2021-03-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Varför lät han henne att dricka så mycket?

Han visste att hon skulle vara chanslös mot honom.

Dessutom, varför drack han så mycket själv?
Särskilt med tanke på att han vet att han blir "kladdig" då han är full.
Tyder på ett ofantligt dåligt omdöme eller kall planering.
Citera
2021-03-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Allvarligt talat är det väl tämligen uppenbart vad EA sysslade med under den tidigare rättsprocessen.

Man kan i tingsrättsdomen läsa följande:

Samtidigt gör tingsrätten gällande att de med "manipulerat" avser att "material har lagts till, kopierats eller tagits bort".

När det kommer till hovrättsdomen kan man sedan läsa följande:

EA har alltså under tingsrättsförhandlingen hävdat att hon inte manipulerat inspelningen, trots att hon var fullt medveten om att hon hade kortat ned den och rimligtvis måste ha förstått att tingsrätten med "manipulering" även avsåg att material tas bort.

Att EA sedan "råkar" fabriksåterställa telefonen precis innan den lämnas till polisen gör inte det hela bättre.

Ja, det är uppenbart. Det värsta är väl sådana här "poliskvinnor" som förvarnade henne ATT polisen kommer att beslagsta mobilen.

Som försvarsadvokaten GÅR det ändå att återskapa ljudfilerna i sin helhet, men kostnaden för samhället är mångdubbelt! Så det är detta poliskvinnan åstadkom med sitt bedrägliga beteende. MER kostnader för skattebetalarna.

Äckligt också att tänka sig att en POLIS försöker hjälpa kvinnan så att sanningen inte skulle komma fram! Man kan ju undra hur en sådan människa kan jobba som polis?

Sen borde tingsrätten naturligtvis garderat sig genom att utförligt förklara begreppet "manipulera". Om hon sen åkte fast ATT hon de facto hade gjort just det - då ska hon buras in för falsk tillvitelse.

Nu känns det som att lögnerskor som hon kammas lite medhårs istället för att döma dem så att de inte kan fortsätta med sin brottsliga verksamhet.
Citera
2021-03-25, 18:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Det är Expressen jag läser inte Aftonbladet.

Ingen länk alltså, bara dina fantasier då?
Citera
2021-03-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Finns psyksjuka som känner sig förföljda, EA Kanske känner sig våldtagen.
Hon är våldtagen av livet men det har ingenting att göra med hennes perversa jakt på manliga förövare. Det är den mycket farliga kvinnans sjukdom..
Senast redigerad av 90510 2021-03-25 kl. 18:47.
Citera
2021-03-25, 18:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll

Så att dricka mycket tyder på kall planering, hmm. EA däckar ju varje gång som hon hävdar våldtäkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll

Varför sålde kvinnan på bolaget alkoholen åt honom. Allt måste ju vara den kvinnans fel?
🙈
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Jag tror på tjejen.

Hade han haft lite respekt i kroppen skulle han aldrig röra henne. "Jag är för gammal för henne."

VARFÖR skulle hon vilja vara med en mindre attraktiv gubbe på 71 år? Ganska avtändande.

Varför lät han henne att dricka så mycket?

Så han hade inget att förlora.

Så din tes är att kvinnor i 30-årsåldern i princip inte kan ta ansvar för hur mycket de dricker eller vilka de har sex med? Männen de umgås med måste dels kontrollera så att de inte dricker för mycket och även fatta beslut om vem eller vilka de kan tänkas ha sex med?
Citera
2021-03-25, 18:45
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag tror på tjejen.

Hade han haft lite respekt i kroppen skulle han aldrig röra henne. "Jag är för gammal för henne."

VARFÖR skulle hon vilja vara med en mindre attraktiv gubbe på 71 år? Ganska avtändande.

Varför lät han henne dricka så mycket?

Så ditt enda argument är att han är 71? Är inte det ett argument åt andra hållet ärligt talat? Vilka 71-åriga advokater våldtar?

Så du tycker att HAN lät henne dricka? Hon själv är passiv, går till en ensam mans lägenhet på julafton och super sig full fast hon "våldtagits" flera gånger på tre år?

Känner du ens till hennes bakgrund? och hans? Jag kan nästan inte hitta på en sämre bakgrund än hennes och en bättre än hans.

När kvinnor argumenterar flyger fakta ut ur fönstret. Du är sexist och på hennes sida för att hon är kvinna. Det är ditt enda argument. Sexism.
Citera
2021-03-25, 18:46
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Jag tror på tjejen.

Varför lät han henne dricka så mycket?

Vilken bekväm inställning du har. Hur förklarar du i din välvilja dom två andra fallen där hon har gjort exakt samma sak?

Otur? Effekten av att leva i samhälle dominerat av mansförtryck? Glastaket?
Citera
2021-03-25, 18:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ja, det är uppenbart. Det värsta är väl sådana här "poliskvinnor" som förvarnade henne ATT polisen kommer att beslagsta mobilen.

Som försvarsadvokaten GÅR det ändå att återskapa ljudfilerna i sin helhet, men kostnaden för samhället är mångdubbelt! Så det är detta poliskvinnan åstadkom med sitt bedrägliga beteende. MER kostnader för skattebetalarna.

Äckligt också att tänka sig att en POLIS försöker hjälpa kvinnan så att sanningen inte skulle komma fram! Man kan ju undra hur en sådan människa kan jobba som polis?

Sen borde tingsrätten naturligtvis garderat sig genom att utförligt förklara begreppet "manipulera". Om hon sen åkte fast ATT hon de facto hade gjort just det - då ska hon buras in för falsk tillvitelse.

Nu känns det som att lögnerskor som hon kammas lite medhårs istället för att döma dem så att de inte kan fortsätta med sin brottsliga verksamhet.

Ja, vilken den aktuella poliskvinnan är skulle även vara av intresse. Om vi nu får tro Massi (trots att han uppenbarligen är en sån där djävla "skarvare") så talade poliskvinnan med EA i ca. 30 min men förde inga som helst anteckningar om vad som sades. Ett samtal på 30 min låter aningen långt för att informera någon om att inkomma med en mobiltelefon.
Citera
2021-03-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så din tes är att kvinnor i 30-årsåldern i princip inte kan ta ansvar för hur mycket de dricker eller vilka de har sex med? Männen de umgås med måste dels kontrollera så att de inte dricker för mycket och även fatta beslut om vem eller vilka de kan tänkas ha sex med?

Jag tycker att om han var någon form av handledare så borde han veta bättre och visa respekt. Inte missbruka situationen på det allra fulaste sätt. Och tänka lite längre, vad händer sedan? Men med sin yrkesroll så visste han att han har alla odds på sin sida och hon är chanslös.

Med denna åldersskillnad skulle han kunna vara hennes oattraktiva morfar. Borde han inte veta bättre?
Senast redigerad av sabrina56 2021-03-25 kl. 18:54.
Citera
2021-03-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ja du tror väl på tomten också .

Det finns mycket skadade individer där ute som skulle knulla med gamla gubbar om du inte visste det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in