Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-03-24, 11:51
Medlem
Zlixs avatar
Varför var han i tingsrätten idag 10.30?
Citera
2021-03-24, 12:02
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Uj, uj. Nu är det stopp i avloppet, som kärringen sade. Özz måste ha fått sin rygg rakad...

Det är sådana rötägg som Özz Nujjen som ger feminisrena vatten på sin kvarn, när det snackas om taskig kvinnosyn. Se upp för hans håriga händer, som tafsar sig upp under kjolen på kvinnorna.
Citera
2021-03-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlix

Om målet började 10:30 och det var Stockholms Tingsrätt, så finns det en del att välja på.
Konkurser, grov olovlig körning + rattfylleri, misshandel

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/stockholms_tingsratt/forhandlingar-2021/forhandlingar-i-stockholms-tingsratt-vecka-12-2021-03-22-till-och-med-2021-03-26.pdf
Citera
2021-03-25, 13:05
Medlem
Inget nytt om varför özz befann sig på tingsrätten?
Citera
2021-03-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus
Mitt intryck av att Özz är intelligent är inte baserat bara på vilken poäng han får.

Du kan börja med att titta på intervjun i Uppdrag Granskning och hur Özz hanterade uppståendelsen kring den.
När du gör det kan du ställa dig själv följande fråga: Skulle en intelligent person uppföra sig på det viset?
Citera
2021-03-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelageZin
Inget nytt om varför özz befann sig på tingsrätten?
Det var ett antal konkursfall inbokade vid dessa tider, gissar på det.
Citera
2021-03-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus
Jag vet inte for a fact, men jag får inte intrycket att det är regisserat så som du beskriver. Janne Josefsson är med i programmet och han kan knappt någonting. Han har ingen aning på frågor som jag tycker är lätta. Han ger intrycket av att vara en riktig dumskalle ärligt talat.
Även Staffan Lindeborg är förvånansvärt okunnig.

Hur förklarar du det i så fall? Skulle man då ha gett Özz, och några andra som får höga poäng, rätt svar för att skapa "bra tv"? Kanske någon slags PK-kampanj för att han är invandrare?
Inte omöjligt, men man hör på hur folk resonerar om de är intelligenta eller ej. Mitt intryck av att Özz är intelligent är inte baserat bara på vilken poäng han får.

Finns nog ett antal aktivister som gärna förser Özzen facit innan programmen. Allt för värdegrunden.
Citera
2021-03-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlix

Befann han sig på en plats som på något vis visar i vilken egenskap han var där?

Vittne, åtalad, åhörare osv Det kan bli enklare för den som vill leta om den vet det. På en del domstolar och i vissa typer av mål så försöker man hålla isär grupper på olika sätt.

Här på Gotland förut så hade de åtalade med vänner inofficiellt hallen utanför rättssalen där de fick husera hur högljutt och bäst de ville medan åklagarvittnen, målsägande osv fick gå ner på bottenplanet där även vittnesstödjarna höll till. Det såg otroligt illa ut men det där är ett problem många tingsrätter försöker lösa på bättre sätt än Gotland.
Citera
2021-03-31, 22:42
Medlem
Zlixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Befann han sig på en plats som på något vis visar i vilken egenskap han var där?

Vittne, åtalad, åhörare osv Det kan bli enklare för den som vill leta om den vet det. På en del domstolar och i vissa typer av mål så försöker man hålla isär grupper på olika sätt.

Här på Gotland förut så hade de åtalade med vänner inofficiellt hallen utanför rättssalen där de fick husera hur högljutt och bäst de ville medan åklagarvittnen, målsägande osv fick gå ner på bottenplanet där även vittnesstödjarna höll till. Det såg otroligt illa ut men det där är ett problem många tingsrätter försöker lösa på bättre sätt än Gotland.

Nä. Han var noga med att presentera sig högt och tydligt i repan, och att han skulle infinna sig 10.30
Varför han inte som alla andra, och med alla hans andra vändor i rätten, inte bara kollade tavlan som alla andra förstår jag inte.
Jag var på plats själv men påväg ut & reflekterade bara över hans märkliga iver.
Citera
2021-03-31, 22:44
Medlem
Zlixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Om målet började 10:30 och det var Stockholms Tingsrätt, så finns det en del att välja på.
Konkurser, grov olovlig körning + rattfylleri, misshandel

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/stockholms_tingsratt/forhandlingar-2021/forhandlingar-i-stockholms-tingsratt-vecka-12-2021-03-22-till-och-med-2021-03-26.pdf

Som nämnt ovan, han sa att han skulle infinna sig 10.30, om målet började då vet jag ej.
Kvittrade dock som en hungrig fågelunge.
Citera
2021-05-14, 10:12
Medlem
Utmärkt repris i TV4 igår av "historieföreställningen" med Möller och Nujen. Och lite
Kristina Lugn rökandes i början också.

Özz var "bättre" än i programmet med Ismail.
Senast redigerad av litesliten 2021-05-14 kl. 10:32.
Citera
2021-07-06, 21:37
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Özz lagar mat.
https://m.youtube.com/watch?v=wlh3yPrLglE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem