2021-03-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
När slog han SD?

Frågan är inte ställd till mig, men svarar ändå;
Det var ett event alldeles efter Lenas död. En massa andra geocachare var vittnen. PJ var förbannad för att SD, som han var säker på att ha mördat Lena, hade mage att dyka upp på eventet och sprätta och flina, som om ingenting hade hänt.
Citera
2021-03-26, 12:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det står i citat från PS bok.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Du menar det här?

"För att ta emot dem på flygplatsen hade vi satt in en liten, för ändamålet lämplig, styrka från Örebros spaningsrotel."

Men det borde väl styrkas i FUP?

Otroligt viktigt för att visa om någon försökt göra sig av med något bevis.
Citera
2021-03-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte riktigt hunnit läsa ikapp alla inlägg de senaste dagarna.
Frågar därför lite korkat, vilket nummer ni pratar om? Försöker fatta vad ni "tjafsar" om.

Detta nummer?
A 145/33
4*6768034666 B*ubblis W*ilma D*avidsson

Jag satte ett frågetecken där på jobbmobil medans min lina laddade fupen för att dubbelkolla. SD:s jobbnr slutar på 666 också. Ihopblandat.

Min poäng från början var att det såg konstigt ut i Hitta för SD vad gäller namn och jobb. Min nästa poäng var att barnets namn kanske inte ska komma upp som första träff vid sök ”stefan davidsson örebro”.

Och som tillägg då om man värnar om barnen, varför låta ungens nummer ligga ute år efter år när han kan redigera med Bank ID?

Jag hade blandat ihop numren alltså för båda slutar på 666. The number of the beast osv
Citera
2021-03-26, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Svårt att veta hur utredningen resonerat här.

11/5 är de inne på att han ska mörda LW. Tillhygge dokumenterat i fupen: ficklampa. Alla andra tillhyggen lyser även de med sin frånvaro den natten. Och han menar att han hade vunnit nån fajt där mot dessa muskiga män för han hade ficklampa osv ja. Ficklampan som var en förlängning av hans kropp med tanke på hans engagemang som kvarterspolis och grannsamverkare.

Då kommer vi till 19/5 och LW hittas död och någon form av tillhygge har använts. Det är cirkelformade märken och cylinderformade märken på kroppen och koncentrerat vid öga och tinning.

11/5 menar de alltså att han planerade mörda henne och då var han ”beväpnad” med ficklampa. ”Genrepet” har det också kallats.

Efter fått obduktionsprotokoll så är inte en enda ficklampa i beslag? Hur tänkte spaningsledare MN och åklagarw ÅH där?

Hur får man ihop den logiken?
Den självutnämnde spaningsledaren tänkte inte alls.
Hiding har åtskilliga gånger påpekat vikten av att undersöka samtliga kläder som LW hade på sig. Inte ens det gjordes.
Självklart finns det enormt mycket som måste genomgås, men det förtar inte känslan av överslätande, bortkollrade delar.
Ordningsgeneral SD som enligt fup bevisligen köpt presumtiva mordvapen från Kina, det är osannolikt att han inte vet vart han har sina lampor.
Citera
2021-03-26, 12:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, antagligen kunde det ha blivit så, ja. Men han hade tvingats ragga intensivt och med många bakslag. Tror de flesta kvinnor som är normala själva, inte skulle gå på en charmoffensiv a' la SD. Snarare bli förbryllade och lite äcklade av hans persona.

SD verkar kräva ideligen spänning i livet. Även om det innebär att någon annan mår dåligt av det. Eller kanske det är just detta som är kryddan?

Menar du att LW inte var "normal"?
Citera
2021-03-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Frågan är inte ställd till mig, men svarar ändå;
Det var ett event alldeles efter Lenas död. En massa andra geocachare var vittnen. PJ var förbannad för att SD, som han var säker på att ha mördat Lena, hade mage att dyka upp på eventet och sprätta och flina, som om ingenting hade hänt.

Väldigt märkligt att han åkte dit ja. Minns incidenten och att han skulle ha blivit nertryckt i golvet. Men inte att man kunde läsa om något slag.
Citera
2021-03-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Minderåriga kan vara listade på vissa av de här sajterna. Innan någ opponerar sig mot det så VET jag att det är så.

Men det är inte grejen här.

Numret ser bekant ut ja?
Det är det numret som förekommit sedan dag ett här. Skulle SD lämna över det numret till sin dotter?

Sen är det väl SD:s (numera fd?) jobbmobilnummer.

Och skulle det vara så viktigt att skydda dottern så drar man väl inte upp hennes namn i den första sökträffen på ”stefan davidsson örebro” i google?

Bara för att vara tydlig så är det alltså inte dotterns nummer som är listat där. Samma nummer återkommer på andra sajter och i fupen på sida upp och sida ner.

Precis. Hade det varit viktigt att skydda dottern från att förknippas med föräldrarnas ”koppling” till fallet LW så hade SD och HD bara kunnat fixa så hennes telefon står i exempelvis SOAs namn eller helt enkelt ge henne en telefon med kontantkort.
Citera
2021-03-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vad jag har hört så blev han bara nerbrottad. Att han skulle ha blivit slagen har jag inte hört tidigare. Men ja det blev väl inte så mycket utav det där.

Nerbrottad var nog närmare sanningen, ja.

Inte långt senare blev han outad här på FB.
Citera
2021-03-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nerbrottad var nog närmare sanningen, ja.

Inte långt senare blev han outad här på FB.

Då låter det som att smokeonthewater ljög när skribenten hävdade att SD blivit nerslagen.
Citera
2021-03-26, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Att förstå blir svårt, men mig veterligen går man inte till en psykiatriker för sömnproblem..dit går man för psyket, men vad vet jag?

Men det skrev jag inte.
Summa, summarum av det jag skrev är att HD har haft Quetiapin sedan tidigare, och att hon har fått det förskrivet mot ångest säger hon ju själv (och förmodligen som ett komplement mot depression) och för att hjälpa henne för sömnproblemen. Därför har hon blivit ordinerad att ta dom till natten.

Jag har aldrig påstått att HD har fått dom utskrivet enbart mot sömnproblem.
Citera
2021-03-26, 12:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Du menar det här?

"För att ta emot dem på flygplatsen hade vi satt in en liten, för ändamålet lämplig, styrka från Örebros spaningsrotel."

Men det borde väl styrkas i FUP?

Otroligt viktigt för att visa om någon försökt göra sig av med något bevis.

Om de var där den 19:e, som PS påstår, så missade de dem med ett dygn.
Citera
2021-03-26, 12:35
Medlem
Citat:
Men då borde det väl stå i FUP?
Det är väl något som borde vara befogat iofs.
Paret kan ju ha försökt att göra sig av med något, både på väg dit eller på väg hem.

Inte så insatt men någon kollade efter bilen så den kunde bärgas till Örebro så långt borde det ha funkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in