2021-03-24, 22:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Ha ha. Nu har Lambertz anmält EA för våldtäkt! Oj oj.
De berättade det på TV4 nyss.
Citera
2021-03-24, 22:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Har svårt att tänka mig att den lilla späda tjejen lyckats våldta GL som är typ 2.10 lång.

Tjejen har våldtagit GL mentalt och yrkesmässigt.
Citera
2021-03-24, 22:07
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg

Samt falsk tillvitelse, ett väntat drag och helt i sin ordning. Jag uppfattade dock att anmälan lagts ner.
Citera
2021-03-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Det där är en helt absurd inställning. Han är oskyldig. Man är oskyldig tills motsatsen har bevisats. Det finns inga bevis som håller.

Du är lika skyldig som honom. Vi har inga bevis mot dig heller.

Tyvärr är det inte sanningen med den här typen av brott. Det är inte så enkelt, på pappret kanske. Det är tyvärr bara en liten del av alla anmälda våldtäkter som leder till åtal. Ord står mot ord. Jag tror inte att kvinnor i den omfattningen, som statistiken visar, springer runt till höger och vänster och anmäler våldtäkter "för skoj skull". I brist på annat liksom. Nej, självklart är det fler våldtäkter som ägt rum än vad som går vidare till åtal, statistiken talar för det. Och i det här fallet har vi ingen aning om vad som hänt. Han kan ha gjort det, allt vi vet är att tillräckliga bevis inte finns i det här fallet. Och att, som i den här tråden, anklaga kvinnan för att ljuga och göra sig lustig på hennes bekostnad är minst lika absurt. Vi vet ingenting om henne heller egentligen. Vad vet vi om någonting egentligen. Allt är bara spekulationer.
Citera
2021-03-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tjejen har våldtagit GL mentalt och yrkesmässigt.

Han kanske va så full att han inte gav samtycke till sexet? Det är ju våldtäkt då? Eller?
Citera
2021-03-24, 22:09
Medlem
Addhocs avatar
Den här tragiken- från julafton, via (påstådd) våldtäkt och vidare in i L@mbrtz trädgård har ändå resulterat i tidernas roligaste citat av GL själv när han under sin privata presskonferens säger

”Jag var svag i köttet och anden”
Jag vill hävda att inget citat kommer att vara roligare under 2021
Citera
2021-03-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Ointressant vad du tror. Han är det. Han har en jur kand.
Det får du gärna visa källa på. I vilket fall uttalar han sig i så fall påfallande okunnigt många gånger om han är utbildad jurist.

Det kan säkert andra jurister än undertecknad i tråden hålla med mig om.
Citera
2021-03-24, 22:10
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Backa lögnerskan? Du skämtar..

Kvinnan får skaffa sig ett annat sätt att tjäna sina kola-pengar än falska anklagelser till höger och vänster..

Hon kan försöka för en gångs skull tjäna en hacka genom att inte visa pattarna eller ligga med någon som HAR studerat juridik - på riktigt.

Det skulle vara en bra början för den här tjejen. Jag lovar att "backa" henne i detta.
Du jag har ju följt detta fallet från början o efter idag vet jag definitivt vem som moraliskt har rätt min sympati är såklart med med kvinnan. Lambertz har gjort bort sig totalt.
Jag hatar korruptionen.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Va? Hur i hela friden får han det hela till att han blivit våldtagen?
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Fel, jag skrev i tråden att EA kontaktade MÖ som hänvisade till Anne Ramberg som gav rådet att prata med Irmeli Krans om hur EA skulle göra. Irmeli så till EA att se till så en kompis skulle kontakta polisen och göra en polisanmälan. När MÖ insåg att EA trots hennes avrådan ändå anmälde Göran via proxy vän så såg hon till att hennes vän Clea blev ombud för EA. Clea har bara ett intresse och det är att skydda MÖ och skydda att EA är eskort.

Du är väldigt detaljerad och säker på din sak. Men visst låter det passande att EA skulle kunna frilansa som eskort och nu har ju hon i sådana fall definitivt bränt två karriärer på en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Seriöst vad heter horan som på regelbunden basis anmäler män för våldtäkt?

Leif hymlar inte med orden.

Se i nedan tråd och du skall finna det du söker.

(FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Ointressant vad du tror. Han är det. Han har en jur kand.
Har du sett examensbeviset? Eller går du på hörsägen?
Citera
2021-03-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
SVT plockar ner presskonferensen med GL från SVT Play då de inte gillade vad han sa:
https://www.expressen.se/nyheter/darfor-tog-svt-bort-presstraffen-fran-play/

Vad fint med vår obundna statsmedia...

Det var väl vettigt när det han sa förmodligen kan klassas som förtal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in