2021-01-06, 21:29
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Synd att du sålde bort dig på 16k vilket flera här påpekade att det var otroligt korkat.

Ja. Nu ser jag framåt. Nya tag istället. Jag har satt in mig och skulle aldrig sålt.

Det ordnar sig. Stora möjligheter för 2021. Jag vill plussa bankkontot med 1 milj detta året. Jag ska göra mitt bästa försök iaf.
Senast redigerad av Hegamon 2021-01-06 kl. 21:34.
Citera
2021-01-07, 02:32
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Tyvärr har det varit lite för många skandaler kring XRP på senaste, tror absolut det kan börja stiga snart men först måste skandalerna glömmas bort.
Nån måste förklara varför någon ens bryr sig, det är liksom inte ens en dold scam, det är en öppen scam, de skryter med det.

Sammanfattning: här är en ny blockchain som inte löser något nytt, oh btw vi har redan minat alla coins, men du kan få köpa av oss om du vill.
Citera
2021-01-07, 06:12
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag följer vad de tunga pjäserna som köper för miljarder gör. Dom tenderar att alltid göra rätt...

Vart kan man följa dessa "tunga pjäser" ?
Citera
2021-01-07, 08:15
Medlem
Hegamons avatar
Jag förväntar mig en korrektion av Bitcoin på iaf 20%. Jag kommer därför för tillfället bygga min portfölj så här: Bitcoin 20% Ethereum 20% Chainlink 20% (för längre sikt, väntar uppgång om ett par år).
Sedan har jag inte bestämt övriga 2 men jag har fått gott om råd här på forumet.

Jag är ganska medveten om att Bitcoin kan öka med så mycket som sju gånger på ett år. Men jag är glad om det sker en ökning på två eller tre. Vad jag kan undra nu är om det är klokast investera i altcoin till störst del och ej köpa någon Bitcoin alls just nu? Det är framför allt Ethereum som gångat mitt intresse. Ser ni grafen på Ethereum ser ni att den ligger långt under (flera gånger sitt nuvarande pris) sin tidigaste högsta punkt.
Senast redigerad av Hegamon 2021-01-07 kl. 08:51.
Citera
2021-01-07, 08:34
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Här har du en tung pjäs Max Keiser. Han äger så mycket Bitcoin att det bara är en etta med massa nollor efter, om någon frågar efter antalet Bitcoin han äger. Han köpte Bitcoin när de kostade en dollar styck.

Han ger mycket information om bitcoins förmodade värde om ett år. Likaså talar han om korrelationen mellan Bitcoin och investeringar i altcoins. Det är som han säger att när Bitcoin ökar då säljer bitcoininvesteare och återinvesterar pengarna i altcoins. Likaså ger han ett resonemang om Chainlink som långsiktigt investeringsobjekt. Jag lyssnar till Max Keiser med absolut gehör:

https://www.youtube.com/watch?v=PmEtVoF63IM

Det finns många youtuebekanaler vissa har en störig röst. Dessa två tycker jag är förtroendeingivande + har en behaglig röst att lyssna på:

Coincasso:
https://www.youtube.com/c/coincasso

Coinbureau:
https://www.youtube.com/channel/UCqK_GSMbpiV8spgD3ZGloSw
Senast redigerad av Hegamon 2021-01-07 kl. 08:51.
Citera
2021-01-07, 08:39
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag förväntar mig en korrektion av Bitcoin på iaf 20%. Jag kommer därför för tillfället bygga min portfölj så här: Bitcoin 20% Ethereum 20% Chainlink 20% (för längre sikt, väntar uppgång om ett par år).
Sedan har jag inte bestämt övriga 2 men jag har fått gott om råd här på forumet.

Jag är ganska medveten om att Bitcoin kan med så mycket som 7 gånger på ett år. Men jag är glad om det sker en ökning på 2 eller 3. Vad jag kan undra nu är om det är klokast investera i altcoin till störst del och ej köpa någon Bitcoin alls just nu? Det är framför allt Ethereum som gångat mitt intresse. Ser ni grafen på Ethereum ser ni att den ligger långt under (flera gånger sitt nuvarande pris) sin tidigaste högsta punkt.

Cardano kanske kan vara nått? Ligger mycket i pipen där för i år.
Citera
2021-01-07, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Man får hänga med i svängarna.

Tex.
https://cointelegraph.com/
https://www.btctimes.com/
sociala medier
Citera
2021-01-07, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Jag är ganska medveten om att Bitcoin kan öka med så mycket som sju gånger på ett år. Men jag är glad om det sker en ökning på två eller tre. Vad jag kan undra nu är om det är klokast investera i altcoin till störst del och ej köpa någon Bitcoin alls just nu? Det är framför allt Ethereum som gångat mitt intresse. Ser ni grafen på Ethereum ser ni att den ligger långt under (flera gånger sitt nuvarande pris) sin tidigaste högsta punkt.
Jag tror inte på alt coins längre utan för mig är det bara BTC och ETH som gäller.
Brände mig lite på alt coins 2017-18, köpte på mig lite när de var hypade och har i princip bara förlorat på det. Det är även så att BTC dominance har ökat sedan dess. Det är Bitcoin alla pratar om nu. Och till viss del Ethereum. Så det är bara dessa jag rekommenderar nu. Kanske 80% BTC, 20% ETH. Möjligen krydda med någon procent alts men inte mer.

Även om det går att hitta en bra alt coin där allt ser bra ut tekniskt osv så kommer den ha minst 10 konkurrenter som gör ungefär samma sak, och då blir det bara en gamble om vem av dem som eventuellt lyckas. Folk orkar inte hålla reda på 1000 olika kryptovalutor. 99,99% av alla existerande kryptovalutor kommer att förbli helt okända för allmänheten.

En del traders på Youtube går igång på detta eftersom de hade tur och vann på lotteriet. Men alla andra säkert minst 95% av alt-traders lägger inte ut några filmer för de förlorade på det.
Citera
2021-01-07, 10:32
Medlem
Ny ATH i morse på $37,8k 📈🚀

Det är ingen som bryr sig längre. Det börjar bli en daglig rutin nu.
Jag får väl gå in på Bitcointalk / Speculation där de brukar posta
memes om moon, rockets, lambos + hookers & blow

Citera
2021-01-07, 11:45
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Skall man tro på allt det här inom bitcoin ? eller är allt en ensa stor bluff som folk hittar på
Citera
2021-01-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Skall man tro på allt det här inom bitcoin ? eller är allt en ensa stor bluff som folk hittar på

Du ska självklart inte tro ALLT. Finns bedragare och lögnare som inom alla områden. Själva Bitocin som digital valuta och bra investering kan du tro på. Har du en peng över så köp nu men ta inte smslån för det om du inga pengar har.
Citera
2021-01-07, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12

Du menar att Bitcoin egentligen inte finns? Att det är en konspiration, eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in