2021-03-26, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
PJs alibi är tveksamt:

Coco_c alibi är tveksamt. Hans mobil var hemma men var var han?

UW och NW har inget alibi.

Man har varit mera grundläggande än så när man kollat upp personer i LWs närhet. Sedan är det inte allt som kommer med i FUP.
Citera
2021-03-26, 09:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Man har varit mera grundläggande än så när man kollat upp personer i LWs närhet. Sedan är det inte allt som kommer med i FUP.

Men eller hur. Det är en solid utredning som klart visar att SD är skyldig, och all den dör dokumentationen som talats om i tråden som LW hade som visade att misshandel, stalking och trakasserier förekommit. Det är för den gedigna och solklara utredningen som SD släpptes innan TR meddelade domen såklart.
Citera
2021-03-26, 09:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Åsa Hiding anhöll den misstänkte och vi började dra i kontakter med USA och gränspolisen där. Vi fick bekräftelse på att den misstänkte och hans fru satt på en flight och vi meddelade gränspolisen på flygplatsen där de skulle landa att mannen var abhållen för människorov. Under torsdagen meddelades det från USA att man plockat in paret och vägrat låta dem komma in i USA.
Påståendet om anhållan är nog en lögn från Springare, tills någon kan bevisa motsatsen.
Fanns det ett beslut om anhållan så skulle det finnas dokumenterat.
Har någon sett det dokumentet?
Citat:
Skrev inte Springare att de kom tillbaka 18 maj?

Onödigt att släppa iväg dem över huvudtaget, tycker jag.

Får polisen verkligen göra så? De var ju inte efterlysta.
För en internationell efterlysning räcker det inte med anhållan, då krävs häktning.
Juridiskt låter det hela mycket tveksamt.
Det handlar ju inte heller om rykten, utan informationen kommer från Litenensams citat direkt från boken.
Springare kör sitt eget race och verkar inte bry sig om lagar och regler.
(jag känner igen beteendet från fallet med Assange, fast där var det åklagaren Marianne Ny som hela tiden ljög.)
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen i Örebro kontaktade flygplatspolisen där. De grep paret. Man skyllde på fel ifylld ESTA. Örebropolisen mötte upp på Arlanda på lördag 19 maj.
Springare påstår att de skulle mötas upp på Arlanda.
En ny lögn?
Om jag minns rätt hämtades de av HD:s föräldrar.
Var gjorde den mötande polisen?

Sedan ljög den amerikanska gränspolisen och sa att det berodde på Esta.
Svensk polis får väl inte ljuga?
Får amerikansk polis göra det?
Citera
2021-03-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men eller hur. Det är en solid utredning som klart visar att SD är skyldig, och all den dör dokumentationen som talats om i tråden som LW hade som visade att misshandel, stalking och trakasserier förekommit. Det är för den gedigna och solklara utredningen som SD släpptes innan TR meddelade domen såklart.

Ja dödshoten, trakasserierna och SDs psyke framkommer ju tydligt i FUP.

TR friade SD och bad så mycket om ursäkt för detta. Vi får se hur det går i HR.
Citera
2021-03-26, 10:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Påståendet om anhållan är nog en lögn från Springare, tills någon kan bevisa motsatsen.
För en internationell efterlysning räcker det inte med anhållan, då krävs häktning.
Det handlar ju inte heller om rykten, utan informationen kommer från Litenensams citat direkt från boken.
(jag känner igen beteendet från fallet med Assange, fast där var det åklagaren Marianne Ny som hela tiden ljög.)
En ny lögn?

Antagligen. De har legal bevisprincip inför förhandling i domstol där bevis kan exkluderas på vissa grunder. Men annars har de i regel rätt stort svängrum för att provocera fram bevisning, vilket i och för sig inte är fråga om här. Men mer tveksamt från svensk sida som du är inne på.
Citera
2021-03-26, 10:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kan han väl? Man har rätt att ändra och lägga till detaljer som datum, platser, namn och specifika händelser.

Har Springare skrivit på kontrakt med förlaget att boken ska vara helt sanningsenligt? Det tror jag knappast.
Skämtar du?
Det finns inga kontrakt inom bokbranschen om att böcker ska vara sanningsenliga.
Det är kutym att det framgår och att man vet innan man köper en bok vilken typ av bok man köper och hur mycket sanning respektive fantasi den innehåller.
Det finns böcker som är baserade på en sann historia och sedan utbroderade men då framgår det.
Det finns böcker som är sanna men där namn och platser har bytts ut för att huvudpersonerna inte ska kunna identifieras men då ska det framgå.
Det finns böcker som beskriver verkligheten (vilket jag antar att Springare gör anspråk på) och då ska de inte vara fulla av felaktiga uppgifter och datum.
Citera
2021-03-26, 10:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Det diskuterades i trådens början.
Det sista livstecknet från/(till?) telefonen var ett ping och mobilen lokaliserades till Vivallaskogen, men inte exakt position så den hittades aldrig.
Jag kommer inte ihåg om pinget registrerades i realtid eller om det var några dagar senare man upptäckte att den hade pingats.
(Pingar man en telefon eller pingar telefonen själv?)
Jo, jag såg det var på tapeten och att sista livstecken fr hennes mobil var vid 01.40 tiden på Hjalmar Bergsmans väg, natten hon dog antar jag.

Därav frågan om FUP uppgifter när det pratas om ping och spring i vivallaskogen.
Citera
2021-03-26, 10:08
Medlem
Citat:
En ny lögn?

På tal om ESTA kan det ha blivit lite problem här:

”Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?”

Står det nej där i SD:s ansökan så kan det vara lite problem även om ESTA i praktiken då blev ifylld av SD innan han blev anhållen.
Citera
2021-03-26, 10:16
Medlem
Citat:
Det står överallt i hennes konversationer det sista året. Jag kan inte länka till alla! Det var HDs fel att LW inte fick träffa SD så mycket som hon ville p.g.a. de regler HD satt upp. HDs fel att LW inte fick kladda på SD när de träffades på event. HD, som enligt LW, vigselförrättaren (!), gjorde fel när hon gav SD en andra chans. HD som skulle straffas för att hon kämpade emot LW och stod i vägen för det LW ville ha. Hennes fanclub driver hämnden vidare i tråden.

Istället för att inse att SD bar sig åt som en skitstövel mot dem båda. Och att hon bar sig åt som en bitch mot HD.

Precis som du själv skriver så betedde sig SD som en skitstövel, mycket milt sagt, mot dem båda. Hade SD varit en riktig man som älskade och respekterade sin fru, samt behållit trumpeten innanför kallingarna så hade detta kunnat undvikas. Men SD med sitt patologiska ego ville både äta kakan och ha den kvar. Därav triangulering. Ser förövrigt att Remark gett dig ett mycket bra svar i inlägg #127192 där hen sätter ord på precis det jag tänker.
Citera
2021-03-26, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av vittnesmålen av prästkollegan Stefan om hans samtal med LW när hon hälsade på. Likaså vittnesmål med väninnan i Storbritannien som LW hade ganska mycket kommunikation med framkommer att LW lade rätt mycket negativ energi till att älta om HD. Nedlåtande elakheter om HDs psykiska hälsa och småaktig avundsjuka att SD inte kan lämna HD som inte ens rakade fittan.

Och om man vänder på det hela så var det exakt detsamma HD gjorde, framförallt i samtal med JG, men även med JS och andra om jag inte minns helt fel.
Citera
2021-03-26, 10:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om ESTA kan det ha blivit lite problem här:

”Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?”

Står det nej där i SD:s ansökan så kan det vara lite problem även om ESTA i praktiken då blev ifylld av SD innan han blev anhållen.
Så kan det vara.
Fast det är en väsentlig skillnad på arrested och convicted.
Arrested kan man ju anse att han har varit, en timme eller vad det var.
Det kanske var det Springare betonade.
Men då är han inte sanningsenlig i boken.
Jag förstår faktiskt inte varför de fick resa iväg.
Citera
2021-03-26, 10:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Annars vad gäller nätet så heter han lite annorlunda och jobbar med lite annorlunda saker på Hitta på tal om sökresultat:

https://www.hitta.se/stefan+davidsson/%C3%B6rebro/person/LWWPjCXvnO
Kan inte förklaringen vara så enkel som att hans dotters mobilabonnemang står på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in