Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Ja, ni gräver fram dokument, men sen tolkar ni allt till Ebbas fördel o Esbjörnarnas nackdel.
Det är inte att presentera sanningen. Det är att presentera er (o Ebbas) sanning.
Ni har tydligt tagit ställning tidigt i denna tråd innan "fakta" fanns. Den objektiva sanningen är inget som är genomgående i era vinklade inlägg.
Ett exempel är Barrys dokument där ni "vet" allt fast flera delar är sekretessade.
Ni jobbar hårt nu med Damage control på alla plan!
Jahaja, fick du luft igen. Nej, vi "tolkar" inte allt till Ebbas fördel och Esbjörns nackdel.
Jag tolkade till exempel Barrys psykolograpport till Esbjörns fördel. Jag skrev det till och med i klartext i mitt inlägg när jag presenterade rapporten för er här i tråden, att det var en positiv rapport för Esbjörn.
Men visst, för alla som vill att Esbjörn skall vara dement, så är det en negativ rapport. Vill du att Esbjörn skall vara dement?
Eller tycker du att det är positivt att han inte är dement? Du kanske tycker att det är negativt att jag tolkade rapporten positivt!?
Vissa saker är sekretessbelagt i Barrys rapport. Men vissa saker är det inte, bland annat diagnosen. Och om du har läst mina inlägg i tråden så vet du att diagnosen fastställer att Esbjörn INTE är dement. Och det är ingen "tolkning" som jag gör. Det är hårda fakta. Det står i klartext i dokumentationen, såväl Barrys rapport som de definitioner som ligger till grund för diagnosen.
Det har du väl koll på innan du gör uttalanden som ovan!? Eller killgissar du bara och sprider en massa skit återigen utan att veta vad du babblar om?
Så, jo, att presentera Barrys rapport är att presentera sanningen om resultatet av Esbjörns utredning. Det är sant att Barry gjort en utredning, det är sant att han skriver att Esbjörn arbetar med hög koncentration och god uthållighet i alla test. Det är sant att han skriver att Esbjörn är helt orienterad till samtliga kvaliteter, person, plats, tid och situation. Det är sant att han ger Esbjörn samma diagnos som tidigare, 331.83 Lindrig Kognitiv Funktionsnedsättning. Det är sant att Barry skriver att denna diagnos har en begränsning i att det saknas en medicinsk och psykiatrisk utredning och eventuell röntgen och att diagnosen bara gäller om sådana undersökningar inte ger en avvikande bild.
Allt detta är sanning, det är inga tolkningar eller påhitt. Barry har i sin rapport skrivit de saker jag nämner ovan. Det är det vi kallar för fakta, eller sanning, om man så vill.
En lögn, det är att påstå att Esbjörn är dement. Såsom vissa element ideligen gör i tråden, sprider lögner, trots att fakta finns på bordet.