2021-03-24, 17:56
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Enligt henne, ja.

Hon har falskt anklagat tre andra män för våldtäkt samt manipulerat bevis i en av utredningarna: (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

I en normalfuntad persons hjärna har detta avskum till människa ej någon tala i detta fall. Hennes historia har dessutom nästan varit likadan i alla 4 fall. Hon "sover" därefter börjar "GM" ha sex med henne och på något sätt börjar hon spela in ljud.

Detta med telefon-inspelningen är ju en gåta som jag inte fattar..Kan någon vänlig själ här på fb 🌸 klargöra för mig:
Varför spelade hon in detta på sin mobil och när skedde inspelningen, under samlaget/våldtäkten? Är det inte klokare att ringa 112 då om man upplever att en våldtäkt pågår? Och om man är däckad under våldtäkten/samlaget, har man möjlighet att spela in då? Men alltså ingen möjlighet att ringa 112? 🤔
Öööhheee? Que??? 😐
Citera
2021-03-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Det mest fascinerande är att se hur pass mycket svenska kvinnor avskyr den svenske mannen. Haha de verkligen HATAR er och ni är för dumma för att se det.
Hade Lambertz hetat Mustafa istället ja då jävlar hade det varit något helt annat...

Jag vågar påstå att det finns inget land där kvinnorna hatar sina män lika mycket som svenskorna.
Paradoxalt nog så har den svenske mannen en väldigt hög status ute i världen, det är bara på hemmaplan som han blir avskydd. Ni kan ju fundera på varför det är så...

Jag tror faktiskt anledningen finns i ditt inlägg. Svenska kvinnor är mycket väl medvetna om svenska mäns omvittnat höga status och har hamnat i en situation där man ska ”jämföra” allt på könsbasis. Media älskar ju exempelvis just dessa ibland banala jämförelser.
Det är naturligtvis i regel lite besvärande för kvinnor att hamna i den jämförelsen, då man känner sig underlägsen.
Därför är varje tillfälle att gotta sig i någons fall extra mycket värt.

I just detta case får man dock vara i princip kliniskt hjärndöd för att inte förstå det självklara i att försätta Lambertz på fri fot och betrakta honom som oskyldig.
Kvinnan i fråga har av egen förskyllan saboterat sin egen trovärdighet och då krävs ändå någon typ av bevisning för att saken ens ska vara meningsfull att jobba vidare med.

Hon har ju, konsekvent, aldrig haft annat än anklagelser. Och det här är naturligtvis inte sista gången hon anmäler en våldtäkt.
Citera
2021-03-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag tycker att hans attityd är bekymrande. Han sätter näsan i vädret.Som om det vore något att skryta med det han gjort. Han erkände ju att hon avvisat hans kladdande (har läst transkriptionen) och menade att hans offer (faktiskt) blivit bättre behandlad än honom.
Om han än inte anses skyldig rättsligt sett är hans beteende omoraliskt då hon var någon han ” hjälpte” och biträdde juridiskt förutom att han kallade henne din bonusdotter.
Jag vet också att kvinnor som tidigare varit utsatta för övergrepp
har svårt att veta var gränsen går. Och svårt att stoppa en kladdig person. Och eftersom han säger sej vara en kladdig person som onykter skulle han låtit spriten stå.
Tänker att med hans ställning borde hon ha kunnat känna sej trygg?
Han har ju i allra högsta grad varit orsak till att situationen öht uppkom. Det verkar han inte förstå utan som så många män lägger han skulden på den kvinna han bjudit hem och hällt upp
alkohol till så att hon blev avtrubbad. Och han borde ha stoppat med sitt kladdande när hon sa ifrån.

Bra sagt. Göran L är en man med mycket låg moral.
Citera
2021-03-24, 18:00
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
EA har dömts till psykiatrisk tvångsvård två gånger... Det stärker inte direkt hennes trovärdigthet. Känner mig dock inte jätteförvånad, konstaterade igår kväll att hon uppfyller nästan alla krav för BPD.

Detta kopplat med hur hon manipluerade bevinsningen i sitt tidigare fall: (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Gör att hon har noll trovärdighet.

https://stoppapressarna.se/svenskt/hon-ar-goran-lambertz-nya-flickvan

Jag ser att flera skriver att det är skälet att GL är oskyldig.

Kan det inte vara tvärtom? GL vet precis hur rättssystemet är uppbyggt, hur domstolar och åklagare resonerar. Han vet precis vilka strängar man kan spela på vid ett sånt här åtal.
En psykiskt sjuk kvinna kan faktiskt också bli våldtagen.

För mig är det anmärkningsvärt att han bjudit hem henne och sen druckit sprit med henne som är i en utsatt situation. och än märkligare att han vill/vågar ha sex med henne.
Citera
2021-03-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jag är faktiskt på kvinnans sida nu jag tror mycket mer på henne än på GM.
Det efter att gubben Lamberts har gått ut med att han stämmer staten på 1 miljon,
alltså vilken jävla rättshaverist!!!
Hoppas det blir överklagan o han blir fälld.
Vaddå GL rättshaverist?? Det är ju vimse EA i minst lika hög grad!!
1+1=2 ....eller tre!!!
Hoppas att hon föder hans barn om Sex månader. På det att denna himla fars får en fortsättning!
Citera
2021-03-24, 18:01
Medlem
[quote=MmGox|75211371]EA har dömts till psykiatrisk tvångsvård två gånger... Det stärker inte direkt hennes trovärdigthet. Känner mig dock inte jätteförvånad, konstaterade igår kväll att hon uppfyller nästan alla krav för BPD.

Detta kopplat med hur hon manipluerade bevinsningen i sitt tidigare fall: (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Gör att hon har noll trovärdighet.

Och gubbens trovärdighet och vandel? Känns som det är lite obalans här till våldtäktsoffrets nackdel.
Hoppas Intenog kommer tillbaka och nyanserar bilden av den våldtäktsanklagade...
Citera
2021-03-24, 18:02
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag kunde inte läsa att hon skulle ha kommit tillbaka utan att han fortsatte sitt kladdande trots hennes sätt att avvärja det
Det var hans beskrivning under presskonferensen - ord mot ord som sagt.......
Citera
2021-03-24, 18:02
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Alltså, om jag träffar en person som inte verkar psykiskt frisk bjuder jag inte hem denne och bjuder denne på så mycket sprit att personen inte minns vad som hände och har sex fastän denne inte tänkt ha det.

Att personen i fråga inte är psykisk frisk har man som frisk ett ansvar att inte utnyttja dennes situation till sin fördel. Nu använder GL detta för att försöka krossa personen, det visar noll empati.

Vi vet inte hur allt gått till, men vad det verkar så har EA varit den som kontaktad GL. Hon kanske varit flörtig och manipulativ, och varit den som lurat GL. Förstår faktiskt inte sådana som du och övriga medier som skriver på ett sätt som om GL skulle vara ansvarig över henne, och att EA är ett barn som inte kan ta hand om sig själv. Hon fyller snart 30 år, en fullt vuxen kvinna och inget annat.

Vad gäller hennes psykiska tillstånd och diverse diagnoser så kan det va så att det inte är glasklart om man inte känner till hennes historik, hennes 28åriga äldre ex-man beskriver en personer som ändrar personligheter var och varannan dag, en person som ena dagen tydligen är den intelligentaste och finaste människan han känner, för den andra dagen vara den otäckaste och mest oberäkneliga människan.
Citera
2021-03-24, 18:04
Medlem
GeleZachas avatar
SVT plockar ner presskonferensen med GL från SVT Play då de inte gillade vad han sa:
https://www.expressen.se/nyheter/darfor-tog-svt-bort-presstraffen-fran-play/

Vad fint med vår obundna statsmedia...
Citera
2021-03-24, 18:06
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Vi vet inte hur allt gått till, men vad det verkar så har EA varit den som kontaktad GL. Hon kanske varit flörtig och manipulativ, och varit den som lurat GL. Förstår faktiskt inte sådana som du och övriga medier som skriver på ett sätt som om GL skulle vara ansvarig över henne, och att EA är ett barn som inte kan ta hand om sig själv. Hon fyller snart 30 år, en fullt vuxen kvinna och inget annat.

Vad gäller hennes psykiska tillstånd och diverse diagnoser så kan det va så att det inte är glasklart om man inte känner till hennes historik, hennes 28åriga äldre ex-man beskriver en personer som ändrar personligheter var och varannan dag, en person som ena dagen tydligen är den intelligentaste och finaste människan han känner, för den andra dagen vara den otäckaste och mest oberäkneliga människan.

= fullblodsbordeline
Citera
2021-03-24, 18:06
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Varför borde han det? För att det är mer moraliskt sett från samhällets synpunkt? Är man en gubbe ska man vara impotent och leva ihop med en ful gammal kärring, annars är man gubbslem?
Det är bara vad jag tycker - och FB är väl ett forum för tyckande? Dessutom är det aningen mer PK
Det finns en hel del snygga äldre kvinnor också (som gillar att nuppa - jag vet)
Beauty lies in the eye of the beholder
Citera
2021-03-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Ok, då är det ju ännu sämre att utnyttja situationen och supa ner henne och sätta på henne, då han troligtvis också kände till att hon anmält folk tidigare och hennes trovärdighet var låg. Riktigt grisigt gjort.
Att GL är en idiot håller jag med om. Han borde ha filmat eller dokumenterat händelsen, om han nu visste om hennes tendenser. Vilket han givetvis borde gjort då han försvarade henne i förtalsmålet som mynnade ut ur fallet med hennes bevismanipulation. Alternativt (bästa valet) avstått helt.

Däremot bör man förstå att tjejer likt henne finns det många av. Jag är helt övertygad om att många män sitter av våldtäktsstraff just nu fast de är helt oskyldiga p.g.a att bevisvärderingen och beviskraven är väldigt skruvade. Varför har man gjort så? Jo för att snygga till statistiken. Detta är en väldigt farlig väg att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in