2021-03-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Du får nog putsa din kristallkula lite.

Ja, det kom lite damm på den igår, men nu börjar man se klart igen
Det är helt normalt att priset studsar lite hit å dit mellan olika support/resistance, så länge det finns nån logik i rörelserna så är jag helt lugn.

Det är ett ganska elakt rött stearinljus som nån har ritat på mitt daily diagram hittills idag. Har inte sett nåt liknande sen 25/1.
Nu ska vi bara bryta igenom 53,1k... och sen 51,3...

Det kan ta några dar, om inte Nasdaq går under 12,2k för då kommer hela marknaden att skita ner sig. Just nu är NDX nära ett genombrott vid supporten 12,8. Det är därför som BTC har droppat en hel del nu under kvällen, korrelationen finns! Volatiliteten har ökat lite, men från en låg nivå, så de e lugnt just nu. Men håll koll på ES1! under förmiddan imorrn, den är kanariefågeln i gruvan innan USA-börserna har öppnat.

Tillbaka till BTC: Det kommer nog en hyfsad rekyl uppåt vid 50,5k, om vi nu kommer så lågt.
Jag säger till när jag ser ända ner till botten och då går vi åål in igen.
Citera
2021-03-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ja hjälp, hade inte trott att de va så utmattat som den verkar vara.
Bullish indikatorer ena efter den andra men uppenbarligen många som vill sälja nu...

Bullish, ja om man läser nyheter, twitter och annat noise. Proffsen minskar sin risk och säljer lite just nu, men bara lite, än så länge...
Citera
2021-03-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair
Bullish, ja om man läser nyheter, twitter och annat noise. Proffsen minskar sin risk och säljer lite just nu, men bara lite, än så länge...
Många verkar likt mig vara lite förbryllade och tagna på sängen av de senaste veckorna. Det fanns en massa troliga scenarion, och ingen hade väl satt i halsen om vi tex fick en rejäl korrektion under hög volym. Det som istället har hänt är att marknaden studsat runt kring ATH på lägre och lägre volym. Ska man måla upp det bildligt är det lite som att marknaden var fullständigt frenetisk och nu plötsligt bara rycker på axlarna; ingen FOMO, ingen panik heller.
Citera
2021-03-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Många verkar likt mig vara lite förbryllade och tagna på sängen av de senaste veckorna. Det fanns en massa troliga scenarion, och ingen hade väl satt i halsen om vi tex fick en rejäl korrektion under hög volym. Det som istället har hänt är att marknaden studsat runt kring ATH på lägre och lägre volym. Ska man måla upp det bildligt är det lite som att marknaden var fullständigt frenetisk och nu plötsligt bara rycker på axlarna; ingen FOMO, ingen panik heller.

Tror de som styr priset på är skidsemester, det är fint i the Rockies och Alperna så här års.
Citera
2021-03-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair
Ja, det kom lite damm på den igår, men nu börjar man se klart igen
Det är helt normalt att priset studsar lite hit å dit mellan olika support/resistance, så länge det finns nån logik i rörelserna så är jag helt lugn.

Det är ett ganska elakt rött stearinljus som nån har ritat på mitt daily diagram hittills idag. Har inte sett nåt liknande sen 25/1.
Nu ska vi bara bryta igenom 53,1k... och sen 51,3...

Det kan ta några dar, om inte Nasdaq går under 12,2k för då kommer hela marknaden att skita ner sig. Just nu är NDX nära ett genombrott vid supporten 12,8. Det är därför som BTC har droppat en hel del nu under kvällen, korrelationen finns! Volatiliteten har ökat lite, men från en låg nivå, så de e lugnt just nu. Men håll koll på ES1! under förmiddan imorrn, den är kanariefågeln i gruvan innan USA-börserna har öppnat.

Tillbaka till BTC: Det kommer nog en hyfsad rekyl uppåt vid 50,5k, om vi nu kommer så lågt.
Jag säger till när jag ser ända ner till botten och då går vi åål in igen.

Sjunker fortfarande.. 52k nu.
Hade varit supertrevligt om de gick under 50k, kanske man kan hitta en position att gå long på.
Citera
2021-03-25, 01:27
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ju längre vi konsoliderar, desto våldsammare kommer utbrottet att bli. Har inga problem med sidledes mellan 52 och 58 i ett par veckor nu. Jag ser gärna en dip under 50 också under denna tid, för då kommer jag köpa på mig mer.

Alla stängningar över 45k på dagen är högre lägsta, och intakt uppgång. Skulle spänna gummisnodden bra för en fin explosion sedan. Optimalt vore om majoriteten av alts:en tar ordentligt med stryk under tiden, för att skilja ut agnarna från vetet.
Vad löjligt att du ber om stryk för altsen och att andra ska förlora pengar, du fattar mao inte vilken guldgruva det är med mojligheter till 10x gånger pengarna bakom varje hörn? Eller vill du bara att andra inte ska tjäna pengar?

Vid detta lagret ska man va glad om man dubblar sina pengar kortsiktigt/detta år om man bara håller bitcoin, är man inte en early adopter och köpte på sig senast förra mars eller i oktober innan 10k>40k så lär man vara bakom flötet för att inte utnyttja alt season.
Citera
2021-03-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Sjunker fortfarande.. 52k nu.
Hade varit supertrevligt om de gick under 50k, kanske man kan hitta en position att gå long på.
Jo, men under 50 räcker ju inte så långt. Behövs en rejäl blowout om den här marknaden ska bli kul igen.
Citera
2021-03-25, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Vad löjligt att du ber om stryk för altsen och att andra ska förlora pengar, du fattar mao inte vilken guldgruva det är med mojligheter till 10x gånger pengarna bakom varje hörn? Eller vill du bara att andra inte ska tjäna pengar?

Jag anser att majoriteten av alts bara stjäl scenljus och market cap från Bitcoin.
Det finns på tok för mycket pengar i dödsdömda alt projekt, som istället kunde legat i Bitcoin (och eventuellt någon alt som faktiskt har en framtid, men det låter jag vara osagt).

Jag vill att folk skall tjäna pengar på rätt saker. Shitcoins som bara lever på att den går att trada, inte för att den kommer göra världen bättre, förtjänar inget annat än ond bråd död. De som trade:ar dessa kan mycket väl få gå under med dem.

Jämför med hur .com marknaden såg ut runt millenieskiftet. 80% av allt kapital var investerat i ren och skär skit, baserat på en hype. Man såg redan då att det var skit, ändå flödade pengarna in för allt gick upp...tills det gick ner.
Citera
2021-03-25, 08:33
Medlem
Nästan uppe på $53/BTC typ. Kommer det komma en dip snart? Köpa nu, eller vänta? Den eviga rågan...
Citera
2021-03-25, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qzr1
Nästan uppe på $53/BTC typ. Kommer det komma en dip snart? Köpa nu, eller vänta? Den eviga rågan...

Hur länge skall du hålla?
Är du en rutinerad trader som kan göra pengar på kortare tidshorisonter? (isf borde du inte ställt frågan)

Eller skall du hålla på längre tid, och invända 500k? Isf spelar det någon roll om du gick in på 53k eller på 50k? Köp lite nu, köp mer om den går ner ytterligare? Dvs skala in?

Krown brukar ha nyktra opartiska analyser baserad på faktisk erfarenhet från tradinggolven.
https://youtu.be/ZEv2L0nyDnI?t=869
Citera
2021-03-25, 09:12
Medlem
Citat:
Nu kommer Tesla sälja bilar för Bitcoins, och dom gjorde klart att dessa Bitcoin inte kommer säljas. Hoppar Apple, Google och Amazon med flera på samma tänk så har vi ett helt nytt paragdim av "Hodl".

Det kommer inte finnas en anledning att sälja sina bitcoin överhuvudtaget, om det inte är så att man vill komma åt värdet (köpa bil eller hur, eller köpa upp en konkurrerande företagsverksamhet).

Visst kan det komma dippar på 20-30% kommande åren (och månaderna), men dom lär fort bli små hack i grafen på utzoomad tidshorisont.

Att köpa en Tesla för Bitcoin nu, är som att köpa pizza för Bitcoin 2010.
Citera
2021-03-25, 09:20
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economics101
Den som inte skaffar sig ett innehav nu kommer ångra sig resten av livet.
Tror du? Det är hyfsat lätt att undersöka. Hitta något som historiskt gått fantastiskt bra och sen går du ut på stan och frågar de som inte köpte om de lever i vånda dag in och dag ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in