2021-03-25, 09:47
Medlem
Okej det visste jag inte, är inte alls nsatt mer än att jag läst lite i tråden. Är heller inte från Öland men Gotland och vet att där finns det många sådana deponier där man i lugn och ro kan gömma en kropp. Ofta finns det flera vägar dit. Hur det är på Öland och vilka som ligger närmast Annelies bostad vet jag ej.
Funderade på om han kan ha lämnat kroppen tillfälligt där han tänkt gräva ner den för att sedan dumpa bevismaterial över ölanfsbron

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, jag har sett dokumentet du länkar då det i delar ingår i utredningen runt väg 136 och dess ev. nya sträckningar, vilkas grävningar skulle kunna bli intressanta.
Citera
2021-08-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Okej det visste jag inte, är inte alls nsatt mer än att jag läst lite i tråden. Är heller inte från Öland men Gotland och vet att där finns det många sådana deponier där man i lugn och ro kan gömma en kropp. Ofta finns det flera vägar dit. Hur det är på Öland och vilka som ligger närmast Annelies bostad vet jag ej.
Funderade på om han kan ha lämnat kroppen tillfälligt där han tänkt gräva ner den för att sedan dumpa bevismaterial över ölanfsbron

Vet att jag bumpar men tänker på det du skriver om ölandsbron. Samma natt Annelie försvann sågs någon ha stannat på bron. Jag är inte säker men tror att det var någon som vräkte något över räcket.
Citera
2021-08-23, 22:16
Medlem
Ingen som har något nytt att komma med i detta fall?
Citera
2021-08-24, 18:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Ingen som har något nytt att komma med i detta fall?

Nej, det har inte framkommit något nytt.
Citera
2021-09-09, 22:18
Medlem
tjenaretjenares avatar
Inget nytt alls? Cold case skulle väl ta upp det.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2021-09-09 kl. 23:07.
Citera
2021-09-11, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det var p.g.a. ett medfött aneurysm.

(Den nytillträdde moderatorn) Timeout har skrivit en bra sammanfattning här:

(FB) Annelie Ojonens försvinnande 1997
Eftersom GM=död,går det ju inte att komma längre med denna utredn !
Citera
2021-09-11, 05:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Eftersom GM=död,går det ju inte att komma längre med denna utredn !

Den förmodade GM, ja. Han blev inte dömd.

Sedan skulle det ju naturligtvis vara ett stort steg om kroppen hittades.
Citera
2021-11-06, 00:04
Medlem
-GGs avatar
Sambon måste vara skyldig. Polisen hade säkert kunnat lösa det med en starkare framtoning. Bilen vittnade ju om något skumt som sambon i princip var den ende som var knuten till.

Lite sjukt, när man tänker på hur många människor det ligger begravda/i jord i landet som officiellt är försvunna.

Försvinnanden som maken/makan högst sannolikt är skyldiga till tycker jag är lite tråkiga. Det finns inte många "bra försvinnanden" ur deckarsynpunkt.
Senast redigerad av -GG 2021-11-06 kl. 00:09.
Citera
2021-11-06, 21:42
Medlem
När jag bar yngre och bodde på Öland gick det rykten om jag minns rätt att han hade gjutit in henne i betong eller dumpat henne i någon kontainer i samband med bygge/renovering av sjukhuset i Kalmar som han jobbade med. Någon som känner igen?
Citera
2021-11-11, 08:32
Avslutad
Sååå sorgligt för Annelies familj att hon aldrig blev hittad!!!
Citera
2021-11-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Sååå sorgligt för Annelies familj att hon aldrig blev hittad!!!

Sant. Och det är nog lättare att gå vidare om man känner att man har fått ett avslut.
Citera
2022-12-06, 21:22
Medlem
tjenaretjenares avatar
Mer än 25 år sedan hon försvann nu och över ett år sedan det skrevs något här, inget nytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in