Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Jag förväntar mig en korrektion av Bitcoin på iaf 20%. Jag kommer därför för tillfället bygga min portfölj så här: Bitcoin 20% Ethereum 20% Chainlink 20% (för längre sikt, väntar uppgång om ett par år).
Sedan har jag inte bestämt övriga 2 men jag har fått gott om råd här på forumet.
Jag är ganska medveten om att Bitcoin kan öka med så mycket som sju gånger på ett år. Men jag är glad om det sker en ökning på två eller tre. Vad jag kan undra nu är om det är klokast investera i altcoin till störst del och ej köpa någon Bitcoin alls just nu? Det är framför allt Ethereum som gångat mitt intresse. Ser ni grafen på Ethereum ser ni att den ligger långt under (flera gånger sitt nuvarande pris) sin tidigaste högsta punkt.
Jag tror inte på alt coins längre utan för mig är det bara BTC och ETH som gäller.
Brände mig lite på alt coins 2017-18, köpte på mig lite när de var hypade och har i princip bara förlorat på det. Det är även så att BTC dominance har ökat sedan dess. Det är Bitcoin alla pratar om nu. Och till viss del Ethereum. Så det är bara dessa jag rekommenderar nu. Kanske 80% BTC, 20% ETH. Möjligen krydda med någon procent alts men inte mer.
Även om det går att hitta en bra alt coin där allt ser bra ut tekniskt osv så kommer den ha minst 10 konkurrenter som gör ungefär samma sak, och då blir det bara en gamble om vem av dem som eventuellt lyckas. Folk orkar inte hålla reda på 1000 olika kryptovalutor. 99,99% av alla existerande kryptovalutor kommer att förbli helt okända för allmänheten.
En del traders på Youtube går igång på detta eftersom de hade tur och vann på lotteriet. Men alla andra säkert minst 95% av alt-traders lägger inte ut några filmer för de förlorade på det.