2021-03-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Så du tycker inte själv att det är konstigt att en högt uppsatt jurist som har insyn i en sårbar kvinnas tidigare fall bjuder in henne i sitt hem, blir avvisad, bjuder på alkohol, blir sedan "kladdig för han är full" och tar sedan med kvinnan till sängen.
När kvinnan sedan hävdar att hon blivit våldtagen då spelar han kortet "Men se på hennes historik".
Varför väljer han att bjuda hem henne? (Ja, han har sagt att han tyckte synd om henne)
Varför nöjer han sig inte efter han blivit avvisad?
Varför fortsätter han att drick om han vet att han blir "kladdig" av det?
Varför väljer han att sätta in ännu en stöt då han bjudi henne på en massa alkohol?

Just det, han har ett förhållande med en kvinna också. Trots det sker ovan nämnda saker.

Ingen gång från avvisandet till våldtäkten verkar det som att han tänkt "Jag ska inte göra det här". Varför inte? Är han så säker på att komma undan genom att hänvisa till hennes historik?
Jag hoppas verkligen att den kvinna han har ett förhållande med inser vilket svin hon hittat och dumpar honom snabbare än kvickt.

Jag tycker det är desto konstigare att en kvinna som enligt egen utsago blivit våldtagen tre gånger tidigare, sätter sig i en utsatt situation igen, vilket är en ganska stark fingervisning om att hon hittar på! Hon är en vuxen kvinna som bestämmer själv om hon ska dricka, hur mycket hon ska dricka och vart hon ska vara. Alternativet är att omyndigförklara henne eller låsa in henne på psyk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jo det är en lösning på problemet. Hur ska det ske rent praktiskt menar du , guldstjärna i pannan, lila handväska, vilket signalement?

Våldtäktsmän ska de ha en enhörning i pannan eller något annat som gör att de skiljer sig från mängden?
Män borde lära sig läsa signaler....
Kvinnor borde lära sig läsa signaler....

Lämpligast är att inrätta mentalsjukhusen igen och förpassa dem dit?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, vilken den aktuella poliskvinnan är skulle även vara av intresse. Om vi nu får tro Massi (trots att han uppenbarligen är en sån där djävla "skarvare") så talade poliskvinnan med EA i ca. 30 min men förde inga som helst anteckningar om vad som sades. Ett samtal på 30 min låter aningen långt för att informera någon om att inkomma med en mobiltelefon.

Hmm, det är väl Irmeli Krans som varit i farten om jag nu inte missuppfattat allt, känd attackflata och aktivist.
Citera
2021-03-25, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Varför lät han henne dricka så mycket?
Lät? Varför drack hon så mycket?

Du inser väl att du omyndigförklarar kvinnor med dylikt gaggande? Om de inte kan ta vettiga beslut på egen hand bör de inte heller ha vare dig rätt till körkort, en egen ekonomi eller få ingå några avtal överhuvudtaget. De bör inte ens få vistas ute på egen hand efter ett visst klockslag eftersom de inte är kapabla till att ta hand om sig själva. Man ger inte alkohol åt ett barn, tydligen inte heller åt kvinnor enligt ditt resonemang. Var det verkligen så du menade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Dessutom, varför drack han så mycket själv?
Särskilt med tanke på att han vet att han blir "kladdig" då han är full.
Tyder på ett ofantligt dåligt omdöme eller kall planering.

OCH han såg denna unga kvinna som "sin egen dotter". Jag skulle säga att ett sådant beteende tyder ofantligt dåligt omdöme, kall planering OCH avvikande sexuella preferenser.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Jag tycker att om han var någon form av handledare så borde han veta bättre och visa respekt. Inte missbruka situationen på det allra fulaste sätt. Och tänka lite längre, vad händer sedan? Men med sin yrkesroll så visste han att han har alla odds på sin sida och hon är chanslös.

Med denna åldersskillnad skulle han kunna vara hennes oattraktiva morfar. Borde han inte veta bättre?

Jag kan hålla med om att GL, med tanke på EA:s historik av att anklaga män för sexualbrott, borde ha varit mer försiktig och varken bjudit hem henne, druckit tillsammans med henne, eller haft sex med henne, men han hade rimligtvis inget ansvar för hur mycket hon drack eller vem hon valde att ha sex med.
Citera
2021-03-25, 18:55
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ingen länk alltså, bara dina fantasier då?
Hehe nej jag behöver inte länka till Lambert officiella uttalanden. Han fixar sin katastrof PR själv.
Citera
2021-03-25, 18:56
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det finns mycket skadade individer där ute som skulle knulla med gamla gubbar om du inte visste det.

Saxat från Expressen: Kärleken (snarare girigheten) övervinner allt - även en åldersskillnad på 57 år.

Kolla bara på den tyska Playboymodellen Cathy Schmitz, 24, som nyligen gift sig med en 81-årig miljardär.
Citera
2021-03-25, 18:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, det är väl Irmeli Krans som varit i farten om jag nu inte missuppfattat allt, känd attackflata och aktivist.

Framgår det någonstans att så är fallet, eller är det mer en gissning baserat på hennes tidigare förehavanden?
Citera
2021-03-25, 18:57
Medlem
Citat:
Jag tycker att om han var någon form av handledare så borde han veta bättre och visa respekt. Inte missbruka situationen på det allra fulaste sätt. Och tänka lite längre, vad händer sedan? Men med sin yrkesroll så visste han att han har alla odds på sin sida och hon är chanslös.

Med denna åldersskillnad skulle han kunna vara hennes oattraktiva morfar. Borde han inte veta bättre?

Han har inte varit hennes handledare. Det är hon som har missbrukat situationen och hans givmildhet. Hon riggade fällan. Medvetet. Utstuderat.

Bara för att du och din moral inte kan acceptera åldersskillnader har du ingen rätt att bestämma över andra. Hon verkar gilla äldre män. Bl a var hon gift tidigare med en 30 årig äldre man.

Sluta behandla henne som ett barn. Hon är vuxen. Myndig. 30 år. Anser du att hon borde omyndigförklaras?
Citera
2021-03-25, 18:57
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Lät? Varför drack hon så mycket?

Du inser väl att du omyndigförklarar kvinnor med dylikt gaggande? Om de inte kan ta vettiga beslut på egen hand bör de inte heller ha vare dig rätt till körkort, en egen ekonomi eller få ingå några avtal överhuvudtaget. De bör inte ens få vistas ute på egen hand efter ett visst klockslag eftersom de inte är kapabla till att ta hand om sig själva. Man ger inte alkohol åt ett barn, tydligen inte heller åt kvinnor enligt ditt resonemang. Var det verkligen så du menade?

Trasiga individer kan inte hantera alkohol dom dricker tills dom somnar
Citera
2021-03-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Ska bli intressant att läsa Lambertz bok.

Nej det ska det inte - han är galen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in