och jag vill att jag har fel.).
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-26 kl. 12:41.
Citera
2021-03-26, 12:19
Avslutad
Citat:
Jag vet det eftersom LW själv berättar om det i konversationer med sina vänner.
Det svarar inte på frågan hur du vet?
Du har läst det eller hört skvaller?
Citera
2021-03-26, 12:19
Medlem
Citat:
Inte en enda lampa har väl undersökts, de "lyser" med sin frånvaro. Trots att ficklampa tillhör standardutrustning för en burkkrigare..
"Den som kraftigast lampa vinner" sagt av den som slåss mot demoner i skogen

Svårt att veta hur utredningen resonerat här.

11/5 är de inne på att han ska mörda LW. Tillhygge dokumenterat i fupen: ficklampa. Alla andra tillhyggen lyser även de med sin frånvaro den natten. Och han menar att han hade vunnit nån fajt där mot dessa muskiga män för han hade ficklampa osv ja. Ficklampan som var en förlängning av hans kropp med tanke på hans engagemang som kvarterspolis och grannsamverkare.

Då kommer vi till 19/5 och LW hittas död och någon form av tillhygge har använts. Det är cirkelformade märken och cylinderformade märken på kroppen och koncentrerat vid öga och tinning.

11/5 menar de alltså att han planerade mörda henne och då var han ”beväpnad” med ficklampa. ”Genrepet” har det också kallats.

Efter fått obduktionsprotokoll så är inte en enda ficklampa i beslag? Hur tänkte spaningsledare MN och åklagarw ÅH där?

Hur får man ihop den logiken?
Citera
2021-03-26, 12:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det svarar inte på frågan hur du vet?
Du har läst det eller hört skvaller?

Det finns i FUP.
Citera
2021-03-26, 12:22
Avslutad
Citat:

PJ fick väl in ett slag som fällde honom. Sedan var det över. Ingen skadad, SD fortsatte jaga burkar.
Ingen som filmade den stora tuppfighten? Ser framför mig hur SD ramlar omkull likt en fejkande fotbollsspelare
Citera
2021-03-26, 12:23
Medlem
Citat:

Vad jag har hört så blev han bara nerbrottad. Att han skulle ha blivit slagen har jag inte hört tidigare. Men ja det blev väl inte så mycket utav det där.
Citera
2021-03-26, 12:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om inte annat så var ”spanet” efter parets bil. Den behövde säkras av någon. Om det var lokala förmågor från Örebro eller inte ska jag låta vara osagt.

Men då borde det väl stå i FUP?
Det är väl något som borde vara befogat iofs.
Paret kan ju ha försökt att göra sig av med något, både på väg dit eller på väg hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in