2021-03-25, 18:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag vet inte om jag tycker att något av detta är lögn.
Jag ( och månglande mig) tror oxå att fastigheten skulle stiga till dom priserna vid en budgivning. Ett ruckel på Österlen värderades till 1,8 med såldes för 3,7. Det hade lagts 34 bud på den fastigheten.
Det finns inget som säger att ett ruckel med sjötomt en timma från Stockholm skulle säljas för en bra bit över värderingspriset.

Om det var ocker eller inte är ju svårt att säga. Tingsrätten har fastslagit att det inte var oskäligt billigt. ( dock osäker på om det var rätten eller Ebbas ombud som sa det).
Detta betyder ju dock inte att man inte kan tycka att Ebba fick huset väldigt väldigt billigt.

Enligt mig ligger detta oxå Ebba i fatet. Det var synd att hon inte var strateg nog att betala för sig. Det hade gjort frågetecknen så mycket mindre.

Esbjörn säger ju själv att han ångrat sig dagen efter. Det har jag sett jättemånga gånger. Så att tycka att ombudet säger det är en lögn vet jag inte om jag håller med om.

Esbjörn polisanmälde ju Ebba för det som hände i trädgården. Så att han själv upplever att han inte gjort det är ju tydligt.

De exemplen du ger är inga lögner. De är vinklingar.

Det finns bsolut ingenting som styrker att han skulle ha ångrat sig dagen efter. Troligtvis en efterhandskonstruktion.
2021-03-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Ja,precis! Och tror jag läste någonstans att det varit så att Esbjörn gått runt och hört sig för lite på byn så troligtvis har det kommit till Esbjörns kännedom på det sättet.
Får bara inte ihop det med hur Monika Pernroth Lüllmaa Majkgård och resten av gamarna fick nys om det ? Eller hade dom redan tidigare uppmuntrat Esbjörn till att sälja?

Esb råkade väl nämna till pensionatstanten som ville ärva och då drog alltihopet igång.
Han hade kanske inte fatta att hon trodde hon skulle få ärva honom och han gick nog rejält i baklås
av vad som hände sen.
2021-03-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det finns bsolut ingenting som styrker att han skulle ha ångrat sig dagen efter. Troligtvis en efterhandskonstruktion.

Jag tror att det med dagen efter kommer från pensionatstanten.
- vaaa i helsefyr säger du? Sålt huset till Ebba? Va i helsefyr, nu ska till RO gruppen och god man och fullmakter och biståndshandläggare och annat boende och nu jävlar gör du som vi säger!
2021-03-25, 19:28
Medlem
MarryBlunts avatar
Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara en sanning att Esbjörn är påverkad av sitt ombud. Det är definitivt inte fakta som kommit fram någonstans annan än här.

Det finns så många aspekter på det påståendet som är väldigt konstiga.

1) Den aspekten att Esbjörn i somras var en glasklar man som förstod och tolkade sin omgivning med fullständigt skärpa.
Hur kan han då bara veckor senare vara en man som låter sig påverkas.
2) Om han är påverkad nu, kan han precis lika gärna varit påverkad av Ebba i somras.
3) Varför är inte Ebba den som är påverkad? Jag tycker nog hon verkar lite viljesvag gentemot sin advokat. Kanske advokaten och Niklas Thor vill att Ebba ska bo granne för att de ska kunna skicka dit barnen när de ska ha sex.

Jag tror inte själv på trean. Men den innehåller ungefär lika mycket sanning som trådsanningen om att Esbjörn är påverkad av de sina.

Men håll med om att ettan är bra konstig. Vad hände liksom, att gå från glasklar till påverkningsbar.

För mig är det självklart att om han var påverkbar nu, så var han påverkbar då.

Att han säger sig skrivet på av fri vilja, kanske antingen är tvång från Binninge, eller av rädsla för Ebba.

Slutsats, Om den helt tagna ur luften trådsanningen om att Esbjörn står underpåverkan är det lika sant och lika underbyggt att Ebba påverkade honom i somras.
——————————————————————

Vidare. Självklart känner Esbjörn till polisanmälan om Träden. Han blev ju hörd om saken. Dessutom har han ju muttrat om träden i tv. Samt att de förekommer vid kontraktsskrivningen. Esbjörn är irriterad på motorsågarna och Ebba öppnar fel fönster och låssas säga till.

Österlen och en strandtomt en timma från Stockholm är självklart jämförbara. Faktumet att Österlens rucklet hade över 400 personer som anmält intresse för att komma på visningen. Bevisar det jag säger om att renoveringsobjekt är heta. Att intresset för ett objekt i Stockholmstrakten skulle vara mindre intressant än ett på Österlen är föga troligt.

Jag har aldrig hävdat att Esbjörn har diagnosen Demens. Jag har hävdat att jag tror att det är sannolikt att han har det. Jag har hävdat att jag tycker mycket tyder på det när man ser honom.Jag har oxå hävdat att det är sannolikt att han utreds för det. Jag tänker att Barrys utredning var något som lämnades in i väntan på att det skulle bli han tur att göra sin.

Huruvida dementa eller icke dementa får sälja sina hus ska jag inte kommentera. Men att på vilje misstolka det jag skriver är verkligen att sakna argument i sak. Att förklara för mig. Ett, Det pågår en rättsprocess är ju oxå bara argumentslöst.

Jag har sagt ett flertal gånger att för mig är rättsprocessen och vilka moraliska och etiska fel som gjorts i detta två olika frågor. Oavsett rättens framtida dom. Står frågan om moralen kvar på samma sätt. Och den riskerar att bli en enormt förtroende förlust för Ebba. Självklart vet jag att många här ser det som helt uteslutet. Men det är enligt mig naivt.
2021-03-25, 19:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
När han ångrar sig exakt vet ingen. Men Ebba fick brevet den 4/9. Det bör alltså bara postat den 2/9. Kontraktet skrevs den 20/8. Så det var ju inga enorma tidsrymder mellan dagen efter och tio dagar efter.

Intressant här är oxå att Ebba har sagt att de träffades och hjälptes åt att rensa. Detta var alltså efter Ebba fått brevet. Och ändå så träffar hon honom och rensar.
2021-03-25, 19:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Ja,precis! Och tror jag läste någonstans att det varit så att Esbjörn gått runt och hört sig för lite på byn så troligtvis har det kommit till Esbjörns kännedom på det sättet.
Får bara inte ihop det med hur Monika Pernroth Lüllmaa Majkgård och resten av gamarna fick nys om det ? Eller hade dom redan tidigare uppmuntrat Esbjörn till att sälja?
Hörsägen, det kan man inte komma till rätten med.
2021-03-25, 19:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Att sedan Barry inte har rätt titel/kompetens för att fastställa demens kan vi också nämna.

Det har du helt rätt i. Något som ofta förbises.

Däremot har han komiskt nog tillräcklig titel/kompetens för att fastställa icke-demens. Vilket är precis vad han gjort
2021-03-25, 19:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
det kan man inte komma till rätten med.

Hahaha, "det kan man inte komma till rätten med", ja du var ju verkligen rätt person att klämma den kommentaren

Finns ju ingen i den här tråden som hittar på så många meningslösa argument som du. I princip allt du säger är sånt man inte kan komma till rätten med. Binninge försökte köra din stil till rätten, den klantskallen, då tillrättavisade rätten honom som en mamma sin 5-åring.
2021-03-25, 19:38
Medlem
Xius avatar
Citat:
Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara en sanning att Esbjörn är påverkad av sitt ombud. Det är definitivt inte fakta som kommit fram någonstans annan än här.

Det finns så många aspekter på det påståendet som är väldigt konstiga.

1) Den aspekten att Esbjörn i somras var en glasklar man som förstod och tolkade sin omgivning med fullständigt skärpa.
Hur kan han då bara veckor senare vara en man som låter sig påverkas.
2) Om han är påverkad nu, kan han precis lika gärna varit påverkad av Ebba i somras.
3) Varför är inte Ebba den som är påverkad? Jag tycker nog hon verkar lite viljesvag gentemot sin advokat. Kanske advokaten och Niklas Thor vill att Ebba ska bo granne för att de ska kunna skicka dit barnen när de ska ha sex.

Jag tror inte själv på trean. Men den innehåller ungefär lika mycket sanning som trådsanningen om att Esbjörn är påverkad av de sina.

Men håll med om att ettan är bra konstig. Vad hände liksom, att gå från glasklar till påverkningsbar.

För mig är det självklart att om han var påverkbar nu, så var han påverkbar då.

Att han säger sig skrivet på av fri vilja, kanske antingen är tvång från Binninge, eller av rädsla för Ebba.

Slutsats, Om den helt tagna ur luften trådsanningen om att Esbjörn står underpåverkan är det lika sant och lika underbyggt att Ebba påverkade honom i somras.
——————————————————————

Vidare. Självklart känner Esbjörn till polisanmälan om Träden. Han blev ju hörd om saken. Dessutom har han ju muttrat om träden i tv. Samt att de förekommer vid kontraktsskrivningen. Esbjörn är irriterad på motorsågarna och Ebba öppnar fel fönster och låssas säga till.

Österlen och en strandtomt en timma från Stockholm är självklart jämförbara. Faktumet att Österlens rucklet hade över 400 personer som anmält intresse för att komma på visningen. Bevisar det jag säger om att renoveringsobjekt är heta. Att intresset för ett objekt i Stockholmstrakten skulle vara mindre intressant än ett på Österlen är föga troligt.

Jag har aldrig hävdat att Esbjörn har diagnosen Demens. Jag har hävdat att jag tror att det är sannolikt att han har det. Jag har hävdat att jag tycker mycket tyder på det när man ser honom.Jag har oxå hävdat att det är sannolikt att han utreds för det. Jag tänker att Barrys utredning var något som lämnades in i väntan på att det skulle bli han tur att göra sin.

Huruvida dementa eller icke dementa får sälja sina hus ska jag inte kommentera. Men att på vilje misstolka det jag skriver är verkligen att sakna argument i sak. Att förklara för mig. Ett, Det pågår en rättsprocess är ju oxå bara argumentslöst.

Jag har sagt ett flertal gånger att för mig är rättsprocessen och vilka moraliska och etiska fel som gjorts i detta två olika frågor. Oavsett rättens framtida dom. Står frågan om moralen kvar på samma sätt. Och den riskerar att bli en enormt förtroende förlust för Ebba. Självklart vet jag att många här ser det som helt uteslutet. Men det är enligt mig naivt.

Hur kommer det sig att Esb får ett ombud från Örebro som Esb troligen aldrig i sitt liv träffat tidigare?
Varför skaffar sig inte Esb ett ombud som bor närmre och/eller som är är expert på det rättsområde som tvisten gäller?

Däremot har diverse personer i Esbs omgivning, tidigare haft kontakt med den som senare blev Esbs ombud.
2021-03-25, 19:40
Medlem
trngws avatar
Jag tycker det är alldeles uppenbart hur Esbjörns "nära&okära" fick nys om affären.

Skiten träffade fläkten dagarna efter att det röjts på tomten.
Så det är rätt uppenbart att det var röjningen på tomten som ledde till att det spred sig att något hänt vilket så klart ledde till frågor varpå det hela uppdagades för kommandorskan, och sedan tog det hus i helvete.
2021-03-25, 19:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Hur kommer det sig att Esb får ett ombud från Örebro som Esb troligen aldrig i sitt liv träffat tidigare?
Varför skaffar sig inte Esb ett ombud som bor närmre och/eller som är är expert på det rättsområde som tvisten gäller?

Däremot har diverse personer i Esbs omgivning, tidigare haft kontakt med den som senare blev Esbs ombud.
Ingen aning. Jag känner inte Esbjörn. Jag hade själv valt ett ombud närmare och jag hade inte valt Binninge.
2021-03-25, 19:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Esbjörn säger ju själv att han ångrat sig dagen efter. Det har jag sett jättemånga gånger. Så att tycka att ombudet säger det är en lögn vet jag inte om jag håller med om.

Inte vid ett enda tillfälle, någonsin, har vi hört Esbjörn själv säga att han ångrade sig dagen efter.
Däremot har vi hört honom säga att han ångrade sig efter att Ebba började röja på tomten. Det vill säga två veckor efter affären.

Inte vid ett enda tillfälle, någonsin, har vi hört Esbjörn själv säga att Ebba lurat honom. Däremot har vi hört honom själv säga att han ångrade att han sålt sitt hus.

Inte vid ett enda tillfälle, någonsin, har vi hört Esbjörn själv säga att han inte förstod att han sålde sitt hus. Däremot har vi hört honom själv säga att han ångrade att han sålt sitt hus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in