Citat:
Ursprungligen postat av
cato
Intressant är många Busch- lovers hör inne ursäktar hennes agerande pga hennes utsatta läge?? Är man i ett utsatt läge är man arbetslös, inga pengar och ingen bostad, tvärt emot vad Buschen är, än sp länge förstås, arbetslös blir hon kanske men då med en fet riksdagspension. Så tycka synd om henne, nä, inte en chans. Den här soppan har hon valt själv att vältra sig i.
Jag skulle vilja hänvisa mycket av det här till Ebbas priviligierade läge. Jag är inte så säker på att Esbjörn gått och fikat hos någon annan den där dagen, då hennes väninna hade hört sig för om att Ebba skulle få köpa.
Först sa jag Nej säger han ju. Men det är klart att han ville gå hem till självaste partilederskan. Vidare sitter Ebba i en priviligerad sits när det kommer till förhandlingen om köpet skulle ske eller inte. Som partiledare är hon van att säga det folk vill höra. Hon är van att strategiskt planera att övertygar människor. Ebba kan argumentera och debatter. I hennes yrke ingår att inte ta Nej för ett svar.
Jag har svårt att se att Esbjörn hade en chans när hon nötte på. På grund av hennes priviligierade läge. Är det inte omöjligt att Esbjörn hade extra svårt att vara tydlig i sitt nej och avspisa henne.
Skicka självaste partilederskan på porten....
Jag tror oxå att hon på grund av sin priviligierade situation gjorde att Esbjörn hade mera tillit till henne än vad han haft för en annan köpare.
Men när Ebba sa att hon skulle fixa allt, han behövde inte tänka på något. Så slog det inte Esbjörn att dubbelkolla.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Nej, det var inte vad du fick lära dig, men jag är inte förvånad att du inte heller den gången förstod vad du fick lära dig, så korkad som du är.
Tröttnar du aldrig? Känns det inte fånigt att skriva samma sak dag ut och dag in? Obs det var en retorisk fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grotius
Blir det inte lite såhär i "nuläget"?
Välbeställd överklasspolitiker ”lurar” gammal man
En yngre kvinnlig makthavare, tillika riksdagsledamot, har genom att tjata och utnyttja sin charm förmått en gammal man att mot sin egentliga vilja skriva på ett avtal om att sälja sin älskade fastighet till henne.
Mannen gav rätt snart uttryck för sin ånger, men den kvinnliga makthavaren svarade med att begära lagfart och, när inte det gick, stämma mannen i domstol. –Fastigheten är min! säger den kvinnliga makthavaren.
Makthaverskan hävdar vidare att hon har bättre rätt till huset än den gamla mannen.
Det ligger granne med där mina barns far bor och det skulle passa väldigt bra i mitt livspussel att huset var mitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Om det är något vi kan konstatera, så är det att du och dina gelikar till Ebba-hatare definitivt inte har koll på någon sanning, så mycket lögner och påhitt som ni sprider. Bara några inlägg upp var det visst någon av er som visste bättre om Esbjörns hälsotillstånd än de yrkesmän som utrett honom. Ska man hålla på med den typen av lögner vill det till uttalanden som dina, att försöka hävda att ingen kan veta nåt utom "gud". Vilket ju bara det är tämligen bakvänt eftersom Ebbas religiösa historik brukar vara något ni smutskastar henne för. Men när det passar så går det utmärkt att själva referera till gud. Hyckleriet ser inga gränser.
Men för de som är intresserade av fakta och vad som verkligen hänt och skett, finns en hel del fakta, sanning, att ta del av. Men visst, det gäller inte dig, jag vet.
Fast den fakta och sanningar använder du ju aldrig som argument för att bevisa någons påstådda lögn med.
Du argumenterar väldigt sällan för din sak, utan mera bara mot alla andra.
Ingen gud står bakom Ebba i det här. För det finns inte mycket förlåtande och gudsfruktigt i hennes agerande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Säger jag väl inte, säger bara att det finns ett forum som handlar om just Ebba, ditt inlägg hade väl inget om husaffären att göra?
Japp, finns en del inlägg om Binninge som inte de heller har med husaffären att göra, de passar också bättre i en annan tråd.
Vi är så överens i så mycket. Det är helt otroligt att vi är överens i nästan allt utom kärnfrågan. 😉😂😊.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grotius
Vem vet vad som är sanningen? Endast gud!
Nja, jag tror Ebba vet mycket mer oxå. Jag tror Gud vänt sitt ansikte från detta.