2021-03-25, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du har rätt i det men när jag läser hennes förhör så får jag känslan av att det är en fasad men en fasad kan spricka. Vi får väl se om drömmen att bli gammal med SD står högre än ett rent samvete.
Hon vet knappt vad hon heter, har fått lugnande
Citera
2021-03-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det här kanske? Jag tolkar det som att det gäller avspärrning hos LW.

Ja, det var det inlägget jag syftade på och missuppfattade vilket hus det gällde. Verkar vara LW:s hus som du skriver.

Samtidigt är det konstigt att de får, den 16:e, "kidnappa" SD:s bil på Arl bara så där... något slags beslut måste ha tagits den dagen (vet ej om det behöver vara husis för att få tillgång till bilen).
Citera
2021-03-25, 09:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
PS kan väl inte skriva något som inte är sant.

Fritt ur minnet så anser jag att han skrev att en grupp poliser hämtade dem. Men så verkar det ju inte.

Vad skrev att han de sa till USA?

Det kan han väl? Man har rätt att ändra och lägga till detaljer som datum, platser, namn och specifika händelser.

Har Springare skrivit på kontrakt med förlaget att boken ska vara helt sanningsenligt? Det tror jag knappast.
Citera
2021-03-25, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kan han väl? Man har rätt att ändra och lägga till detaljer som datum, platser, namn och specifika händelser.

Har Springare skrivit på kontrakt med förlaget att boken ska vara helt sanningsenligt? Det tror jag knappast.

Öh, jag var ironisk.
Citera
2021-03-25, 09:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Öh, jag var ironisk.

Det är fler än du som hänger upp sig på att Springares bok har massa "felaktigheter". Faktum är att han sannolikt medveten ändrat en del detaljer och det är helt i sin ordning. Det är t.o.m. vad som rekommenderas.

Det är FUP som gäller om man är ute efter fakta i mordet.
Citera
2021-03-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har tänkt mycket på detta: hur kan SD åka till USA med HD och samtidigt ha mage att vara svartsjuk gällande Lenas norgeresa? Bara en felskruvad individ tänker i de banorna och det gör SD. Kontrollbehov i all sin ful- och farlighet.
I hans värld skulle hon sitta hemma och tråna och ha ångest samt längta ihjäl sig och vara svartsjuk. Han insåg att det inte skulle ske utan det skulle bli HAN som skulle undra, vara svartsjuk och ha noll koll. Det fick inte ske. Världens äldsta motiv: får inte jag dig så ska ingen ha dig.
Citera
2021-03-25, 10:25
Medlem
Citat:
Har tänkt mycket på detta: hur kan SD åka till USA med HD och samtidigt ha mage att vara svartsjuk gällande Lenas norgeresa? Bara en felskruvad individ tänker i de banorna och det gör SD. Kontrollbehov i all sin ful- och farlighet.

Svårt att dra gränsen mellan svartsjuka - kontroll... i detta fall tror jag det mest lutar mot SD:s kontrollbehov. Han har förlorat kontrollen över LW, inte säker på vad hon kommer att ta sig för när hon åker med sina vänner till Norge. LW hade också skrivit till honom något om att det var OK om det skulle ta slut nu.

Hans värsta farhåga låg nog att samtidigt som LW vågade ta sig bort från honom så kunde hon bara skicka ett sms till HD och hans hela värld skulle rasa (det som var kvar av fuskbygget).
Citera
2021-03-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I hans värld skulle hon sitta hemma och tråna och ha ångest samt längta ihjäl sig och vara svartsjuk. Han insåg att det inte skulle ske utan det skulle bli HAN som skulle undra, vara svartsjuk och ha noll koll. Det fick inte ske. Världens äldsta motiv: får inte jag dig så ska ingen ha dig.

Undrar hur många somrar och semestrar för Lena och barnen SD har satt stopp för, då de är utom hans kontroll. Ja, hela hennes familjeliv och liv med hennes vänner i övrigt. Vilka hon ringde, smsade, mejlade på olika socmedia. Hon tvingades ta till extraordinära metoder bortom kontrollen för att kunna prata fritt.

Hon satt som i ett skruvstäd.
Citera
2021-03-25, 10:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Undrar hur många somrar och semestrar för Lena och barnen SD har satt stopp för, då de är utom hans kontroll. Ja, hela hennes familjeliv och liv med hennes vänner i övrigt. Vilka hon ringde, smsade, mejlade på olika socmedia. Hon tvingades ta till extraordinära metoder bortom kontrollen för att kunna prata fritt.

Hon satt som i ett skruvstäd.

Nu fantiserar du ju helt fritt. Det finns väl inget som tyder på inställda semestrar eller att hon inte fick kontakta vem hon ville? Projicerar du?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-25 kl. 10:38.
Citera
2021-03-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Svårt att dra gränsen mellan svartsjuka - kontroll... i detta fall tror jag det mest lutar mot SD:s kontrollbehov. Han har förlorat kontrollen över LW, inte säker på vad hon kommer att ta sig för när hon åker med sina vänner till Norge. LW hade också skrivit till honom något om att det var OK om det skulle ta slut nu.

Hans värsta farhåga låg nog att samtidigt som LW vågade ta sig bort från honom så kunde hon bara skicka ett sms till HD och hans hela värld skulle rasa (det som var kvar av fuskbygget).

Gränsen mellan svartsjuka, äganderättsbehov och kontrollbehov existerar knappast. De går i varandra i en stinkande svart surdeg avsedd enbart för att bryta ner en annan person, i detta fall Lena.

Sen det omtalade oskickade smset till HD - HD visste garanterat redan allt detta.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-25 kl. 10:40.
Citera
2021-03-25, 10:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Begrep han inte det själv?

Var har du sett något om att han var svartsjuk på norgeresan?
Citera
2021-03-25, 10:46
Medlem
Citat:
Gränsen mellan svartsjuka, äganderättsbehov och kontrollbehov existerar knappast. De går i varandra i en stinkande svart surdeg avsedd enbart för att bryta ner en annan person, i detta fall Lena.

Sen det omtalade oskickade smset till HD - HD visste garanterat redan allt detta.

Hur skulle HD veta om det ej sända sms:et?

Att HD misstänkte ända inpå resan att SD fortsatt med sitt umgänge med LW är ganska klart. Dock kunde hon inte veta till 100:a. DET var något LW kunde avslöja enkelt när de befann sig på sin "hitta tillbakatillvarandraresa". Fick inte ske enl SD! Såklart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in