2021-03-25, 20:34
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hehe i just det här fallet så litar jag mer på EA.

Ja gör det! så känns det nog bättre för dig och så blir nog också den svåra tillvaro du delar med alla andra offer för det patriarkala samhällsordningen lite bättre.
Citera
2021-03-25, 20:35
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Vad skönt det måste vara för dig att vara synsk och läsa tankar. Skönt att du vet mer om deras förhållande än vad GL vet. Hej Jesus! Du är mäktig.

Det är GL själv som gått ut med den informationen.
Citera
2021-03-25, 20:36
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Du har ju en synnerligen opassande bild. Du står ju absolut inte för vad fru justitia gör. I din värld är inte alla lika inför lagen, i din värld är män per automatik skyldiga om en kvinna påstår det. Meningslöst att ens ha domstolsförhandlingar för våldtäktsmål. Bara kasta in direkt in i fängelse.

Jag hoppas män snart gör revolt och börjar polisanmäla alla kvinnor som utsätter de för våldtäkt.
Känner vi varandra? Svaret är nej (tack gode gud för det). I min värld är rättvisa inte könsbunden.
Citera
2021-03-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Så många empatilösa människor det finns. Tragiskt. Gissar att samtliga är män och hat samma obefintliga moral som Göran Lambertz.

Nej, jag är kvinna. Och jag känner massor med empati. För GL.
EA försatte sina chanser att bli trodd första gången hon falskanmälde och snubben var felaktigt frihetsberövad i sju månader.
Citera
2021-03-25, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elegwyn
Och den olympiska guldmedaljen i mental gymnastik går till..

Jag bjuder på den där sarkasmen. Men du kan ändå hålla med om att han fick svettas under ett par dygn på häktet på grund av sin oskyldiga våldtäkt på sin ”dotter”.
Citera
2021-03-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Det är GL själv som gått ut med den informationen.

Nja, riktigt så var det inte. Använder du dig av härskartekniker och tolkningsföreträde?
Citera
2021-03-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Hon hade väl hoppats på att gifta sig med honom.
Ja nu undrar man verkligen vem GLs nya kvinna är. Jag tror inte att det är vem som helst. Naturligtvis någon akademiker där i Uppsala, kanske 10 år yngre. Kanske en läkare som hade jourtjänst den helgen. Tror inte på sjuksköterska. GL skulle nog inte sänka sig så lågt. Vi får se om vi får veta.
Citera
2021-03-25, 20:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, resonemanget blir helt skruvat och vill man vara lite konspiratorisk kan man nästan ana att hovrätten resonerar som de gör för att deras kollegor i tingsrätten, samt deras anlitade "experter", inte ska framstå som alldeles för inkompetenta.

Ungefär:
"- Ja jo, ni hade nog rätt i vissa delar, men det här räcker inte riktigt och nu glömmer vi det här!"

Lite så, men även att dom är väldigt "skonsamma" mot EA. Hon har klippt bort avsnitten när hon uttrycker samtycke till sex och där hon säger något som kan tolkas att dom har lurat DU att gå i en fälla.
Det troliga är ju att hon klippt bort detta avsiktligt, men TR/HR hävdar att dom tror henne när hon hävdar att hon klippt för att filen som hon skickade till polisen inte skulle vara för stor.

Citera
2021-03-25, 20:42
Medlem
Bra skrivet. Bra.... jag tycker det e helt sjukt, hur ska båda som e stupfulla, ska han då ta ansvar? Hur ska han göra det när han e så full? Hur ska hon säga rätt saker när hon e så full?
Man måste repetera sig till folk där ute om detta

folk i denna tråd e dumma inhuvudet,,,, Bara för lambert e äldst ska han då kunna bete sig efter jävligt mycket alkohol? Vem kan ta ordentliga beslut när man e riktigt full? Ska lambertz ta ansvar för hennes förflutna när hon väljer att bli riktigt packad? Blir så förbannat trött.... Hon blev så full att hon tillslut ville knulla, han blev så full tillslut att han sa ja utan att tänka sig för...

Hennes fucking exman e 28 år äldre, ea e en vuxen kvinna i 30 års åldern som kan ta asnvar för sig själv!!!!! Vem fan går wns hem till en annan man för att dricka oavsett fucking ålder??? och inte tro de blir lite knull???hon gillar äldre män!!! det e bara se på hennes expojkvänner och föredetta man!!! så sluta blanda in åldern i detta... Lambertz e inte bara en gammal gubbe, han har rätt bra med pengar och haft wn väldigt hög position i livet och e allmänt känd, bara sånt gör folk kåta

Citat:
Ursprungligen postat av lolita_
Ja men det betyder inte att man kan anmäla folk för en retroaktiv våldtäkt bara för att man ångrar sig dagen efter och ångesten kommer krypande. Det skulle betyda att ingen behöver ta ansvar för något under påverkan av alkohol eller droger. Om man utgår från att GL talar något så nära sanningen så var det snarare hon som gjorde "den sista stöten" och då kan jag inte låta bli att undra hur du tänker att det är han som som är boven.

Nu har EA låtit bli att berätta sin version offentligt, men uppenbarligen fanns det något som gjorde att GL släpptes och blev därmed friad från misstankarna. Han har åtminstone ryggrad och medger att han moraliskt har felat, och han skäms för det. Tycker det är så hemskt att vissa vill få det till att kvinnan är offer, oavsett. Det är NI som gör kvinnor till svaga, utsatta, och små. Brukar du låta män hälla i dig alkohol hursomhelst? Som 30-åring har man ett eget ansvar, och det är inte att anmäla folk för våldtäkt bara för att man vaknar upp och önskar att gårdagens dumheter försvann.
Om man råkat ut för våldtäkter flera gånger tidigare kanske man borde göra en analys över vilka situationer man borde vara lite försiktig med eller varför inte helt undvika.

Jag säger inte att det är rätt, men tyvärr ser vårt samhälle ut så. På samma sätt att man som ensam tjej kanske inte bör gå naken genom förorten kl 23.00 om hon blivit våldtagen tre gånger under fyra år. Det kommer alltid finnas förövare och det är klart man BORDE kunna gå naken vart man vill, eller sova vart som helst. Men det betyder tyvärr inte att det är är så i praktiken. Men det är en helt annan diskussion för ingenting pekar på att GL dränkte henne i sprit för att sen bära upp henne på övervåningen för att slutligen våldta henne.
Citera
2021-03-25, 20:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Lite så, men även att dom är väldigt "skonsamma" mot EA. Hon har klippt bort avsnitten när hon uttrycker samtycke till sex och där hon säger något som kan tolkas att dom har lurat DU att gå i en fälla.
Det troliga är ju att hon klippt bort detta avsiktligt, men TR/HR hävdar att dom tror henne när hon hävdar att hon klippt för att filen som hon skickade till polisen inte skulle vara för stor.

Sant! Vad de nu sedan har för anledning till silkesvantarna är väl upp till var och en att spekulera om, men kanske är det så att det sitter långt inne att anklaga en målsägande för att fabricera saker medvetet, om det nu inte finns ett direkt erkännande om den saken.
Citera
2021-03-25, 20:44
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja nu undrar man verkligen vem GLs nya kvinna är. Jag tror inte att det är vem som helst. Naturligtvis någon akademiker där i Uppsala, kanske 10 år yngre. Kanske en läkare som hade jourtjänst den helgen. Tror inte på sjuksköterska. GL skulle nog inte sänka sig så lågt. Vi får se om vi får veta.
Hon är 35 år yngre och jurist i Malmö.
Citera
2021-03-25, 20:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolita_
Ja men det betyder inte att man kan anmäla folk för en retroaktiv våldtäkt bara för att man ångrar sig dagen efter och ångesten kommer krypande. Det skulle betyda att ingen behöver ta ansvar för något under påverkan av alkohol eller droger. Om man utgår från att GL talar något så nära sanningen så var det snarare hon som gjorde "den sista stöten" och då kan jag inte låta bli att undra hur du tänker att det är han som som är boven.

Nu har EA låtit bli att berätta sin version offentligt, men uppenbarligen fanns det något som gjorde att GL släpptes och blev därmed friad från misstankarna. Han har åtminstone ryggrad och medger att han moraliskt har felat, och han skäms för det. Tycker det är så hemskt att vissa vill få det till att kvinnan är offer, oavsett. Det är NI som gör kvinnor till svaga, utsatta, och små. Brukar du låta män hälla i dig alkohol hursomhelst? Som 30-åring har man ett eget ansvar, och det är inte att anmäla folk för våldtäkt bara för att man vaknar upp och önskar att gårdagens dumheter försvann.
Om man råkat ut för våldtäkter flera gånger tidigare kanske man borde göra en analys över vilka situationer man borde vara lite försiktig med eller varför inte helt undvika.

Jag säger inte att det är rätt, men tyvärr ser vårt samhälle ut så. På samma sätt att man som ensam tjej kanske inte bör gå naken genom förorten kl 23.00 om hon blivit våldtagen tre gånger under fyra år. Det kommer alltid finnas förövare och det är klart man BORDE kunna gå naken vart man vill, eller sova vart som helst. Men det betyder tyvärr inte att det är är så i praktiken. Men det är en helt annan diskussion för ingenting pekar på att GL dränkte henne i sprit för att sen bära upp henne på övervåningen för att slutligen våldta henne.

Det är väl lika korkat att som 71 - åring bjuda hem och grogga med en personlighetsstörd individ som är misstänkt för ett brott som har samband med sexualbrott och som man har något slags uppdrags/klientrelation med? Det låter extremt omdömeslöst för en person med hans bakgrund, om man gör en snäll tolkning. Den andra är att han tänkte sig lite sexande och räknade med att kanske bli anklagad men tog för givet att hon aldrig skulle bli trodd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in