2021-03-25, 19:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hahaha, "det kan man inte komma till rätten med", ja du var ju verkligen rätt person att klämma den kommentaren

Finns ju ingen i den här tråden som hittar på så många meningslösa argument som du. I princip allt du säger är sånt man inte kan komma till rätten med. Binninge försökte köra din stil till rätten, den klantskallen, då tillrättavisade rätten honom som en mamma sin 5-åring.
No shit Sherlock
Jag kör tillbakakaka.
Det är inte sant, anledningen till att jag bombarderas med svar om att jag är idiot. Är att mycket av det jag skriver är ruskigt logiskt. Om jag bara skrev skit skulle ingen bemöda sig med att svara.
2021-03-25, 19:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Inte vid ett enda tillfälle, någonsin, har vi hört Esbjörn själv säga att han ångrade sig dagen efter.
Däremot har vi hört honom säga att han ångrade sig efter att Ebba började röja på tomten. Det vill säga två veckor efter affären.

Inte vid ett enda tillfälle, någonsin, har vi hört Esbjörn själv säga att Ebba lurat honom. Däremot har vi hört honom själv säga att han ångrade att han sålt sitt hus.

Inte vid ett enda tillfälle, någonsin, har vi hört Esbjörn själv säga att han inte förstod att han sålde sitt hus. Däremot har vi hört honom själv säga att han ångrade att han sålt sitt hus.
Jo vi har hört honom säga det o intervjuer.
2021-03-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara en sanning att Esbjörn är påverkad av sitt ombud. Det är definitivt inte fakta som kommit fram någonstans annan än här.

Det finns så många aspekter på det påståendet som är väldigt konstiga.

1) Den aspekten att Esbjörn i somras var en glasklar man som förstod och tolkade sin omgivning med fullständigt skärpa.
Hur kan han då bara veckor senare vara en man som låter sig påverkas.
2) Om han är påverkad nu, kan han precis lika gärna varit påverkad av Ebba i somras.
3) Varför är inte Ebba den som är påverkad? Jag tycker nog hon verkar lite viljesvag gentemot sin advokat. Kanske advokaten och Niklas Thor vill att Ebba ska bo granne för att de ska kunna skicka dit barnen när de ska ha sex.

Jag tror inte själv på trean. Men den innehåller ungefär lika mycket sanning som trådsanningen om att Esbjörn är påverkad av de sina.

Men håll med om att ettan är bra konstig. Vad hände liksom, att gå från glasklar till påverkningsbar.

För mig är det självklart att om han var påverkbar nu, så var han påverkbar då.

Att han säger sig skrivet på av fri vilja, kanske antingen är tvång från Binninge, eller av rädsla för Ebba.

Slutsats, Om den helt tagna ur luften trådsanningen om att Esbjörn står underpåverkan är det lika sant och lika underbyggt att Ebba påverkade honom i somras.
——————————————————————

Vidare. Självklart känner Esbjörn till polisanmälan om Träden. Han blev ju hörd om saken. Dessutom har han ju muttrat om träden i tv. Samt att de förekommer vid kontraktsskrivningen. Esbjörn är irriterad på motorsågarna och Ebba öppnar fel fönster och låssas säga till.

Österlen och en strandtomt en timma från Stockholm är självklart jämförbara. Faktumet att Österlens rucklet hade över 400 personer som anmält intresse för att komma på visningen. Bevisar det jag säger om att renoveringsobjekt är heta. Att intresset för ett objekt i Stockholmstrakten skulle vara mindre intressant än ett på Österlen är föga troligt.

Jag har aldrig hävdat att Esbjörn har diagnosen Demens. Jag har hävdat att jag tror att det är sannolikt att han har det. Jag har hävdat att jag tycker mycket tyder på det när man ser honom.Jag har oxå hävdat att det är sannolikt att han utreds för det. Jag tänker att Barrys utredning var något som lämnades in i väntan på att det skulle bli han tur att göra sin.

Huruvida dementa eller icke dementa får sälja sina hus ska jag inte kommentera. Men att på vilje misstolka det jag skriver är verkligen att sakna argument i sak. Att förklara för mig. Ett, Det pågår en rättsprocess är ju oxå bara argumentslöst.

Jag har sagt ett flertal gånger att för mig är rättsprocessen och vilka moraliska och etiska fel som gjorts i detta två olika frågor. Oavsett rättens framtida dom. Står frågan om moralen kvar på samma sätt. Och den riskerar att bli en enormt förtroende förlust för Ebba. Självklart vet jag att många här ser det som helt uteslutet. Men det är enligt mig naivt.

I polisrapporten: han har inte anmält. Han fick veta det via sin revisor att de anmält och fotat. Det är nån firma i Örebro tror han.

Han säger mycket antingen själv eller via ombud. Vi måste väl tro vad som står i en polisrapport. Det är ju inte kattskit till polis utan Särskilda Utredningsmyndigheten.
2021-03-25, 19:52
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ingen aning. Jag känner inte Esbjörn. Jag hade själv valt ett ombud närmare och jag hade inte valt Binninge.

Jag vill understryka att det jag svarade på i ditt inlägg, var bara:
"Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara en sanning att Esbjörn är påverkad av sitt ombud. Det är definitivt inte fakta som kommit fram någonstans annan än här."

Esb har aldrig haft någon kontakt med B*nninge tidigare i sitt liv.
B*nninge jobbar inte med juridik som gäller avtal och fastigheter..

Om Esb själv behöver ett ombud, varför i hela världen då välja en person som ovan?

Det finns personer i Esbs omgivning som haft kontakt med personen som Esb till slut fick som ombud, och också har fullmakt för att anlita B*nninge.

Vem av Esb eller den med fullmakt tror du har anlitat B*nninge?
2021-03-25, 19:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag vet inte om jag tycker att något av detta är lögn.
Jag ( och månglande mig) tror oxå att fastigheten skulle stiga till dom priserna vid en budgivning.

Du resonerar sämre än en höna, som vanligt. Rent trams.

Om jag tror att fastigheten är värd 10 miljoner, då är det alltså helt plötsligt inte en lögn att påstå att den är värd 10 miljoner, trots att jag vet att yrkesmän värderat den till ca 4 miljoner!?

Du kan tycka vad du vill. Men en lögn är det tveklöst. Till och med Binninge själv har nu skickat in en värdering som visar att det pris som överenskommits motsvarar marknadsvärdet.
2021-03-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ingen aning. Jag känner inte Esbjörn. Jag hade själv valt ett ombud närmare och jag hade inte valt Binninge.
Han väljer inte själv det gör tantmaffian!
2021-03-25, 19:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Tack för svaret, ja partställning måste vara något alldeles i särklass. Det är nog svårt att hävda det i detta fallet. Fast jag håller inte med om att oskälighet skulle saknas. Att sälja mot sin vilja är oskäligt oavsett hur bra vilkoren är.

Vilja har absolut ingenting med skälighet att göra. Det måste vara någon del av avtalet som är oskäligt. Annars skulle återigen varenda avtal i hela världen vara helt meningslöst. Eftersom vem som helst när som helst skulle kunna hävda att de inte ville ingå avtalet och därför är hela avtalet oskäligt.

Därtill har Esbjörn i domstol vidgått att han vid tidpunkten för avtalets tecknande ville sälja fastigheten, han undertecknade avtalet av egen fri vilja. Det har han uttryckligen sagt själv.
Han ångrade sig sedan två veckor senare.

Det enda oskäliga här är Esbjörns krav på att avtalet skall vara ogiltigt för att han ångrade sig efter två veckor.
2021-03-25, 20:01
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
[...] Att tycka att det finns mycket frågetecken kring denna affär har inget med ett hat för Ebba att göra. Det hade varit precis samma frågetecken om Annie Lööf eller Nooshi Dadgostar agerat på samma sätt.
Att jag sedan är mer hetlevrad än dig och far ut i lite onödiga inlägg ibland beror på att jag blir provocerad och förbannande vad över vad folk skriver här och inte om ett brinnande hat för Ebba [...]
Jag håller med dig. Här handlar det om småfolk mot en maktens representant. Det råder stor obalans mellan en 81-årig pensionär och en riksdagsledamot tillika partiledare. Då ska man alltid granska lite extra.

Det finns en del här som gör allt de kan för att provocera dem som har åsikten att Ebbas sätt att sköta husaffären bör diskuteras. Tanken är väl att de som ifrågasätter och vill granska, ska tröttna.
2021-03-25, 20:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jo vi har hört honom säga det o intervjuer.

Nope, det har han aldrig sagt, inte i en enda intervju.
2021-03-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
I polisrapporten: han har inte anmält. Han fick veta det via sin revisor att de anmält och fotat. Det är nån firma i Örebro tror han.

Han säger mycket antingen själv eller via ombud. Vi måste väl tro vad som står i en polisrapport. Det är ju inte kattskit till polis utan Särskilda Utredningsmyndigheten.
Binnikemasken visste inte heller att Esbjörn varit på förhör. Han har gjort en falsk anmälning för trädfällningen. Solklar falsk tillvitelse, straffsats böter till två månaders fängelse. Lustigt nog samma straffskala som för grovt förtal. Ännu en falsk anmälning mot samma offer. Både SVT, Dagens Nyheter, Realtid och många andra har under årens lopp skrivit om att Johann Binninge är tidigare dömd så EB kan omöjligen bestraffas för att ha skrivit något som varit allmänt känt.

Citat:
https://www.realtid.se/julian-assanges-forhorsledare-jo-anmals
Rättssäkerhetsorganisationen, RO.
* Grundades 2006 av Johann Binninge, Billy Butt och Anna Sjödin som alla anser sig själva blivit oskyldigt dömda.

* I styrelsen sitter Johann Binninge, Monica Pernroth-Lullmaa, Susanne Flyborg samt Jenny Beltran (Tito Beltrans hustru).

* I Advisoryboard sitter advokaterna Pelle Svensson, Per E Samuelsson, Ismo Salmi, Peter Haglund, Björn Sandin, Olle Hancock samt Leif Ericksson.

* På hemsidan står det att RO är "ett partipolitiskt obundet, fristående nätverk som arbetar ideellt. Vi bildar opinion för ökad rättssäkerhet".

* Vidare står det: "RO anser att det är viktigt med effektiv brottsbekämpning. Det får dock aldrig ske på bekostnad av att oskyldiga anhålls, häktas och slutligen döms. Vår vision är att ingen oskyldig skall dömas och att inget brottsoffer skall gå utan upprättelse".

* Johann Binninge uppger för Realtid.se att "blir man anklagad för den här typen av brott så är man i praktiken rättslös". Med den här typen av brott menar han sexualbrott och pekar på att fallet Assange inte är unikt.
2021-03-25, 20:10
Medlem
Citat:
Enligt Pernrot Lüllmaas Facebook var det Binninge som valde Esbjörn.

”Har man tagit RO i båten så får man ro själv” — gammalt djungelordspråk.
2021-03-25, 20:16
Medlem
Citat:
Jag tycker det är alldeles uppenbart hur Esbjörns "nära&okära" fick nys om affären.

Skiten träffade fläkten dagarna efter att det röjts på tomten.
Så det är rätt uppenbart att det var röjningen på tomten som ledde till att det spred sig att något hänt vilket så klart ledde till frågor varpå det hela uppdagades för kommandorskan, och sedan tog det hus i helvete.
Maggan Majkgård 80 år
https://www.merinfo.se/person/Uppsala/Inger-Margareta-Majkg%C3%A5rd-1940/bjtmd-mo3j

Monica Pernroth Lüllmaa 76 år
https://www.ratsit.se/19440505-Monika_Maria_Pernrot_Lullmaa_Uppsala/XeThJNONZ7-ZIOoVsotumohSZf078kPLhpJhB8kRr-4

Är det alltså som anser att Esbjörn Bolin 81 år är dement och oförmögen
https://mrkoll.se/person/Esbjorn-Alvar-Axel-Dedekind-Bolin-Humlegatan-10-A-Vasteras/puhQcYfruerAbTAQmpuhQpuhQbTAQmcYfrkyqRaQDYuqkyqRaQ uerA

Detta ihop med en spritt språngande galen dömd pedofil och stalker ,skatteflykting med egen pedofilorganisation och till det falsk bostadsadress som anlitas som ombud
Hujedamig
https://www.ratsit.se/19630924-Carl_Olow_Johann_Binninge_Orebro/42YAgTjtKDUw23ye-CTeHmzoozP86a7e56X6PNs2CzI

I pedofilens falska polisanmälan mot en av Sveriges mest respekterade partiledare kom för bara några minuter sedan besked att Ebba INTE är delgiven misstanke om brott . Det blir trolig nedläggning efter påsk
Glad Påsk Binninge Uppståndelsen är nära...
https://www.aftonbladet.se/a/Lnm5l9
Kul att utredningen ligger på Särskilda åklagarkammaren ,där vet dom verkligen vad Binninge går för ..
Senast redigerad av Analias 2021-03-25 kl. 20:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in