Citat:
Ursprungligen postat av
RiktigTI
Jag känner igen det där att främlingar börjar fråga ut dig från ingenstans. Vi borde skriva mer med varandra i DM när du uppnår 50 inlägg.
Ja, men min ambition är ändå att sluta skriva i den här tråden så snart som möjligt/nu och i stället fokusera på annat.
Min slutsats är i fall - när det gäller mitt fall, som sagts en del gånger förut, är att huvudmannen är någon säkerhetstjänst (sannolikt NSA i samverkan med lokala grupper / olika ifrån plats till plats vilka dessa lokala grupper är. Många om inte alla av dessa grupper är sannolikt också infiltrerade av NSA - vilket gör det omöjligt att få veta grundorsaken till själva listningen ifrån dessa lokala grupper - detta eftersom de lär ha manipulerats att tro något annat - gissar jag).
Orsaken till att jag för egen del hamnat på listan kan diskuteras. Är nog inte en utan flera parametrar som gör att man hamnar på en sådan här lista, misstänker jag.
Men för egen del, varför jag blivit targeted, finns det en sak som ur säkerhetsynpunkt stuckit ut betydligt mer än något annat.
Det handlar om kineserna och berör det att jag varit betydligt mer välvillig till dem (velat fokusera på de positiva sidorna) än vad som annars är brukligt. Detta har ifrån NSA-håll missuppfattats och tolkats som om jag varit en fiende till västerlandet; vilket jag definitivt inte är (och aldrig heller har varit).
Sedan har det hela eskalerat, dels efter att jag besökte Kina, men också att jag innan hade blivit kontaktad av en kinesiska med hög position inom den kinesiska mediabranschen - högst sannolikt en agent. Kontakten med henne resulterade i att jag fick agenter efter mig i Malaysia första gången.
Alla olika sekter och grupper som varit efter mig (speciellt på ön) har sannolikt haft sina egna agendor och som sagt har de inte heller känt till grundorsaken till varför jag varit en target - gissar jag. Sannolikt har huvudmannen dragit i olika trådar för varje respektive grupp.
Operationen är som sagt en utrednings- samt påverkans-operation.
Målet/målen de satt för mig är att jag skall skaffa mig en partner och familj för att på så sätt "neutraliseras". Mardrömmen är en massa personer som folk följer, västerländska påverkare som börjar gå Kinas ärenden - personer som de kan se framför sig som reella framtida hot - som med pengar ifrån främmande makt i kombination med ideologisk övertygelse bygger upp organisationer och påverkar massvis av människor - vilket de tänker sig i framtiden kan utgöra ett hot mot västerlandet.
Att som TI gå med i någon organisation eller sekt fyller samma syfte - att neutralisera objektet; förhindra det att ansluta sig till makt kopplad till Kina - samt sannolikt hitta en partner inom organisationen ifråga.
Det här är den stora bilden - och det enda som verkligen motiverar en operation av den här till synes gigantiska magnituden.