2021-03-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Eftersom jag har studerat tidigare fall, har du det?
Det går inte att säga hur det ligger till på riktigt när det står ord mot ord!
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Du menar precis som en 70-årig man borde ha erfarenhet nog att förstå då han blir avvisad?
Det sa han ju på presskonferensen att han också förstod. Han använde sig av det lite underliga uttrycket ”som man bör” eller liknande när han berättade om att han tog bort armen från hennes axel, eller vad hans ”kladdande” var, då hon sa till.

Sedan blev hon klängig och då kunde han inte stå emot sin kåthet och de hade sex.
Citera
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det där förstod jag inte riktigt. Vad har Lambertz engagemang i Quick att göra med att han kanske hamnat i en honungsfälla?

Alltså mer än att han kanske är väldigt naiv och lättlurad. Men på vilket sätt skulle det ligga honom i fatet gällande en våldtäkt?
EA verkar ta tillfället till fånga. Tex juriststudenten från Indien, när nyårsfesten var slut så frågade EA om han ska med henne hem på efterfest. Det kunde lika bra varit en annan man som knöt skorna bredvid henne den gången och fått förbannelsen över sig. Alternativt så han hon och lärarinnan spanat in ett offer som såg lättlurad ut, plus hon ville smaska på lite curry som omväxling.
Citera
2021-03-25, 23:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Dom från Svea hovrätt B 5915-18:

https://www.docdroid.net/9O19IPa/svea-b5915-18-pdf

På tal om det ska det ju finnas två ärenden till. Dels det ärende som sedan fortsatte med att mannen anmälde EA för förtal, men även ett till som jag inte sett någon information om.

Vet någon om de domarna finns att läsa någonstans?
Citera
2021-03-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Det har du ingen aning om. Flickan är väl starkare än den gamle mannen förresten? Har du aldrig varit med om att en kvinna tagit initiativet, du är väl inte incel?

Ryck upp dig..en 30-årig tjej.....mot Göran Lambertz....som häller i henne sprit. urkkk!!!..
Citera
2021-03-25, 23:28
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Att anledningen till hennes anmälningar kan bero på att hon är typen som psykopater genomskådar som sårbara och lätta att utnyttja, det är ju ingenting som besvärar dig förstår jag...att det är utnyttjandet av henne som är satta i system, av hänsynslösa, narcissistiska män...du struntar förstås i det...löjligt av dig att kalla henne psykopat!!
Har du sett det här?
En annan tråd här i ABoK. Kolla yt-klippet som lär ska handla om kvinnan ifråga. Hon klipper och klistrar i inspelning, bl a tog hon bort att hon efter att tidigare anklagad man gått sin väg efter att de haft sex sagt till väninna i annat rum att det inte var klokt att de klarade det. Lura honom alltså.

Hon verkar inte vara en person man ska ge sig i lag ned. Och nu gråter hon ut i Expressen idag också om hur synd det är om henne.
Djävulen har en särskild plats i helvetet för sådana som hon som förstör för sådana som faktiskt drabbas på riktigt. Plus för männen som drabbas.

Många skulle tjäna på att hålla lilleman i styr.

Finns en massa foton på henne också för övrigt.

Sedan kan man ju tycka att den där Lambertz är en klantig kåt och otrogen gubbe för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag startar tråden med anledning av att förundersökningen mot Göran Lambertz lades ned. Nu riktas istället uppmärksamheten mot den s.k Lambertzkvinnan.

I korthet: En kvinna kontaktar GL då hon ska upp i rätten den 8 april i ett förtalsmål gällande en våldtäktsananklagelse, GL tar sig an kvinnan. Dom firar jul tillsammans 2020, kvinnan uppger för en väninna att hon blivit våldtagen av GL, väninnan anmäler GL för våldtäkt.

Efter en två månader lång förundersökning så anhålls/häktas GL, efter ytterligare ca 14 dagar läggs förundersökningen ned och GL släpps.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Förtalsmålet enligt Expressen:
2019 anmälde kvinnan en annan man för våldtäkt, men utredningen lades ned innan det gick till åtal. Kvinnan gick själv ut på sociala medier och berättade om händelsen som hon beskrev som tortyr. Inlägget fick stor spridning och ledde till en anmälan om grovt förtal mot henne. Åtal är väckt mot kvinnan och rättegången ska hållas i april.
....
Expressen har varit i kontakt med den man som misstänktes för våldtäkt och som senare gjorde förtalsanmälan.
– Jag gjorde en anmälan om grovt förtal och kommer även att göra en anmälan om falsk tillvitelse när förtalsmålet är utrett, säger han.
Arkiverad artikel då den stoppats in bakom betalvägg: https://archive.is/5flgJ#selection-535.0-539.136

Flashback uppmärksammade och avhandlade händelsen i denna tråd: (FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter

Även om varje ärende ska anses vara unikt så hör det till saken att innan anmälan ovan lades ned så figurerade hon i ett annat numera uppmärksammat våldtäktsmål:

Kvinnan anmäler den 1 januari 2018 att hon blivit våldtagen av en man under nyårsnatten, mannen nekar, häktas döms i tingsrätten och får spendera 9 månader av sitt liv häktet men han frias i HovR.

Denna rättsprocess har även använts som avskräckande exempel i undervisningen för poliser: https://youtu.be/STsVHHTCt_4?t=1226

För att inte hamna snett i denna tråd så är mitt råd att:

1. Läs stämningsansökan (sid. 30-33)
  2. Läs tingsrättens dom (sid. 10-37)
  3. Läs hovrättens dom (sid. 1-29)
  4. Titta på videon (den är framspolad)
  5. Läs tråden om nöjesprofilen
  6. Läs tråden om Lambertz

Hon har lyckats frihetsberöva 3 män för våldtäkt men ingen har blivit fälld:

• Anklagad #1 satt frihetsberövad i 36 dagar
  • Anklagad #2 satt frihetsberövad i 220 dagar
  • Anklagad #3 satt frihetsberövad i 16 dagar

Totalt 268 dagar eller 89 dagar i snitt, så räkna med ca 3 månader i kurran efter en natt med henne.

Som så många andra trådar som brukar startas i denna forumdel: Nån som vet mer?

/Provokatör
https://www.flashback.org/t3314871
Citera
2021-03-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Har du lyssnat på David Massi när han redogjorde från fallet som han fick där EA anmälde en oskyldig man?

Nej...hur vet man att han var oskyldig, hade hon erkänt det eller?
Citera
2021-03-25, 23:30
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Svammel - Äh, vad fan det är tydligen längesedan hon vart intagen, vad vi har lyckats hitta.
Det går inte heller att hitta hur länge hon skulle ha varit intagen.
Inte heller vilken diagnos det kan ha handlat om.
Mycket möjligt att det bara handlat om något slags missbruk, och dessa episoder brukar bara bli korta.
Dvs den tid de behöver vara inlagda.

Ok, du kan ta detta från någon som vet vad han pratar om. Ok?

Det har framkommit att hon har en allvarlig störning (eller allvarliga störningar, kommer inte ihåg vilket). Ett missbruk är ingen allvarlig störning.

Citat:
Skulle hon varit så pass störd som du antyder så skulle hon ha fått sin utbildningsplats indragen.
Och skulle hon varit så pass störd som du antyder så kunde hon lika gärna drämt tex en blomkruka i huvudet på GL, snott alla värdesaker och dragit.

Nej, absolut inte. Var får du detta ifrån? Jag respekterar dina gissningar då du uppenbarligen inte har utbildning och erfarenhet, men återigen, ta detta från någon som vet vad han pratar om. En allvarlig störning kan man mycket väl ha och fungera i en utbildning och i arbetslivet. Sanningen är att väldigt många högt uppsatta personer har just narcissistisk personlighetsstörning, för att inte nämna anti-social personlighetsstörning. Och det är också ofta anledningen till varför de kommer så långt.

Citat:
Hon kan alltså ha tillfrisknat, sett ur psykiatrins perspektiv.

Ja, om det gäller exempelvis borderline, men jag vill påstå att vi här snarare pratar om narcissitisk personlighetsstörning i botten med inslag av histrionisk personlighetsstörning och möjligen periodiska inslag av anti-social personlighetsstörning. Återigen, baserat på det jag har läst om henne. I det fall de uppgifterna inte stämmer, så behöver alltså heller inte mina antaganden stämma.

Citat:
Sedan begriper jag inte varför alla FB-skribenter hakar upp sig på narcissister. Vi är allihopa narcissister. En viss nivå av narcissism är tveklöst bra och helt nödvändigt, tex att ta hand om sin hälsa, hygien, sköta om kroppen, naglarna, kamma sig, äta nyttigt, ta sina mediciner om det behövs, mm.
Hade människan inte haft förmågan till narcissism, självreflektion och självbevarelsedrift så hade människan som art inte överlevt länge, så bortklemade som människor är.

Diverse idoler, tex kändisar, har alltid ett mått av narcissism i sig annars så går det inte att boosta självförtroendet så bra. Ett självförtroende som behövs för att klara av krävande situationer.

I det sociala sammanhanget så kan ju för mycket narcissism bli störande. Men det är ytterst sällan det är så skadligt att det kan klassas som sjukligt.

Jag kan inte tala för alla här inne, men när jag skriver narcissist i just detta fall, så menar jag narcissitisk personlighetsstörning, inget annat. Och det framkommer också tydligt av att jag också har preciserat det som narcissistisk personlighetsstörning.

Bara för att de allra flesta människor har vissa grader av narcissitiska beteenden betyder inte att de automatiskt har narcissistisk personlighetsstörning. Man måste uppfylla vissa kriterier, inte minst att störningen skall vara så allvarlig att det begränsar ens vardag och påverkar ens liv negativt, för att det skall klassas som en störning. Det finns en skala på det där.

Citat:
Motsatsen till narcissism kan betecknas som tex självskadebeteende, och då slår det över 180 grader åt det andra hållet.

Nej, så är det verkligen inte.

Citat:
Tycker det är liite korkat att tro att EA hela tiden är psykiskt störd. Man är inte psykiskt störd i medicinsk mening för att man är en bedragare, bara en omoralisk tjuv.

Dels har det framkommit att hon har blivit diagnosticerad tidigare, dels är det helt uppenbart vad hon har för beteende, som hon dessutom inte kan kontrollera själv. Hon saknar ett normalt konsekvenstänk.
Ingen har påstått att man är störd i "medicinsk mening", som du beskriver, bara för att man är en bedragare. Eller det har inte jag påstått i alla fall. Däremot lider många bedragare, för att inte säga de flesta, av en störning, och då i synnerhet narcissitisk- eller/och anti-social personlighetsstörning.
Citera
2021-03-25, 23:30
Medlem
Citat:
Hur vet du att det är så???

För att experter inom juridiken som jobbar med detta år efter år funnit att hennes berättelser är orimliga. Dvs lögn.
Citera
2021-03-25, 23:32
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Ja, hon har en tveksam historik. En historik som du inte verkar begripa att GL hade vetskap om och helt enkelt valde att utnyttja situationen. Begriper du det? Nej, det är klart att du inte gör.

Var hon omyndig vid tillfället? Nej.

End of story.

Finns inget att utnyttja eller inte här. Allting gick korrekt till här. Och åtalet lades därmed ner.
Citera
2021-03-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Dom från Svea hovrätt B 5915-18:

https://www.docdroid.net/9O19IPa/svea-b5915-18-pdf

Jag går inte in där och tittar, vad bevisas där? Bevisas det att hon fabricerat, eller går det inte bara att bevisa att hon talar sanning, fast hon mycket väl kan göra det?
Citera
2021-03-25, 23:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ryck upp dig..en 30-årig tjej.....mot Göran Lambertz....som häller i henne sprit. urkkk!!!..

Var fick du uppgiften om att han hällde i henne sprit, fantiserade du bara ihop det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in