2021-03-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligen, men de flesta utgår förstås att omtanken rörde Hanna.

Själv skulle jag ha lämnat mina barn på säker plats, typ dagis, skola eller hos någon annan pålitlig person när jag gick till jobbet. Inte ensamma med en djupt deprimerad person. Men det begrep nog inte SD. Kanske han heller inte hade den kunskapen, fått till sig den vetskapen?

Eller så brydde han sig inte. Huvudsaken var kanske att bilen var säker (och att HD inte kunde gasa ihjäl sig eller medvetet köra ihjäl sig).
Citera
2021-03-26, 11:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Oavsett så tror jag inte att Hitta redovisar de personer som har abonnemang för sina barn så här:

”Stefan W**** Davidsson

Stefan Davidsson
Karl Stefan Davidsson bor i en villa i Örebro med telefonnummer 076-8*03 46 66. Stefan jobbar som W****s telefon.”

https://www.hitta.se/stefan+davidsson/%C3%B6rebro/person/LWWPjCXvnO

Nåt har väl blivit galet i databasen bara.
Dottern är för ung för att ha eget abonnemang.
Därför står det på SD.
För att folk ändå ska fatta att det är dotterns och inte försöka ringa till Stefan så ser det ut som det gör.
Viss information kan man lägga till/redigera själv, t.ex. jobbar som.

Var det inte någon som råkade ringa till dottern när LW var försvunnen?
Därför att telefonen stod i SD:s namn.
Därför har de ändrat som de har gjort.
Det är inte så mycket man kan ändra själv och därför har de lagt till info om att det är dotterns telefon där de kan ändra informationen.
Citera
2021-03-26, 11:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
En man i en relation kan inte bli "tagen" av en annan kvinna om han själv inte vill det. Det är SD som är roten till det onda då han inte kan vara trogen den kvinna han lovat älska i nöd och lust. Hade det inte varit Lena så är jag övertygad om att det likaväl hade kunnat vara någon annan då SD verkar tro att han är guds gåva till det motsatta könet.

Nej, det hade inte kunnat vara någon annan för alla andra tycker att han är konstig och obehaglig.
Citera
2021-03-26, 11:36
Medlem
Citat:
En man i en relation kan inte bli "tagen" av en annan kvinna om han själv inte vill det. Det är SD som är roten till det onda då han inte kan vara trogen den kvinna han lovat älska i nöd och lust. Hade det inte varit Lena så är jag övertygad om att det likaväl hade kunnat vara någon annan då SD verkar tro att han är guds gåva till det motsatta könet.

Ja, antagligen kunde det ha blivit så, ja. Men han hade tvingats ragga intensivt och med många bakslag. Tror de flesta kvinnor som är normala själva, inte skulle gå på en charmoffensiv a' la SD. Snarare bli förbryllade och lite äcklade av hans persona.

SD verkar kräva ideligen spänning i livet. Även om det innebär att någon annan mår dåligt av det. Eller kanske det är just detta som är kryddan?
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-26 kl. 11:40.
Citera
2021-03-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Dottern är för ung för att ha eget abonnemang.
Därför står det på SD.
För att folk ändå ska fatta att det är dotterns och inte försöka ringa till Stefan så ser det ut som det gör.
Viss information kan man lägga till/redigera själv, t.ex. jobbar som.

Var det inte någon som råkade ringa till dottern när LW var försvunnen?
Därför att telefonen stod i SD:s namn.
Därför har de ändrat som de har gjort.
Det är inte så mycket man kan ändra själv och därför har de lagt till info om att det är dotterns telefon där de kan ändra informationen.

Har för mig att när NOA skulle ringa SD svarade Wilma varför Noa bad om SDs nummer.
Den morgon LW var försvunnen.
Citera
2021-03-26, 11:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, antagligen kunde det ha blivit så, ja. Men han hade tvingats ragga intensivt och med många bakslag. Tror de flesta kvinnor som är normala själva, inte skulle gå på en charmoffensiv a' la SD. Snarare bli förbryllade och lite äcklade av hans persona.

Exakt, som den där poliskvinnan han försökte krama på polishuset i Örebro.
Citera
2021-03-26, 11:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Jag menade att HD inte lät LW ta honom utan strid. Hon kämpade för sin man och sin familj. Det tyckte inte bortskämda Lena om. Hon var van att få allt hon ville. Därför hatade hon HD och lade skulden på henne. Försökte hämnas.
Citera
2021-03-26, 11:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Påståendet om anhållan är nog en lögn från Springare, tills någon kan bevisa motsatsen.
Fanns det ett beslut om anhållan så skulle det finnas dokumenterat.
Har någon sett det dokumentet?
För en internationell efterlysning räcker det inte med anhållan, då krävs häktning.
Juridiskt låter det hela mycket tveksamt.
Det handlar ju inte heller om rykten, utan informationen kommer från Litenensams citat direkt från boken.
Springare kör sitt eget race och verkar inte bry sig om lagar och regler.
(jag känner igen beteendet från fallet med Assange, fast där var det åklagaren Marianne Ny som hela tiden ljög.)
Springare påstår att de skulle mötas upp på Arlanda.
En ny lögn?
Om jag minns rätt hämtades de av HD:s föräldrar.
Var gjorde den mötande polisen?

Sedan ljög den amerikanska gränspolisen och sa att det berodde på Esta.
Svensk polis får väl inte ljuga?
Får amerikansk polis göra det?

Jag har inte hittat någon uppgift i FUP om detta anhållande som ÅH skulle godkänt och som PS nämner i boken.

För varje beslut om anhållande finns uppgifter i A 155 när beslut tagits och när anhållandet hävts.

"Datum och tid för beslut"
"Datum och tid för verkställighet"
"Häva "---"Datum och tid"

Jag kan bara se några anledningar till att PS har skrivit så i boken och det är

- att han slarvat som med ett och annat, inte så noga med detaljerna, dvs något sådant beslut togs aldrig
- att han vill mörka något som han gjort, kanske inte helt enligt reglerna eller t om värre. Skarvar.
- att beslutet först togs, men ändrades. Kanske utan PS medverkan (information). Det kom aldrig längre än innanför rummet där det diskuterades, men vid närmre eftertanke (efterforskning) räckte det med att informera gränspolisen i USA?

Jag har inte heller sett att polisen skulle ha haft span på SD från Arlanda.
Måste läsa på där i FUP. Kan ha fel.

Som sagt, HDs pappa hämtade paret på Arlanda.
Citera
2021-03-26, 11:50
Medlem
Citat:
Själv skulle jag ha lämnat mina barn på säker plats, typ dagis, skola eller hos någon annan pålitlig person när jag gick till jobbet. Inte ensamma med en djupt deprimerad person. Men det begrep nog inte SD. Kanske han heller inte hade den kunskapen, fått till sig den vetskapen?

Eller så brydde han sig inte. Huvudsaken var kanske att bilen var säker (och att HD inte kunde gasa ihjäl sig eller medvetet köra ihjäl sig).

Tror HDs föräldrar hjälpte till en del. Sett notering att mormor satt med vid sandlådan i kvarteret. Liksom LW som född Aron samtidigt som HD nedkom med Wilma.
Citera
2021-03-26, 11:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
PJs alibi är tveksamt:

Coco_c alibi är tveksamt. Hans mobil var hemma men var var han?

UW och NW har inget alibi.

Vad gäller Coco_c alibi kan du inte veta vad som framkommit.
Han är avförd. Och som jag uppfattar det har han kollats lite extra noga eftersom det har funnits en del kontroverser där.

Om hans mobil har varit hemma (?), kanske den har använts?
Det är inget vi har sett, vilket innebär att du inte heller kan veta.
Han har visat sin tidslinje.
Citera
2021-03-26, 11:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Örebropolisen hade skickat spanare till Arlanda.
Spanare nämns inte någonstans i de utdrag som Litenensam har lagt ut här.
Boken för övrigt har jag inte läst.
Står det något om spanare där?
Citera
2021-03-26, 11:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Om jag inte tar fel nu, så var det väl dessutom PJ som slog SD på truten på ett event kort tid efter Lenas död? Han var upprörd och förbannad över att SD öht dök upp på eventet som om inget hade hänt. PJ misstänkte starkt att SD hade mördat Lena. Hade han själv mördat henne så hade han näppeligen betett sig så. Inte heller hade han haft sin dotter med sig. Dessutom hade han alibi själv.

Där finns det alltså våldskapital. Vi vet väl egentligen inte varför han slog SD? Han kanske var avundsjuk för att LW haft en relation med SD i sex år medan han själv blivit nobbad.

Hans alibi är tveksamt. Han säger emot sig själv. Kanske han blev arg på måndagskvällen när LW nobbade hans inbjudan till Göteborg. Hon kanske pladdrade på om norgeresan och Beholder utan att förstå att det sårade PJ eftersom hon sagt till honom att hon inte ville ha någon relation eftersom hon var trött på karlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in