2021-03-24, 22:22
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om det är så är det nästan otrevligt att ens tänka tanken men det var hon som drog fram det i faceinlägget den tredje oktober detta är det första som indikerar på deras upplägg

https://imgur.com/a/wgy7PG3
Det verkar som om Nordström är konkursförvaltare åt hans konkursade bolag.
2021-03-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det är ju mest troligt att MPL och M-gård startade detta
i alla fall om man tittar på möjligheterna tidsmässigt

https://imgur.com/a/yMbX2br
Ja,troligen har väl damerna börjat spåna
Men,det är en smula märkligt att RO folk råkar finnas både på Öland och i Uppsala. Skulle tro att det gått några varv innan skrivelserna på FB för där verkade de ju va i vart fall lite insatta.
2021-03-24, 22:25
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det har jag gjort så många gånger att jag tröttnat.

Du är välkommen. Kan du nämna ett enda som jag grävt fram? Jag tvivlar på att du har den kollen.
Du kan inte ens visa ett av dina egna inlägg vari du beslå mig med lögn. Jag har inte ljugit. Det ingår inte i min personlighet att ljuga.

Argumentera gärna emot mig i sak. Det blir lite enahanda med alla osanna beskyllningar.
2021-03-24, 22:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Ulf ,bor ju inte långt ifrån Johann Binninges
RO kollega Susanne Flyborg. Kan de ha haft kontakt och planen börjat spira?

Såg att en nämndeman i Uppsala tingsrätt är styrelseledamot i RO. Det är inte ok!

https://www.facebook.com/189423021089067/posts/273730115991690/?d=n

Han har c/o adress Nordström advokater.
Är inte de Ebbas advokater?
Då har RO en insider på byrån?

https://www.allabolag.se/5568796634/dr-fridblom-konsult-ab

Vilket j-vla sammanträffande. För det är ändå det jag tror att det är med Fridblom och Nordström, ett sammanträffande. Det som är bestickande är att en nämndeman vid en domstol också sitter i styrelsen för en organisation som RO. Det kan som du säger inte vara ok. Är denne Fridblom nämndeman ännu idag, undrar man.

Att han har en advokatbyrå som c/o-adress kan ha sina randiga skäl och rutiga orsaker, som dom säger
2021-03-24, 22:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det verkar som om Nordström är konkursförvaltare åt hans konkursade bolag.
Ok ?
2021-03-24, 22:38
Avslutad
Jag undrar om det skulle gå att häva avtalet med hänvisning till 36 § i avtalslagen och att esbjörn är väsentligt svagare part i kontraktsförhållandet. Alltså inte på grund av demens, utan på grund av svagare ekonomisk ställning, utbildning och social status?
2021-03-24, 22:38
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kommunistdemokraterna, blir ju också KD.

jo men utan kristen religion då.
2021-03-24, 22:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Du kan inte ens visa ett av dina egna inlägg vari du beslå mig med lögn. Jag har inte ljugit. Det ingår inte i min personlighet att ljuga.

Argumentera gärna emot mig i sak. Det blir lite enahanda med alla osanna beskyllningar.

"Argumentera gärna emot mig i sak" säger du i ett inlägg helt utan ett sakligt argument. Mer ironiskt än så kan det knappast bli. Du klarar inte att föra en saklig diskussion, det har vi redan sett, du undviker alltid alla frågor och styr alltid genast bort alla sakliga diskussioner från ämnet. Precis som du gjorde i detta inlägg.

Som jag trodde, du har noll koll på vad jag har grävt fram. Du är inte ett skvatt intresserad av någonting som rör fakta i detta målet. Du har bara precis samma agenda som övriga Ebba-hatare i er lilla Binningemaffias hangarounds-gruppering, att ljuga, förleda och smutskasta.
2021-03-24, 22:40
Medlem
Citat:
Vilket j-vla sammanträffande. För det är ändå det jag tror att det är med Fridblom och Nordström, ett sammanträffande. Det som är bestickande är att en nämndeman vid en domstol också sitter i styrelsen för en organisation som RO. Det kan som du säger inte vara ok. Är denne Fridblom nämndeman ännu idag, undrar man.

Att han har en advokatbyrå som c/o-adress kan ha sina randiga skäl och rutiga orsaker, som dom säger

Här är ett ärende han dömt i gällande en föräldralös flicka från Mongoliet i ett traffickingärende.
Det borde inte va ok att döma i med hans koppling till en pedofilvänlig organisation.
https://docplayer.se/10447893-Ombud-och-offentligt-bitrade-madeleine-jansson-advokatfirman-abersten-hb-box-80-851-02-sund svall.html
2021-03-24, 22:40
Medlem
Citat:
Jo, man får ta i stort sett allting du säger som ett skämt. Särskilt dina uttalanden om sanning. För vad du än tycker, så finns det sanning och det finns lögn. Vissa här har gjort det till sin sak att sprida lögner och smutskastning, och du har tveklöst sällat dig till den gruppen. Det har vi tyvärr sett många exempel på. Snart i varje inlägg du skriver. Några andra av oss här har istället gjort det till sin, vår, sak, att sprida fakta, sanning. Vi gräver fram dokument av alla de slag för att ta reda på hur saker och ting ligger till och förhåller sig, och berättar om vad vi hittar. Den gruppen har du tyvärr gjort till din motståndare. Kalla dig "solitär" om du vill, det är bara ännu mer trams och avsaknad av självinsikt.

Ja, ni gräver fram dokument, men sen tolkar ni allt till Ebbas fördel o Esbjörnarnas nackdel.

Det är inte att presentera sanningen. Det är att presentera er (o Ebbas) sanning.

Ni har tydligt tagit ställning tidigt i denna tråd innan "fakta" fanns. Den objektiva sanningen är inget som är genomgående i era vinklade inlägg.

Ett exempel är Barrys dokument där ni "vet" allt fast flera delar är sekretessade.

Ni jobbar hårt nu med Damage control på alla plan!
2021-03-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Jag undrar om det skulle gå att häva avtalet med hänvisning till 36 § i avtalslagen och att esbjörn är väsentligt svagare part i kontraktsförhållandet. Alltså inte på grund av demens, utan på grund av svagare ekonomisk ställning, utbildning och social status?
Same same byt different
2021-03-24, 22:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen

Nej, är det korta och enkla svaret på den frågan. 36 § AvtL kan inte tillämpas på det viset.

Det skulle innebära att den som endast gått ut grundskolan aldrig skulle kunna ingå avtal med den som avlagt högskoleexamen, eller att den som har en mycket hög lön aldrig skulle kunna sälja sin begagnade bil till den som för tillfället går på a-kassa.

När det kommer till att tillämpa den paragrafen vad gäller partsställning, handlar det mer om t.ex. näringsidkare kontra konsument och oskäliga avtalsvillkor i relation till partsförhållandena. Ett annat exempel som jag sett vara aktuellt är ett stor börsnoterat bolag som haft "lojalitetsvillkor" mot enskilda näringsidkare, där avtalet helt ensidigt kräver lojalitet från den enskilde mot det börsnoterade företaget.

Det måste alltså föreligga någon form av oskälighet utöver eventuell skillnad i partsställning. Och det är där det haltar för Esbjörn. Det finns inget oskäligt med avtalet. Inte ens om det varit en näringsidkare kontra en konsument i detta fallet, så föreligger inte något oskäligt avtalsvillkor.

Dessutom så skulle inte Esbjörn anses ha någon svagare partsställning i detta gentemot Ebba. Visst han är pensionär men han äger också en fastighet värd ca 4 miljoner och två bostadsrätter. Ebba är en ung ensamstående tvåbarnsmor om än med hög lön men också med ett riskfyllt jobb som hon kan bli av med över en natt när en stark part, som Esbjörn, hänger ut henne i media.

Men som sagt, partsställningen är sekundär, det primära är ett oskäligt avtalsvillkor, och det finns inget sådant här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in