2021-03-25, 20:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ja, det är märkligt. Dom vet att viktiga delar tagits bort, men anser att inget tagits bort.

I USA skulle EAs agerande troligen ha klassats som obstruction of justice, vilket är ett brott.

Det närmaste som vi har är "övergrepp i rättssak", men det är ju något annat.

Ja, resonemanget blir helt skruvat och vill man vara lite konspiratorisk kan man nästan ana att hovrätten resonerar som de gör för att deras kollegor i tingsrätten, samt deras anlitade "experter", inte ska framstå som alldeles för inkompetenta.

Ungefär:
"- Ja jo, ni hade nog rätt i vissa delar, men det här räcker inte riktigt och nu glömmer vi det här!"
Citera
2021-03-25, 20:30
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Det vi vet är att GL gjorde närmanden mot henne som hon avvisade. När han sedan gett henne en hel del alkohol gör han nya försök och nu lyckas han få ikull henne.
Hur vi vet det här? Han har själv sagt det på en presskonferens. Att folk försvarar honom och hans vidriga beräknande sätt är för mig en gåta.

Kollade just igenom denna presskonferens. Du och Bagdad bob har mycket gemensamt, framför allt Er tillförlitlighet i att återge en händelse...
Citera
2021-03-25, 20:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr beefcake
sorry men den här bruden har satt i system att anklaga män för våldtäkt. och nu när det har kommit fram hur hon medvetet har försökt att sätta dit en oskyldig kille för våldtäkt, ja då spelar det ingen roll om hon blir gängvåldtagen av 22 kokainstinna somalier på friends arena mitt på plan under direktsändning. hon har ingen trovärdighet kvar. det är bara att fria samtliga idioter hon anmäler i framtiden, vare sig dom har gjort det eller inte.

Och du menar att det inte kan vara så att GL utnyttjat detta som jurist då han känner till hennes bakgrund där han förment skulle hjälpa henne?
Jag kan dock inte direkt utesluta att GL är så solkig. Jag är ingen tankeläsare. Han kanske räknade med att hon skulle anmäla men att det inte skulle bli mer än ett par uppslag om den den ansedda juristen som misstänks för våldtäkt för att läggas ned efter någon dag? Likväl som en narcissist kan tro sig veta att hon kommer att bli trodd för att hon är kvinna?
Citera
2021-03-25, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Precis, hennes avsikt vara bara att falskanmäla honom som hon gjort med flera andra.

Fel. Hennes anmälan var aldrig falsk, vilket bevisas av hans nedlagda anmäla.
Men däremot räckte bevisen dock inte eftersom han aldrig erkände vad han hade gjort.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hehe i just det här fallet så litar jag mer på EA.

Då är frågan, med facit i hand, om du även litar mer på EA i det tidigare fallet med ljudinspelningar av varierande längd?
Citera
Medlem
Citat:
Här har du henne naken:
https://mega.nz/folder/Q891CKZR#iYzM4OTGzTgxXkEb8QE5-g

Och här är en porrfilm men det är omdebatterat om det är hon eller inte:
https://xhamster.com/videos/lisa-xhFwgIv
Kan du inte ladda upp bilderna på en uppladdningssida istället, t. ex Imgur?
Citera
2021-03-25, 20:33
Medlem
lolita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Ja, och det är ju just det här med "efter rejält med alkohol kan man göra saker man inte alls planerar att göra i nyktert tillstånd" som Lambert passar på att utnyttja. Det är ju för fan vidrigt gjort av honom. Att han dessutom vet att han börjar kladda efter att själv ha druckit alkohol borde ju göra att han låter bli att berusa sig så pass. Han, och bevisligen även du, tycker alltså att det är ok att supa en kvinna/tjej under bordet och sedan våldta henne trots att hon varit avvisande tidigare. Det är såna som ni som gör att lagar som samtyckeslagen tillkommit. Kan ni inte hålla picken i styr efter några glas, ge fan i att dricka. Om någon är avvisande är det inte rätt att fortsätta fylla personen ifråga och sedan börja kladda och våldta henne.

Det är ju solklart varför han lägger upp hela sin crystory. Det är ju för att han ska komma undan. Precis som Paolo Roberto som gavs tid i TV-soffor osv där han fick ursäkta sig. Det blir liksom lite som att mota Olle i grind.
Hoppas verkligen att hans fru lämnar honom. Han har ju tydlig visat att han inte kan vara trogen. Det räcker bevisligen med lite alkohol och en kvinna i berusat tillstånd för att han ska våldta och vara otrogen. Jag blir inte förvånad om det har hänt tidigare och om det kommer hända igen..

Ja men det betyder inte att man kan anmäla folk för en retroaktiv våldtäkt bara för att man ångrar sig dagen efter och ångesten kommer krypande. Det skulle betyda att ingen behöver ta ansvar för något under påverkan av alkohol eller droger. Om man utgår från att GL talar något så nära sanningen så var det snarare hon som gjorde "den sista stöten" och då kan jag inte låta bli att undra hur du tänker att det är han som som är boven.

Nu har EA låtit bli att berätta sin version offentligt, men uppenbarligen fanns det något som gjorde att GL släpptes och blev därmed friad från misstankarna. Han har åtminstone ryggrad och medger att han moraliskt har felat, och han skäms för det. Tycker det är så hemskt att vissa vill få det till att kvinnan är offer, oavsett. Det är NI som gör kvinnor till svaga, utsatta, och små. Brukar du låta män hälla i dig alkohol hursomhelst? Som 30-åring har man ett eget ansvar, och det är inte att anmäla folk för våldtäkt bara för att man vaknar upp och önskar att gårdagens dumheter försvann.
Om man råkat ut för våldtäkter flera gånger tidigare kanske man borde göra en analys över vilka situationer man borde vara lite försiktig med eller varför inte helt undvika.

Jag säger inte att det är rätt, men tyvärr ser vårt samhälle ut så. På samma sätt att man som ensam tjej kanske inte bör gå naken genom förorten kl 23.00 om hon blivit våldtagen tre gånger under fyra år. Det kommer alltid finnas förövare och det är klart man BORDE kunna gå naken vart man vill, eller sova vart som helst. Men det betyder tyvärr inte att det är är så i praktiken. Men det är en helt annan diskussion för ingenting pekar på att GL dränkte henne i sprit för att sen bära upp henne på övervåningen för att slutligen våldta henne.
Citera
Medlem
Elegwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Fel. Hennes anmälan var aldrig falsk, vilket bevisas av hans nedlagda anmäla.
Men däremot räckte bevisen dock inte eftersom han aldrig erkände vad han hade gjort.

Och den olympiska guldmedaljen i mental gymnastik går till..
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Självklart händer det att misshandelsoffer blir illa behandlade och inte känner sig trodda.Detta gäller både kvinnor och män.

Det är inte i närheten av jämställt men det kommer du inte förstå innan du själv drabbas om du är man. Fortsätt drömma du.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, Lambertz hade möjlighet att bemöta genom att kommentera den anklagande artikel från Aftonbladet, men det är fortfarande då utgångspunkten att han skall stå till svars och då är det som du skriver klokt att avstå.

Yes, i det här läget är det ingen mening med att begära replik på varje dyngstack till artikel som media producerar, det är bara kontraproduktivt.

Göran Lambertz tror jag sitter lugnt nu och filar på resten som ska komma, den där boken han börjat på i häktet t.ex.

Som sagt, de valde fel person att ge sig på den här gången, Lambertz kommer aldrig att ge sig och det kommer tror jag påverka den sinnessjuka lagstiftning vi har.
Citera
2021-03-25, 20:34
Medlem
Citat:
Lite som att säga att det inte var mitt fel när man kört rattfull för jag tappar omdömet när jag är full. De är galna tokfeministerna.

Ja! Jag baxnar inför det här idiotiska resonemanget, och som kvinna är jag förbannat trött på hela det här drevet där man dels totalt avlastar en vuxen kvinna allt ansvar och dels tycker att hon är den enda som får uttala sig.
Det blir ju inte heller bättre av att GW, som för längesen passerat bäst-före-datum, går ut och sprider dynga tillsammans med krönikörer och kvällsblaskorna. Pinsamt och patetiskt!
Citera
2021-03-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Man tvingar aldrig i någon alkohol men en person som har svårt att hantera alkohol har inga spärrar det borde GL med sin erfarenhet veta om och då hade han ställt undan alkoholen och sagt att nu räcker det för ikväll. Men det gjorde han inte utan han lätt henne dricka ännu mer och det ingick förmodligen i hans plan . Nä GL är för mig ett svin

Var GL på vakt och övervakade hennes förehavanden hela tiden?
Är det ett brott att inte vara det, han kanske var kåt o rakade pungen istället?
Jag levde som gift och barn, gravt alkoholiserad utan deras vetskap.
Sa hon till Göran att hon druckit klart eller gjorde hon som jag fyllde kaffekoppen utan den andres vetskap, klippte gräset lite för länge, lagade gärna mat när partnern tog barnens läxor, kollade barnens pjäxor i Juni om dom passade till nästa slalomåk, jo det låg tom en flaska i dom, eller i tvättmedelslådan mm mm, handskfacket på bilen var bäst. Där fick man vara ifred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in