2021-03-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Aha, tack för förtydligandet. Men om han går till polisen och pratar så måste han ju vetat att det var anmält. Det står ju dessutom i anmälan vem som gjorde den. Står det anonym anmälare menar du, och hur vet man då att det var från Örebro någon ringde?
Jo jo, skylla på ditten och datten går ju alltid. Men det är inte Esbjörn som är partiledare och offentlig person. Det är inte honom ett brutet löfte slår tillbaka på.
Tror du verkligen det kommer att hända?
Men sök upp protokollet och läs själv istället för alla dessa dumma frågor. Finns att finna i tråden via sök. Åtminstone för några dagar sedan.

Jag brukar försöka lägga skulden på den som objektivt sett gjort felet. Men inte du tydligen?
2021-03-26, 10:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Men sök upp protokollet och läs själv istället för alla dessa dumma frågor. Finns att finna i tråden via sök. Åtminstone för några dagar sedan.

Jag brukar försöka lägga skulden på den som objektivt sett gjort felet. Men inte du tydligen?
Fast så är det ju inte riktigt. Jag ifrågasätter trådsanningen och hypoteser gjorda i tråden.
Om jag missar vem som gör en anmälan så är det ju inte som att det är världen grej.
Jag visste ju att Esbjörn talar med polisen.
Och det är ju det relevanta.

Båda ifrågasättande och Team Ebba speglar storyn vinklad utifrån sitt sett att se. Det är ganska naturligt att det blir så.
2021-03-26, 10:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jaså, igår var det en trådsanningen att han inte visste om polisanmälan.

Enligt förhöret som inträffade efter polisanmälan, visste han inte om det.
2021-03-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Hur då? Domare ger normalt inte tips om vilka lagparagrafer som svaranden har möjlighet att använda. Det ger då käranden direkt möjlighet att överklaga, om hon skulle förlora.

Det framgår utomordentligt tydligt av MUF-protokollet att den informationen kom från domstolen/tingsfiskalen. Protokollet finns utlagt i tråden. Det är bara att läsa innantill.

Och en domare har ansvar för att rättegången blir rättvis och så objektiv som det bara går. Om en part inte har ett kompetent ombud - i detta fall en klant som inte ens är advokat - som inte klarar sin uppgift så har domstolen ansvar. T.ex. genom att informera om sådant som ett kunnigt ombud normalt borde ha kunskap om. Eller så kan domstolen helt enkelt avvisa ombudet. Det senare har man ju dock i detta fall valt att inte göra.
2021-03-26, 10:54
Medlem
Citat:
Fast så är det ju inte riktigt. Jag ifrågasätter trådsanningen och hypoteser gjorda i tråden.
Om jag missar vem som gör en anmälan så är det ju inte som att det är världen grej.
Jag visste ju att Esbjörn talar med polisen.
Och det är ju det relevanta.

Båda ifrågasättande och Team Ebba speglar storyn vinklad utifrån sitt sett att se. Det är ganska naturligt att det blir så.
Normalt när man säger att man ifrågasätter något så uppdaterar man sin uppdatering med de objektiva fakta som kommer fram. Dock inte du.

Att du uppfattar rena referat ur länkade dokument som hypoteser säger egentligen allt.

Eftersom du inte tar till dig fakta så ser jag någon av följande avsikter med dina inlägg med samma eviga frågor:

Trollning bara för att
Puckad i huvet
Driver en agenda med skitspridning mot idet här fallet Ebba

Jag vet vilken jag tror på.
2021-03-26, 11:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Normalt när man säger att man ifrågasätter något så uppdaterar man sin uppdatering med de objektiva fakta som kommer fram. Dock inte du.

Att du uppfattar rena referat ur länkade dokument som hypoteser säger egentligen allt.

Eftersom du inte tar till dig fakta så ser jag någon av följande avsikter med dina inlägg med samma eviga frågor:

Trollning bara för att
Puckad i huvet
Driver en agenda med skitspridning mot idet här fallet Ebba

Jag vet vilken jag tror på.
Det finns inte så mycket ny information i detta. Dessutom ifrågasätter jag så kallade trådsanningen.

Som exempelvis att Esbjörn står under påverkan. Så länge detta sägs som någon form av sanning i tråden så kommer jag naturligtvis att fortsätta att skriva nya och gamla infallsvinklar på ämnet.

Dessutom har ju ingen lyckats förklara för mig logiken i att Esbjörn är opåverkbar under sommaren men påverkbar bara veckor efter att kontraktet skrivets.

Jag försvarar inte Hans jurist brottsliga handlingar (för 15 år sedan). Detta betyder inte att jag inte kommer att ifrågasätta när trådsanningen är att han ljuger och lurar Esbjörn.

Vidare så tycker jag att jag trollar minst i tråden. Att trolla är för mig att misstänkliggöra, inte bemöta det som skrivs utan bara skriva att personen är en idiot och att den ljuger. Vidare trollar man om man sprider saker som sanningar, som man egentligen inte vet.

Och slutligen är det någon som driver skit spridning i denna tråd så är det inte jag och det är inte Ebba som är drabbad av den. Det är teamet kring Esbjörn som är värst drabbade.
2021-03-26, 11:25
Medlem
Citat:
Det jag hittar om detta i polisförhöret är:
Bolin tillfrågas om han själv har lagt ut huset för försäljning och säger att det är flera som har kommit och tittat, men han har själv inte lagt ut det. Det började redan för sju år sedan.

ja? Så då är det en sk trådsanning att HAN visat upp huset för försäljning.... det stämmer inte.

Finns det nån annan som tydligt säger nåt om att han velat sälja huset? Eller han själv...?
2021-03-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
ja? Så då är det en sk trådsanning att HAN visat upp huset för försäljning.... det stämmer inte.

Finns det nån annan som tydligt säger nåt om att han velat sälja huset? Eller han själv...?
En gång till då:

tydligare:

Det som står efter mitt kolon är avskrift direkt ur polisrapporten från trädfällningen och är vad herr Bolin uppgett.

Kan inte bli mycket tydligare...
2021-03-26, 11:36
Medlem
Citat:
En gång till då:

tydligare:

Det som står efter mitt kolon är avskrift direkt ur polisrapporten från trädfällningen och är vad herr Bolin uppgett.

Kan inte bli mycket tydligare...

Jaja, det kan tydligen vara tydligare.

Att någon kommer och tittar på ett hus är ju inte samma sak som
att HAN verkligen har en visning av huset.

Sådan här intressanta hus, drar köpare till sig.
Mer eller mindre seriösa frågor, av folk som tittar på huset, mer eller mindre spontant - "är huset till salu?"

Det tydliga är iaf han har INTE lagt ut huset för försäljning.
Senast redigerad av Garre74 2021-03-26 kl. 11:39.
2021-03-26, 11:38
Medlem
Citat:
Står i anteckningarna att binninge inte driver med stöd av rubr lag.

Vad står det säger du? "Inte driver med stöd..." vad betyder det? Säger domaren så?
2021-03-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Vad står det säger du? "Inte driver med stöd..." vad betyder det? Säger domaren så?
Nej de orden användes inte utan: ”Esbjörn Bolin gör inte heller gällande att avtalet är ogiltigt med stöd av lagen....”
För mig blev det på slarvig svenska att han inte driver..
Är det tydligare nu?
2021-03-26, 11:49
Medlem
Citat:
Förvisso. Men om man som partiledare tittar in i en kamera och säger:
-Jag kommer inte att genomföra köper om Esbjörn inte vill.

Det vill säga, en partiledare ger ett enskilt löfte till en privat person. Då ser det illa ut att inte hålla det. Vidare säger det ju något om hur tillitsfull hon är.
Det stora problemet med detta är Esb med kumpaner gjort saker i fel ordning. Man börjar inte med hot och smutskastning och sen vänder på klacken när saken ska diskuteras irl. Hade detta hanterats med någon form av förnuft hade Esb bjudit över Ebba för ett möte och förklarat att han önskar backa ur affären, och vilka skäl som ligger bakom. Men som denna situation har utvecklat sig hade inte Ebba så mycket annat val än att pröva detta rättsligt. Och det känns väll ändå som det mest moraliska i en sådan här situation. För vem ska annars avgöra tvisten?....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in