2021-03-25, 11:04
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, där är det jag reagerat på, tack.
Anledningen att leta mönster är att det finns en upptakt, det startade inte dagen innan mord.

Dels hösten, vilket då får mig att tro att det var vad som får HD att se rött.

Resan ska tas med i sammanhanget, den har högt symbolvärde för HD. Jag tänker förlikning i ett massivt gräl, vi åker bort för att slippa LW, för att fira halva livet ihop och nystart. Gulligull för att tona ner, SD är säkert med på båten då men inte lika enkelt sen, hon får uppenbart bearbeta honom hårt och han krånglar ända till 8 maj då hon skriver kryptiska meddelanden på LWs wig.

Sen träffar hon JS på eventet, han är trevlig tycker HD och han jagar också cacher. Han har potential.
Nåt händer i december enligt KH, de behöver ett break. Vad?
... för HD inleder otrohet mot SD med start i december.
Samt LWs cache förstörs, virkade lussekatter.

Jag såg att JG stänger Spotify för LW 5 december.

Hans fokus har ju tidigare varit att strypa allt för LW, utesluta och stänga ner, ta bort ut grupper. Spotify känns som ett led i detta, en fjollig reaktion.
Han är som en fähund relaterat till HD.
Har för mig att han även kontaktade nån mer som inte tillät (likt LW) att logga cacher som hon inte deltagit i. Minns inte om det var nån mer än FR, känslan nu är att det var nån som inte ens var bekant med honom, som förvånades över kontakten? Men jag kan blanda ihop i röran. På tal om fähund alltså..

Sen är det då Fru Markurell, en parsdcache för LW. Mycket känslor i det brevet.
De nya skulle bli nåt speciellt, nåt extraordinärt, de mest avancerade hon gjort.
Nu börjar det lukta liknande som jag far efter.
Home Soft Home, målarfärgen som han provocerar HD med nån gång i november, LW tycker att det var onödigt att göra HD paranoid.

LW kan väva in sitt liv (känslor) i burkar, likt en författare gör men utan att skriva på näsan vem eller vad det gäller.

Hon kör ofta layout till sin väninna i Skottland dess innan, för att hon ska kolla engelskan.
Men inte denna gång och detta får mig att undra vad mördaren letade efter i datorn på morgonen.

Förstörs denna cache också?
Edit. Ser nu via smoke att den försvann.

Det framgår i meddelande från SD till LW att tg/HD i juli -17 märkte att kontakterna hade fortsatt. Det kanske var kring datumet då hon skapade sitt GC-konto Systerhax (men inte började logga då).

SD skickade nakenbild till LW 26/10 -17.

SD skriver till LW 31/10 -17 "Det var på riktigt. Jag älskade"

SD berättar för LW 1/11 -17 att HD snokat i deras konversationer.

SD uppmanar LW 9/11 -17 "Du borde ej ha flera lurar igång"

----

Om SD älskade Len* kommer han stundtals vilja minnas det bästa av henne - oavsett om det är han som är mördare eller inte och det är kanske därför det har setts inloggningar på Len*s olika konton?

De forna gifta kontraspionerna Davidss*ns riskerar ömsesidiga tillitsproblem om de fortfarande har för avsikt att bli gamla tillsammans.
Citera
2021-03-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur skulle HD veta om det ej sända sms:et?

Att HD misstänkte ända inpå resan att SD fortsatt med sitt umgänge med LW är ganska klart. Dock kunde hon inte veta till 100:a. DET var något LW kunde avslöja enkelt när de befann sig på sin "hitta tillbakatillvarandraresa". Fick inte ske enl SD! Såklart...

Din första mening:
Om jag säger såhär: HD visste givetvis inget om ett oskickat sms, men ganska säkert skulle hon nog inte bli överraskad av innehållet om hon skulle få smset. Tror man underskattar HD om man tror att hon inte begrep någonting.

En annan sak, men ändå inte: HD berättade i förhör att Lena bjudit HD på te hemma hos sig och avslöjat allt under ett 2-timmars samtal. Finns väl endast HDs ord på detta. Har mina tvivel om samtalet ens har ägt rum. I såfall - vem skulle sitta 2 timmar och lyssna på sånt som samtalet ska ha handlat om? Finns det inspelat?
Citera
2021-03-25, 11:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Din första mening:
Om jag säger såhär: HD visste givetvis inget om ett oskickat sms, men ganska säkert skulle hon nog inte bli överraskad av innehållet om hon skulle få smset. Tror man underskattar HD om man tror att hon inte begrep någonting.

En annan sak, men ändå inte: HD berättade i förhör att Lena bjudit HD på te hemma hos sig och avslöjat allt under ett 2-timmars samtal. Finns väl endast HDs ord på detta. Har mina tvivel om samtalet ens har ägt rum. I såfall - vem skulle sitta 2 timmar och lyssna på sånt som samtalet ska ha handlat om? Finns det inspelat?

LW har bekräftat det.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-25 kl. 11:44.
Citera
2021-03-25, 11:17
Medlem
Varför blev JG så bff med HD?
Han hade inte letat burkar med henne tidigare, utan med LW, "supergoofy" och SD i team femfemman.
HD och JGs kafferep med skitsnack luktar så illa.
Kan inte utredarna se det? Hur det hänger ihop?
Det hade behövts en övergripande överblickbar tidslinje, som sträcker sig från när SD börjar limma på LW.
Citera
2021-03-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var har du sett något om att han var svartsjuk på norgeresan?

Läser man FUP så framgår det med all tydlighet att SD alltid var enormt svartsjuk när LW träffade någon eller gjorde något han inte visste om och hade kontroll över.
Citera
2021-03-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
SDs profilbild på geocaching var uppe härom dagen och jag kom då att tänka på att det tog ett tag efter mordet innan han bytte den. Jag såg det som att han inte ville bli sedd snarare än att det var någon form av sorgemanifestation.

Hur som helst kikade jag lite på den. Det visar sig vara ett foto taget med mobil. Jag kan inte avgöra om filen är manipulerad eller inte men kan inte släppa tanken på att den sjuke fan lämnat ett steganografiskt meddelande i den. Om någon som läser och är lite händig med stego och bildmanipulering i övrigt kan kika på det kanske? Fotot är nästan helt svart, men det har lite brus i sig. Med hög förtrolighet ett villospår men det kan aldrig skada att föra in i ljuset.

Länk till fotot som det laddades upp:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/57449b98-5559-42d7-898b-4a3a7dbe9325.jpg

Sedan en annan sak om sök och hjälp från frivilliga så skadar det inte att påminna om att "vännen" JG undanbad all inblandning via facebookgruppen geocaching sverige med hänsyn till närstående eller liknande. Så sjukt med fuppen i hand.

En spännande tanke. Och lite i linje med GC-svängen.

Spontant så ser den ren ut bilden. Med reservation för att det finns en nyckelfras till att decoda nånstans i hans presentationstext.

Skulle kunna vara nåt av ”happy”, ”husband”, ”team” eller varför inte ”wonderful memories”?

Kombon en svart bild, som man kanske kan tolka som just sorg då, och ett sånt påhitt skulle väl annars bara bekräfta hans lite märkliga personlighet. Och vill han dölja sitt utseende så finns det fler färger än svart osv.
Så detta med en svart bild är kanske ändå för att visa sitt ”deltagande” vem vet.

Har en bild här där de två kvinnliga förhörsledarna sitter och partajar lite en sommarkväll som jag först tänkte lägga in steganografi i och lägga ut här som exempel men kom på bättre tankar sen...

Den som vill testa själv kan söka på steganography encoder / decoder. Kanske hade varit nåt för SD och LW att använda sig av. Lite diskretare än att skicka kärleksgnabb via hans jobbmejl osv.

Sen på tal om profilbilder så är det ju väldigt märkligt att ”de” hade en profilbild till sitt Googlekonto htdlwd@gmail.com. Varför kan man undra. Profilen ändrades senast 2016-04-21 kl. 15:05:43 så det var senast då ”de” tyckte det där med bilden var en bra idé.

Bilden. Say cheese:
https://lh3.googleusercontent.com/a-/AOh14Gg57Ov4ulkTk4xbzXunHuiOgdrMu1RZt6daFvqW
Senast redigerad av Avel 2021-03-25 kl. 12:45.
Citera
2021-03-25, 13:09
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
https://infogram.com/2020-atal-jakten-pa-en-mordare-1h8n6m1zv79z6xo
Värt att se, ett år sen detta kom ut från NA, tidningen

Mycket bra!

Just denna länk borde kanske moderator Blomvattnare, lägga i starten med? Den är riktigt bra för nytillkomna.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-03-25 kl. 13:19.
Citera
2021-03-25, 13:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En spännande tanke. Och lite i linje med GC-svängen.

Spontant så ser den ren ut bilden. Med reservation för att det finns en nyckelfras till att decoda nånstans i hans presentationstext.

Skulle kunna vara nåt av ”happy”, ”husband”, ”team” eller varför inte ”wonderful memories”?

Kombon en svart bild, som man kanske kan tolka som just sorg då, och ett sånt påhitt skulle väl annars bara bekräfta hans lite märkliga personlighet. Och vill han dölja sitt utseende så finns det fler färger än svart osv.
Så detta med en svart bild är kanske ändå för att visa sitt ”deltagande” vem vet.

Har en bild här där de två kvinnliga förhörsledarna sitter och partajar lite en sommarkväll som jag först tänkte lägga in steganografi i och lägga ut här som exempel men kom på bättre tankar sen...

Den som vill testa själv kan söka på steganography encoder / decoder. Kanske hade varit nåt för SD och LW att använda sig av. Lite diskretare än att skicka kärleksgnabb via hans jobbmejl osv.

Sen på tal om profilbilder så är det ju väldigt märkligt att ”de” hade en profilbild till sitt Googlekonto htdlwd@gmail.com. Varför kan man undra. Profilen ändrades senast 2016-04-21 kl. 15:05:43 så det var senast då ”de” tyckte det där med bilden var en bra idé.

Bilden. Say cheese:
https://lh3.googleusercontent.com/a-/AOh14Gg57Ov4ulkTk4xbzXunHuiOgdrMu1RZt6daFvqW

Vet vi säkert att det inte fanns sådant i bilden på den berömda strumphållaren/strumpklämman?

Jag har för mig att jag föreslog det, när pratet om den bilden först dök upp.

Citera
2021-03-25, 13:25
Medlem
Nyhetstorka så varför inte ta tillhygge ett varv till. En ficklampa ligger som första träff när man bildgooglar saabstefan. I sällskap av lite recensioner han gjort för andra varor och sen jetplan osv. Lampan låg längre ner i listan (vilket andra poängterat tidigare) men nu ligger den i topp tycker Google.

En sån här vill inte jag ha 17 gånger mot tinningen och handen om någon slår besinningslöst med änden och sidan av den.

https://www.bildtagg.se/bild/tytkp50s2e9txqs816vxrmfk

Greppvänlig:

https://www.bildtagg.se/bild/allngh6yjrlc8bqd7s3mrqge
Citera
2021-03-25, 13:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nyhetstorka så varför inte ta tillhygge ett varv till. En ficklampa ligger som första träff när man bildgooglar saabstefan. I sällskap av lite recensioner han gjort för andra varor och sen jetplan osv. Lampan låg längre ner i listan (vilket andra poängterat tidigare) men nu ligger den i topp tycker Google.

En sån här vill inte jag ha 17 gånger mot tinningen och handen om någon slår besinningslöst med änden och sidan av den.

https://www.bildtagg.se/bild/tytkp50s2e9txqs816vxrmfk

Greppvänlig:

https://www.bildtagg.se/bild/allngh6yjrlc8bqd7s3mrqge

Helt rätt! Har förslagit just en taktisk ficklampa flera gånger genom åren, bland annat här:

Citat:
Den typen av lampa som han köpt där är av en stenhård legering. En så kallad taktisk lampa, som ofta saluförs som vapen/självförsvarsvapen utomlands. Glaset är okrossbart. Och lampan går att blända folk med, så att de tappar synförmågan några sekunder. LW KAN ha blivit bländad innan första smällen och sen kollapsat. GM har då fortsatt att slå.

Nu säger jag inte att det är en sådan lampa GM har använt som mordvapen, men det är fullt möjligt.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citera
2021-03-25, 13:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det framgår i meddelande från SD till LW att tg/HD i juli -17 märkte att kontakterna hade fortsatt. Det kanske var kring datumet då hon skapade sitt GC-konto Systerhax (men inte började logga då).

SD skickade nakenbild till LW 26/10 -17.

SD skriver till LW 31/10 -17 "Det var på riktigt. Jag älskade"

SD berättar för LW 1/11 -17 att HD snokat i deras konversationer.

SD uppmanar LW 9/11 -17 "Du borde ej ha flera lurar igång"

----

Om SD älskade Len* kommer han stundtals vilja minnas det bästa av henne - oavsett om det är han som är mördare eller inte och det är kanske därför det har setts inloggningar på Len*s olika konton?

De forna gifta kontraspionerna Davidss*ns riskerar ömsesidiga tillitsproblem om de fortfarande har för avsikt att bli gamla tillsammans.
Aaa, tack. Det kompletterar bilden, ska fördjupa mig mer i den eran, det ses väl bättre i en sammanställning.
Citera
2021-03-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vet vi säkert att det inte fanns sådant i bilden på den berömda strumphållaren/strumpklämman?

Jag har för mig att jag föreslog det, när pratet om den bilden först dök upp.

Det gäller att tänka brett när det hänger på håret här!

För att kolla behöver man originalbilden som skickades.

Enkelt förklarat om någon inte vet så lägger ”programmet” in meddelandet i ett ”mönster” av pixlar(finns andra varianter) och sen behöver man samma eller liknande program för att avkoda.

Ofta med ett ”lösenord”. Ju längre lösenord desto svårare för en utomstående att avkoda i vanlig ordning.
Finns verktyg för detta både online och som skrivbordsklient.

Låter lite avancerat för att vara de där två å andra sidan. Isf skulle de ha nån avancerad rutin för att indikera att en skickad bild skulle vara kodad osv också.

Ryssar har hållit på så här med sina agneter och det är väldigt intressant att fördjupa sig i om man är intresserad av crypto och klurigheter och sen finns det nåt som heter Stegware där man kan lägga in skadlig kod i bilder och annat. Alltså är det inte bara länkar man ska vara skeptisk mot generellt utan även bilder med ”okänd” avsändare.

Men SD orkade ju knappt lösa mystarna själv så vete tusan om han orkade detta... Det är inte James Bond det här även om han nog gärna hade velat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in