Citat:
Det betyder väl att två av dem inte startar? För Ekdal lär ju spela.
Kanske blir bänken för Dejan och Olsson. Janne ångrar sig säkert att han gav vika i NL och stekte Larsson för Dejan. Olsson har ju mest gjort inhopp i Krasnodar på sistone, så frågan är om han ens har 90 min i sig.
Claesson - Larsson - Ekdal - Forsberg
Det mittfältet var riktigt bra innan Claesson gick sönder.
Helt rätt att starta Larsson i alla fall. En bra signal från Janne att han tar det här på allvar. Det är trots allt en VM-kvalmatch och tre pinnar som ska bärgas. Visst, det ska mycket till för att vi ska tappa det hemma mot Georgien. Men Sebastian på planen är en garant för att det blir 100%-ig inställning. Han är dessutom en underskattad passningsspelare.
Larsson som lagkapten och förste straffskytt.
Hoppas han får ta alla frisparkar och hörnor också
Larsson är en många gånger bättre frisparksskytt än vad pajazen och hobbykurden är tillsammans.
Ken går förvisso fint i klubblaget men han skulle verkligen behöva göra en riktigt bra landskamp. Han har varit med en del, fått några chanser, men inte åstadkommit någonting i blågult än så länge.
Finns risk att Jesper Karlsson kommer in och levererar och kör om Sema rejält.
Kanske blir bänken för Dejan och Olsson. Janne ångrar sig säkert att han gav vika i NL och stekte Larsson för Dejan. Olsson har ju mest gjort inhopp i Krasnodar på sistone, så frågan är om han ens har 90 min i sig.
Claesson - Larsson - Ekdal - Forsberg
Det mittfältet var riktigt bra innan Claesson gick sönder.
Helt rätt att starta Larsson i alla fall. En bra signal från Janne att han tar det här på allvar. Det är trots allt en VM-kvalmatch och tre pinnar som ska bärgas. Visst, det ska mycket till för att vi ska tappa det hemma mot Georgien. Men Sebastian på planen är en garant för att det blir 100%-ig inställning. Han är dessutom en underskattad passningsspelare.
Larsson som lagkapten och förste straffskytt.
Hoppas han får ta alla frisparkar och hörnor också
Larsson är en många gånger bättre frisparksskytt än vad pajazen och hobbykurden är tillsammans.
Ken går förvisso fint i klubblaget men han skulle verkligen behöva göra en riktigt bra landskamp. Han har varit med en del, fått några chanser, men inte åstadkommit någonting i blågult än så länge.
Finns risk att Jesper Karlsson kommer in och levererar och kör om Sema rejält.
Jag misstänker att han kommer köra Kulu på högerkanten om han kör ett såpass defensivt centralt mittfält som Seb/Ekdal. Kulu är lite spetsigare än Claesson så att köra Claesson, Seb & Ekdal verkar väldigt onödigt safe. Dock inget jag hade hatat för Claesson är klass framåt med egentligen.
ALternativt att han kör Seb till höger och Olsson/Ekdal centralt då. Men jag tror Seb blir CDM som kapten och Kulu på kanten. Spekulerar fritt dock.
Hade Jordan Larsson vart med så hade jag gärna sett honom ta frisparkarna där en vänsterfot passar. Annars gillar jag Forsbergs frisparkar.. ofta på target och lagom hårda med en ok placering. Kan även slå knogbollar.
Håller med angående Karlsson & Sema. Jag gillar Sema men jag hade nog hellre sett han som wingback än kreativ offensiv winger. Där är ju både Karlsson och Forsberg mångfaldigt farligare. Karlsson har dessutom förbättrat sitt defensiva spel väldigt mycket senaste 18månaderna och hans skott är inte att underskatta. Grym inläggsfot med