2021-03-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Det betyder väl att två av dem inte startar? För Ekdal lär ju spela.

Kanske blir bänken för Dejan och Olsson. Janne ångrar sig säkert att han gav vika i NL och stekte Larsson för Dejan. Olsson har ju mest gjort inhopp i Krasnodar på sistone, så frågan är om han ens har 90 min i sig.

Claesson - Larsson - Ekdal - Forsberg

Det mittfältet var riktigt bra innan Claesson gick sönder.

Helt rätt att starta Larsson i alla fall. En bra signal från Janne att han tar det här på allvar. Det är trots allt en VM-kvalmatch och tre pinnar som ska bärgas. Visst, det ska mycket till för att vi ska tappa det hemma mot Georgien. Men Sebastian på planen är en garant för att det blir 100%-ig inställning. Han är dessutom en underskattad passningsspelare.

Larsson som lagkapten och förste straffskytt.

Hoppas han får ta alla frisparkar och hörnor också

Larsson är en många gånger bättre frisparksskytt än vad pajazen och hobbykurden är tillsammans.

Ken går förvisso fint i klubblaget men han skulle verkligen behöva göra en riktigt bra landskamp. Han har varit med en del, fått några chanser, men inte åstadkommit någonting i blågult än så länge.

Finns risk att Jesper Karlsson kommer in och levererar och kör om Sema rejält.

Jag misstänker att han kommer köra Kulu på högerkanten om han kör ett såpass defensivt centralt mittfält som Seb/Ekdal. Kulu är lite spetsigare än Claesson så att köra Claesson, Seb & Ekdal verkar väldigt onödigt safe. Dock inget jag hade hatat för Claesson är klass framåt med egentligen.

ALternativt att han kör Seb till höger och Olsson/Ekdal centralt då. Men jag tror Seb blir CDM som kapten och Kulu på kanten. Spekulerar fritt dock.

Hade Jordan Larsson vart med så hade jag gärna sett honom ta frisparkarna där en vänsterfot passar. Annars gillar jag Forsbergs frisparkar.. ofta på target och lagom hårda med en ok placering. Kan även slå knogbollar.

Håller med angående Karlsson & Sema. Jag gillar Sema men jag hade nog hellre sett han som wingback än kreativ offensiv winger. Där är ju både Karlsson och Forsberg mångfaldigt farligare. Karlsson har dessutom förbättrat sitt defensiva spel väldigt mycket senaste 18månaderna och hans skott är inte att underskatta. Grym inläggsfot med
Citera
2021-03-24, 21:54
Medlem
Elvan enligt Disco.

Kristoffer Nordfeldt

---

Mikael Lustig

Victor Nilsson-Lindelöf

Filip Helander

Ludwig Augustinsson

---

Dejan Kulusevski

Kristoffer Olsson

Sebastian Larsson

Viktor Claesson

---

Zlatan Ibrahimovic

Alexander Isak
Citera
2021-03-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Elvan enligt Disco.

Kristoffer Nordfeldt

---

Mikael Lustig

Victor Nilsson-Lindelöf

Filip Helander

Ludwig Augustinsson

---

Dejan Kulusevski

Kristoffer Olsson

Sebastian Larsson

Viktor Claesson

---

Zlatan Ibrahimovic

Alexander Isak
Janne nämnde ju att han ville rotera mer än han brukar, så jag gissar att spelare som Forsberg, Quaison, Ekdal, kanske Berg och Svanberg kommer få spela mot Kosovo.
Citera
2021-03-24, 22:31
Medlem
Citat:
Elvan enligt Disco.

Kristoffer Nordfeldt

---

Mikael Lustig

Victor Nilsson-Lindelöf

Filip Helander

Ludwig Augustinsson

---

Dejan Kulusevski

Kristoffer Olsson

Sebastian Larsson

Viktor Claesson

---

Zlatan Ibrahimovic

Alexander Isak

Janne poängterade ganska tydligt med att han kommer rotera mycket mer framöver med den stora bredd vi fått på mittfält och offensiv.

Kan tyda på att vi får se en FOrsberg / Karlsson ving-duo nästa match!
Citera
2021-03-24, 22:38
Medlem
Det är en bra kompromiss att flytta in Seb centralt och spela med dessa kanter. Nästa match troligen ut med Claesson, Seb och Zlatan och in med Foppa, Ekdal och Berg/Quaison. Nåt byte därtill kan nog också ske, men ungdomarna klarar två starter.

Karlsson och Svanberg tror jag dammas av i träningsmatchen främst, men det kan komma inhopp redan i VM-kvalet.
Citera
2021-03-24, 22:51
Medlem
Ska bli intressant att se Isak och Zlatan imorgon.
Citera
2021-03-24, 23:18
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ska bli intressant att se Isak och Zlatan imorgon.
Kommer bli märkligt se Zlatan i landslaget igen.
Citera
2021-03-24, 23:36
Medlem
Citat:
Det är en bra kompromiss att flytta in Seb centralt och spela med dessa kanter. Nästa match troligen ut med Claesson, Seb och Zlatan och in med Foppa, Ekdal och Berg/Quaison. Nåt byte därtill kan nog också ske, men ungdomarna klarar två starter.

Karlsson och Svanberg tror jag dammas av i träningsmatchen främst, men det kan komma inhopp redan i VM-kvalet.
Berg blev inte uttagen i netto truppen så han kommer inte lira alls denna samling. Trasig rygg.

Men ja, jag håller med. Blir nog ovant mycket rotation osv dessa matcher.
Citera
2021-03-25, 06:51
Medlem
Opportunitiess avatar
Fan va sköj. Äntligen dax igen.
Citera
2021-03-25, 07:46
Medlem
oldtimedrunks avatar
var sänds matchen?
Citera
2021-03-25, 08:00
Medlem
Just rotationen är nyckeln till de ädla medaljerna och där måste Janne lyckas med hela truppen. Mycket hänger nu på om Janne lyckas få fram de bästa kombinationerna och det bästa ur varje spelare. Jordan Larsson kan mycket väl finnas i truppen i em och vm till slut eftersom skador osv kan uppstå.
Citera
2021-03-25, 08:14
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
var sänds matchen?
Den sänds på TV4 med avspark 20.45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto