2021-03-25, 01:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Nä han har inte nån jur.kand. Ett hopplock av ämnen är vad han har, dvs en fil.kand.

Han har väl en inriktning mot kriminologi, om jag inte missminner mig. Sedan har han väl undervisat på polishögskolan. Har för mig att han förr också var involverad i utredningen av en del fall. Men framför allt har han väl studerat åtskilliga och än mer fall. Han kan ofta låta dryg men har ofta rätt. Hans "gissningar" sker ju från något statistiskt underlag och inte rätt ur det blå. När vittnen trodde Mihalovic hade tagit av till vänster var GW kolugn och sade att han vek åt höger för att brottslingar som flyr spontant tar åt höger i nästan alla fall. Han visade sig ha rätt.
Citera
2021-03-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Läser i Stoppa Pressarna att Lamberz flickvän verkligen är en "flickvän" i ordets rätta bemärkelse - 36 år gammal ger 35 års åldersskillnad. Oavsett vad som hände på jul är han gubbsjuk jävel. Patetiskt allt detta.

Ännu mer patetiskt om kvinnan i fråga klamrar sig fast i en sjuttioplussare - som dessutom är otrogen gentemot henne!
Citera
2021-03-25, 01:22
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ännu mer patetiskt om kvinnan i fråga klamrar sig fast i en sjuttioplussare - som dessutom är otrogen gentemot henne!

Är ju risk att hon gör det. Inga normala människor i den här härvan.
Citera
2021-03-25, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han har väl en inriktning mot kriminologi, om jag inte missminner mig. Sedan har han väl undervisat på polishögskolan. Har för mig att han förr också var involverad i utredningen av en del fall. Men framför allt har han väl studerat åtskilliga och än mer fall. Han kan ofta låta dryg men har ofta rätt. Hans "gissningar" sker ju från något statistiskt underlag och inte rätt ur det blå. När vittnen trodde Mihalovic hade tagit av till vänster var GW kolugn och sade att han vek åt höger för att brottslingar som flyr spontant tar åt höger i nästan alla fall. Han visade sig ha rätt.

Samtidigt har han haft fel när han har stirrat sig blint på statistiken och hävdat att den nära anhörige är den skyldige - bara därför att det "brukar" vara så..

Oskyldiga män har suttit inlåsta och Leif har hejat på - för att "statistiken" säger att han har rätt..
Citera
2021-03-25, 01:24
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Läser i Stoppa Pressarna att Lamberz flickvän verkligen är en "flickvän" i ordets rätta bemärkelse - 36 år gammal ger 35 års åldersskillnad. Oavsett vad som hände på jul är han gubbsjuk jävel. Patetiskt allt detta.
Varför kan han inte ha en yngre kvinna ? Sluta hata äldre män. Skärp dig.
Citera
2021-03-25, 01:25
Medlem
Bland mediefeministerna skriker man nu i högan sky över att Lambertz fullt riktigt friats från misstankarna - men än mer över att han understod sig att bjuda in till presskonferens i trädgården, gå på offensiven och angripa den fundamentalism som har brett ut sig de senaste åren bland mediefolk och en del jurister kring just "sex offences". Och som grädde på moset annonserade han alltså att han (redan under rättegången) lämnat en motanmälan mot kvinnan för våldtäkt på honom.

Anmälan är givetvis symbolisk, precis som de där popfestivalerna som portförbjöd alla killar, eller ännu hellre Gudruns "snoppskatt". Lamberts visste mycket väl att den inte skulle gå någonstans, men det är en snygg markering mot på hur lösa grunder kvinnor ibland kan anmäla för våldtäkt här i landet och få det att funka i domstol, eller också i media (hej Cissi Wallin och Anna Ardin!).

Och Lambertz glatt självsäkra attityd är inget annat än en spegling av den arrogant leende kaxigheten hos personer som Maria Sveland, Zara Larsson och Linda Snecker när de anklagar MÄN som grupp för våld och förtryck mot alla kvinnor.

Naturligtvis blir mediefeministerna fullkomligt rasande, här är två stora exempel på hur triggade de blev.

Isobel på twitter (plus en kör av "ja, USCH!"-tjejer som stämmer in): https://twitter.com/isobelsverkstad/status/1374735896021508097

Catia Hultquist i DN (DN Kultur, minsann!): https://www.dn.se/kultur/catia-hultquist-det-direktsanda-spektaklet-med-lambertz-ar-en-enda-backlash-for-metoo/

Citat:
Ursprungligen postat av Catia Hultquist
Att ta makten över historieberättandet och tala ut, skriva boken med stort B, tycks särskilt populärt bland sexövergreppsanklagade män. Det passar troligtvis en högsvansad profil som Lambertz – en man som inte direkt räds att stå i centrum. Med en min av att ha bjudit in till ett hemma hos-program á la ”Renées brygga” snarare än att vara nyutsläppt från häktet, tog han plats i strålkastarljuset framför mexitegelvillan.
(---)

En marsnatt 1983 blev 21-åriga Cheryl brutalt gängvåldtagen på ett biljardbord i en bar i Massachusetts. Rättegången sändes live i tv och uppfattades av många som rena rama underhållningen. Netflix-serien ”Dömd av media” och även ”Anklagad” (film från 1988) visade det chockerande faktum att den som blev satt på den anklagades bänk i själva verket var kvinnan. Både rent juridiskt under rättegången, men också moraliskt. När domaren ”råkade” nämna kvinnan vid namn under direktsändningen kablades kvinnans identitet ut över hela USA. Det raseri som därpå riktades mot henne är otroligt plågsamt att ta in. Efter rättegången råddes hon att flytta från sin hemort, men enligt hennes pojkvän hämtade hon sig aldrig från händelsen. Tre år senare avled hon i en (misstänkt självförvållad) olycka.
Ingen av oss vet vad som verkligen hände under den julaftonsnatt som Göran Lambertz och den unga kvinnan har så vitt skilda berättelser om. Dock kan man konstatera om Lambertz hemmasnickrade manus – det följer en väl inarbetad mall.

Att lite raljant dra sin egen story om vilken form av kroppskontakt som skett och pudla med en vokabulär som hämtad från en pilsnerfilm är ett grepp som cementerades under metoo. Det var ju då ord som tölp, vivör, drummel etcetera gjorde comeback. Nu får vi höra att Lambertz regelmässigt brukar ”kladda” (absolut inte tafsa) när han blir full. Han hade till och med varnat kvinnan för detta och dessutom fått dylika närmanden avvisade flertalet gånger under kvällen. Bortmotandet kommenterar han själv som ”adekvat”. När det förväntade avvisandet sedan upphör i takt med alkoholintaget tycker alltså Lambertz att det är rimligt att anta att kvinnan vill ha sex.
Att smutskasta och misstänkliggöra den kvinna som säger att hon blivit utsatt för våldtäkt följer ett uråldrigt mönster. Att en man 2021 gör så mot en kvinna som han tydligen betraktat som sin ”dotter” är djupt sorgligt. Många har sett det direktsända spektaklet som en enda backlash för metoo-rörelsen. Vilka kvinnor ska våga polisanmäla en våldtäkt efter det här?

"Men skäms, karljävel! Skäms över att du är MAN och att du har blivit anmäld!" vill hon ha sagt. Och naturligtvis beskrivs det hela som en "backlash mot metoo". Ja, jisses...
Citera
2021-03-25, 01:25
Medlem
Citat:
Är ju risk att hon gör det. Inga normala människor i den här härvan.

Absolut. Men då gör hon det med "öppna ögon" och kan inte spelar "offer" ifall detta upprepas i framtiden.

Själv skulle man ju tänka som så att "vår kärlek" inte var mer värt än att "ett ljugande psykfall" kunde ersätta den på självaste julafton..

Aldrig i LIVET att man ville fortsätta ihop med en sådan människa.
Citera
2021-03-25, 01:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Att sitta och kalla främlingar för incels gör dig enbart till en idiot.
Är det svammel att vara kritisk till dessa falskanmälningar, varför försvarar du EA?

Det är svammel att du ställer en fråga med premissen att jag försvarar EA.

Det är svammel att hävda att rättsäkerheten hotas för att en person utretts i laga ordning och denne frisläppts i brist på bevis. Speciellt när den personen kastat sin egen yrkesheder på soptippen när han försvarat en process som involverat metoder som klassas som tortyr enligt vår egen grunlag likväl som Europakonventionen om mänskliga rättigheter.
Pekoral är och svammel. GL skitade ned sig långt innan EA ens var född.
Citera
2021-03-25, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Du skrev: ”Lambertz har koll på lagen och var smart, till skillnad från de som tror han begick ett brott”. Grejen är att experterna tror att Lambertz begick ett brott.

GW sa: ”Det är verkligen grovt förtal”, och menade att även om SVT är närmast till hands att åka dit för detta så har Lambertz ett personligt ansvar som inte går att bortse från i sammanhanget, och att det också är värt att pröva rättsligt. Nils Funcke, som du hänvisade till, menar även han att förtalet i sig begicks av Lambertz. Dock att medias misstag är av större karaktär, då de bör förstå den enorma risken med att livesända ett sådant event.

Jag har aldrig påstått mig vara säker, jag tror precis som du att media om någon kommer att åka dit för detta, men jag tror som sagt inte att Lambertz själv är rättsligt immun i sammanhanget eftersom hans intention var att sprida smutskastning.
Jaha? det tror du?
Hade GL skäl tro, då han bredde på där, att det han yttrade gick ut i etern i realtid?
Dvs att Svt/ddr tv inte full koll på återgivandet, via sina interncensorer??
Citera
Medlem
Om man tänker högt här Thinking Out Loud
Vad händer om Tjejen eller hennes Advokat Clea .. Går till Pravda TV

Ni var ju ett verktyg i en förtals kampanj .. typ medverkan ..brottslighet .. det är ju inte bra kan man åka in på --- ibland --- eller att partiets Utnämnda Granskningsnämnd gallrar lite bland Chefer
Dags att Pudla på Prime Time Tid .. Sedan måste vi så klart få TV tid bemöta dessa Svinhuggen
från den Senile snurriga Gubbaj..n som har tappat det
kl 19 : 45 mellan Rapport + Sporten Lördag skall vi be få tiden Tack
Tackar på Förhand ..

Lyckas då inte det är man där --> https://www.mprt.se/regelverk/Sa-regleras-radio-och-tv-sandningar/innehallsregler-for-radio-och-tv/

Regelverk: Sändningstillstånd
Sändningsform: Public service

En felaktig sakuppgift ska alltid beriktigas, det vill säga korrigeras. Om det är motiverat att någon bör få bemöta ett påstående ska det ges tillfälle till detta. Att ge tillfälle att bemöta ett påstående kallas även genmäle. En begäran om beriktigande eller genmäle ska alltid behandlas så snabbt som möjligt. Korrigeringen eller repliken ska sedan sändas i eller i anslutning till ett program av samma eller liknande karaktär som anmärkningen gäller.

Jag kan se Clea Framför , mig på TV 4 --- " Playing Hardball "

Sicket Korrupt Fyle dom går på Bidrag skattsedeln ... Klarar inte av Följa Reglerna ..Korrupta dom också .. Dra sändningstillståndet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Fast det där var ju för nästan 20 år sedan.
Citera
2021-03-25, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Kan tillägga att förutsatt, av mig i förra inlägget kommenterade, infon stämmer, så bör GL vara på sin vakt. Detta har tagit hårt på kvinnan mentalt och hon kommer inte att glömma detta i första taget. Hon kommer att älta detta i all oändlighet. Hon kommer även försöka övertala andra män till eventuella diverse hämndaktioner, genom att manipulera dem och få dem att tycka synd om henne.
usch hon har medvetet försökt sätta dit flera män för våldtäkt, men G.L lär få glorian på plats efter detta.
Läser man länkarna om
hennes andra lögnaktiga anmälningar så förstår man att hon roat sig genom att fånga in sina offer och sedan
anmält dem för våldtäkt.
Man kan fundera över hennes bakgrundshistoria vad som format henne hon som försatt sig och planerat dessa situationer.
Antar att hennes motiv varit pengar.
Och ett starkt manshat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in