Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Ang det fetade:
Vet inte om du kanske redan har fått möta en massa indignerade kommentarer till det påståendet men här kommer i så fall ytterligare en.
"..inte oskyldigt dömd så ofta.." -och detta vet alltså du?
Du är kanske inte medveten om att du har en lite rar, närmast naiv tilltro till det svenska rättssystemet?
Jag kan här och nu räkna upp fyra stycken felaktigt dömda mördare, men kanske räcker det att jag nämner den för åtta mord dömde Stu*re Bergw*all? Som av en tillfällighet, med tanke på trådens huvudperson, så anser GL att han inte alls är oskyldig..
När inte ens mordfall avgörs korrekt, hur tror du då det kan stå till med våldtäktsdömda? Hur många/få anser du sitter felaktigt dömda för våldtäkt i Sverige?
1%?
0.1%?
0.01%?
Och hur kan du veta att Bergwall är oskyldig till alla mord? Bara för att han, en virrig gubbe förstörd av massa piller, helt plötsligt säger att han inte dödat någon. Tycker det är märkligt att i princip alla köper det han säger och det Råstam forskade fram
Bergwall är en obehaglig, psykopatisk man som jag aldrig skulle våga tillbringa tid med ensam. Han är skyldig, precis som Kaj Linna.