2021-03-25, 21:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här nämns medicin också, 29/5 -18.
149/44
"F: Va äre för medicin du äter?
V: Eh .. ja .. nu ska ja uttala nått som ja inte kan uttala. . eh .. kutepin tror ja den heter. Eller nånting åt det håller. Mm.
F: Å den är mot?
V: Ångest."

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
För sömnproblem.

HD själv säger att det är mot ångest.
Och just det kanske man kan lita på.
Citera
2021-03-25, 21:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Livslång beh mot depression, står på antipsykotika. Allvarlig depression med suicid och lika allvarligt recidiv några år senare.

Kör du din insomningsversion, att du omhuldar HD och letar alternativ polack åt SD, devetja redan.

Vad tänker du om att även LWs bror inte ville umgås med henne eftersom han tyckte att hon var nyckfull och utnyttjade andra. Vad har du för diagnos åt honom?
Eller väninnor som bröt kontakten?

Är det fortfarande så att LW var den där anomalin, en kvinna med skinn på näsan som inte hade konflikter med någon?
Citera
2021-03-25, 21:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad tänker du om att även LWs bror inte ville umgås med henne eftersom han tyckte att hon var nyckfull och utnyttjade andra. Vad har du för diagnos åt honom?

Är det fortfarande så att LW var den där anomalin, en kvinna med skinn på näsan som inte hade konflikter med någon?
Jag har inte satt nån diagnos, det sköter ju du?

Jag hänvisade till aktuell och livslång beh ang HD.
Citera
2021-03-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
”Ett annat medel som på senare år funnit klinisk användning vid sömnlöshet är quetiapin, i låg dos (25-50 mg), 1h före sänggåendet, även om systematiska studier här till stor del saknas och därför ej finns med bland ovan angivna förstahandsval. Quetiapin ingår i samma kemiska grupp som bl a klozapin och olanzapin, tillhör gruppen neuroleptika enligt ATC, är ej beroendeframkallande, och ges i betydligt högre doser vid bipolär depression och i ännu högre doser vid mani och vid långvariga psykiatriska tillstånd med psykotiska symptom.

https://www.nllplus.se/For-vardgivare-inom-halso--och-sjukvard/Lakemedel/Lakemedelskommitten/Rekommenderade-lakemedel/Psykiatri/Somnstorning-/Behandling/

Det saknas systematiserade studier varför det är noterat sist med nämnda brasklapp. Ett tiotal andra mer välprövade mediciner finns som är välfungerande och genomgått dessa systematiska studier som här avsaknas.
Senast redigerad av Remark 2021-03-25 kl. 22:00.
Citera
2021-03-25, 21:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Som SD:s bror - fast han bröt kontakten med hela familjen han...
Citera
2021-03-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
I olika tidningsartiklar stod det då också att han gick på semester och att inga fler utredningsåtgärder behövde göras.
Om det sista stämmer så är det mer allvarligt än att han gick på semester/helgledighet.
Och allt som du läser i tidningen är sant?
Sanning med modifikation kanske?
Citera
2021-03-25, 21:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Icke då.
Citera
2021-03-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
HD själv säger att det är mot ångest.
Och just det kanske man kan lita på.
Vem skulle inte ha ångest av SDs alla måsten?
Om nu HD var så djupt djupt sjuk, hur kunde han då, som enda ansvarig förälder, lämna sin sjuka fru (ett nerdrogat skal) med deras två små barn, ensamma, för att han ville leka häradsbetäckare?
Citera
2021-03-25, 22:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det saknas systematiserade studier varför det är noterat sist med nämnda brasklapp. Ett tiotal andra mer välprövade mediciner finns som är välfungerande och genomgått dessa systematiska studier.

Jag har skrivit det förut. Jag vet att Quetiapin kan användas för sömnproblem och ångest.

HD säger också själv det vid förhören.
Citera
2021-03-25, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Icke då.
.
Citat:
HD var ett psykfall men enbart deprimerad, beskrivningar av LW tyder på någon slags personlighetsstörning. Som tyvärr man konstaterat inom vetenskapen att adopterade oftare har. Personlighetsstörningar som utöver att de är slitsamma för den som lider av den desvärre också kan drabba deras omgivning på ett dåligt sätt. Om LW uppfattas som hotfull och/eller aggressiv av andra så ökar ju risken för henne själv.
Citera
2021-03-25, 22:02
Medlem
Citat:

HD själv sa det i förhör, när hon svamlade om att hon fått lugnande och kände sig konstig, såpass att de undrade om hon klarade av att genomföra förhöret
Citera
2021-03-25, 22:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vem skulle inte ha ångest av SDs alla måsten?
Om nu HD var så djupt djupt sjuk, hur kunde han då, som enda ansvarig förälder, lämna sin sjuka fru (ett nerdrogat skal) med deras två små barn, ensamma, för att han ville leka häradsbetäckare?

Jag förstår inte heller riktigt hur han vågade lämna henne ensam hemma medan barnen var på dagis och han själv jobbade. Hon var ju så totalt under isen och suicidal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in