2021-03-25, 04:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Bra att psykologen kritiserade feminismens syn på män. Uppfostrar män som de inte vill ha.

Lars är sanslöst bögig. Är det verkligen vanligt att som heterosexuell man vara så i Stockholm som någon insinuerade tidigare i tråden?
...samt uppfostrar kvinnor till att ha krav som de egentligen inte har. Att vara en manlig man är faktiskt superlätt tillsammans med en kvinnlig kvinna. Allt sånt där sitter instinktivt om man bara bestämmer sig för att strunta i rådande normer.

Syftet med hela skiten är att vita ska skaffa färre barn.
Citera
2021-03-25, 04:54
Medlem
Susanna som har som specialintresse samhällsfrågor och feminism, har inga som helst problem att drägla över och beundra kungafamiljen. En familj där könsrollerna är gjutna i århundraden av patriarkalisk betong. Lilla Estelle får varken välja religion eller kön på sin framtida partner. Men det är visst ok. Men Gud förbjude att nån kör ett städskämt eller harklar sig, då bryter helvetet lös.

Produktionen verkar har ansträngt sig för att klippa Susanna så fördelaktigt som möjligt i detta avsnitt. Tvivlar på att det går så bra mellan henne och Johan, jag tänkte bla på matlagningen och hur hon klarar att dela sovrum och badrum med Johan. Tänk alla ljud han gör. Hon är så störd den tjejen. När man är så gammal som 31 år, då har en sån störning satt sig för djupt i personligheten att det är kört för Susannas del. Johan borde få ett skadestånd för tiden han var med henne.

Det var lite rart att se dr Lars bonda med Johan och prata om så djupa saker som problemen med Johans relation...
Jag undrar om det är så att Ellinor är väldigt klängig och hela tiden söker bekräftelse i sina relationer? Nu ställer hon upp på ett experiment samtidigt som en pandemi härjar, och där hon arbetar i frontlinjen, så jag vill inte gå på för hårt mot henne. Jag gillar Ellinor skarpt.

Det var ju bra att herr och fru Anton fick psykologhjälp. De är ju för söta tillsammans. Intressant att Ellinor och dr Lars hade inställningen att de skulle hjälpa övriga par, och sedan att Ellinor blev så avundsjuk över den uppenbara kärleken mellan herr och fru Anton...
Citera
2021-03-25, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Susanna som har som specialintresse samhällsfrågor och feminism, har inga som helst problem att drägla över och beundra kungafamiljen. En familj där könsrollerna är gjutna i århundraden av patriarkalisk betong. Lilla Estelle får varken välja religion eller kön på sin framtida partner. Men det är visst ok. Men Gud förbjude att nån kör ett städskämt eller harklar sig, då bryter helvetet lös.

Susanna är en klassisk salongskommunist.
Mannen hon träffar ska vara rik, hård och stark. Johan är inte något av det.
Citera
2021-03-25, 05:14
Avslutad
Citat:
Den mannen är inte intresserad av henne. Men det förstår hon nog inte. Johan är inte heller intresserad för den delen. Hon borde hitta nån socionomkille att bli morsa åt.
Senast redigerad av Konservburk 2021-03-25 kl. 05:19.
Citera
2021-03-25, 05:23
Medlem
Citat:

Du har så rätt. Men ingen sådan man står ut med henne.
Jag vet inte vad för sorts man hon ska ha. Nån gangsterkille från nån favela i Brasilien som bankar henne sönder och samman? Jag har ingen aning vad hon skulle passa ihop med. Hon förstår inte hur bra och jämställda svenska män är.
Senast redigerad av AnnaChiara 2021-03-25 kl. 05:38.
Citera
2021-03-25, 06:04
Medlem
Men så otroligt pinsamt. Socionombolsjeviken är rojalist och "älskar alla kungligheter". Grävis har lärt sig hålla käft.

Någon undrade om en stockholmare kan se ut som en bög, prata som en bög, och bete sig som en bög, utan att vara bög. Jo, det går utmärkt. Visserligen vet man aldrig, med sannolikt är Lasse Kaviar fortfarande hetero. Sen undrar jag förstås var han placerar in 1700-talet i medeltiden.

Och ja, moderna nån förväntas ta på varandra så. Jag hatar det. Så de kan ha sitt "privata" samtal framför kamerorna, så fruarna inte kan höra, utan bara se det på teve efteråt. Medan fruarna kan snacka skit om männen. Samtidigt passade väl alingsåsparet på att knulla.
Citera
2021-03-25, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Varför skulle Anton acceptera en tjej som tycker alla killar är dumma i huvudet, och som vill bestämma över vad han ska tycka och tänka?

Anton behöver en lättsam tjej från landet, inte en bortskämd dominant surande genuscertifierad manshatare. Risken finns ju att de får en pojke, då kommer han rimligtvis inte acceptera att hon klär barnet i klänning och uppfostrar barnet att hata sig själv pga han fötts med penis. Då blir det separation och att i bästa fall bara träffa sitt barn varannan vecka, i värsta fall bara ett par ggr om året.

Jag kan bara hålla med om ditt resonemang om jag såg 2 vuxna personer.
Däremot vad jag sett hittils i programet så uppträder och resonerar både Anton och Sofia snarare som 2 tonåringar.
Inte bara gällande festen utan i de flesta situationer.
Så jag tror faktiskt att det skulle kunna funka bara de växer upp.
Citera
2021-03-25, 06:45
Medlem
Första säsongen av GVFÖ jag ser. Spännande men vad är det för "idioter" som vågar ge sig in på detta? Tyckte första avsnittet var vackert, härligt att se (den konstlade?) kärleken spira. Man gillade personerna. Men det tog inte lång tid innan programmet började övergå i en freakshow. Hade nästan lite ångest innan senaste programmet. Å nu, grattis, känner jag inte sympati för någon av dem längre.
De som satt ihop paren borde inte jobba i området. Borde inte ett bögpar vara med? Så mannen med fönsterglas får briljera på sin specialkompetens.
Hur ska detta sluta..?
Citera
2021-03-25, 06:49
Medlem
Det är underhållande hur kuvade männen är. Lars är dock ganska rolig. Gillar att han är exakta motsatsen till Ellinor känslomässigt. Och självklart blir Ellinor sur. Igen.

Jag undrar hur många gånger Susanna fick bita sig i tungan. Hoppas innerligt att Johan endast håller upp en fasad. Som någon nämnde är skadestånd högst befogat. Saknades bara att hon kom ut som rojalist. Som om det inte fanns anledning nog att överge skutan.

Anton ska alltså förstå hur svårt det är att vara tjej. För tjejer vet redan hur oerhört lätt det är att vara kille. Märkligt det där, att kunna veta något som är omöjligt att veta om man inte upplevt det.
Citera
2021-03-25, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Den mannen är inte intresserad av henne. Men det förstår hon nog inte. Johan är inte heller intresserad för den delen. Hon borde hitta nån socionomkille att bli morsa åt.

Det är tyvärr väldigt vanligt att kvinnor överskattar sitt värde. Särskilt kvinnor över 30. Ytterst alldagligt yttre i kombination med en extremt toxisk personlighet. Hade velat höra Patrice O'Neals omdöme.
Citera
2021-03-25, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Det är underhållande hur kuvade männen är. Lars är dock ganska rolig. Gillar att han är exakta motsatsen till Ellinor känslomässigt. Och självklart blir Ellinor sur. Igen.

...

Anton ska alltså förstå hur svårt det är att vara tjej. För tjejer vet redan hur oerhört lätt det är att vara kille. Märkligt det där, att kunna veta något som är omöjligt att veta om man inte upplevt det.

Allt är inte helt regisserat. Lasse Kaviar blir djup och diskuterar kärlek och hur den växer fram, Ellilår blir sur då han inte förklarar evig kärlek för resten av livet. Och just precis där blir plötsligt hennes känslor äkta.

Undrar lite om hon egentligen vill vara kille, för att hon egentligen vill svina så som hon tror alla killar svinar.
Citera
2021-03-25, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Det är tyvärr väldigt vanligt att kvinnor överskattar sitt värde. Särskilt kvinnor över 30. Ytterst alldagligt yttre i kombination med en extremt toxisk personlighet. Hade velat höra Patrice O'Neals omdöme.

Till att vara lite kräsen där bakom tangentbordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in