2021-03-24, 20:46
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Nej, däremot anmälde hon en tredje person för våldtäkt PA = Nöjesprofilen, den förundersökningen lades ner men EA skrev om det hela på sina sociala medier, och därmed vart hon anmält för grovt förtal. Målet ska upp i Stockholms tingsrätt ganska snart.

Tråden växer ju i en galen fart men det finns en tråd som avhandlar detta i ett behagligare tempo : (FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April

I den tråden verkar det vara en mer liberal hållning gällande namnpublicering då hon där är MGM.

I övrigt tycker jag det är inihelvete illa att folk hotar henne, otroligt lågt och nu får hon ett skyddat boende som kostar ännu mer pengar.

/Provokatör
Citera
2021-03-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Irmeli Krans

Känd (ökänd?) regnbågspolis.

Enligt en uppgift i tråden var det IK som tog emot anmälan om våldtäkt från EAs "väninna". Det finns också en uppgift i tråden att det var Anne Ramberg som var den som gjorde anmälan.

«Irmeli Krans är aktiv socialdemokrat, radikalfeminist, öppet lesbisk och HBTQ-aktivist. Under perioden 2006-15 var hon ledamot av Socialdemokraternas styrelse i Stockholm. 2011 var hon 1 maj-talare på den socialdemokratiska manifestationen i den sydliga stockholmsförorten Högdalen. Bland hennes uppdrag märks även att hon är styrelseledamot i European Gay Police Association. Hon har deltagit flitigt i utbildning mot homofobi i polissammanhang.

Krans uppmärksammades i mindre smickrande sammanhang då hon 2011 förhörde den ena av de två kvinnor, Sofia Wilén, som anmält Wikileaks-grundaren Julian Assange för våldtäkt. Det inledande förhöret spelades dock inte in eftersom nödvändig utrustning skall ha saknats. Istället gjorde Krans en sammanfattning av målsägarens utsago med sina egna ord. Förhören med Wilén och den andra målsägaren, Anna Ardin, har fått skarp kritik från erfarna poliser. Krans var för övrigt personlig vän och partikollega till Ardin.»

https://tommyhansson.wordpress.com/tag/irmeli-krans/

Fel, jag skrev i tråden att EA kontaktade MÖ som hänvisade till Anne Ramberg som gav rådet att prata med Irmeli Krans om hur EA skulle göra. Irmeli så till EA att se till så en kompis skulle kontakta polisen och göra en polisanmälan. När MÖ insåg att EA trots hennes avrådan ändå anmälde Göran via proxy vän så såg hon till att hennes vän Clea blev ombud för EA. Clea har bara ett intresse och det är att skydda MÖ och skydda att EA är eskort.
Citera
2021-03-24, 20:47
Medlem
Någon som vet vem Lambertz 36-åriga flickvän är? Någon jurist från södra delen av Sverige.
Citera
2021-03-24, 20:49
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Troligtvis Malmö då det var en välkänd byrå enligt en som pluggar med mig i Lund, vet ej namn och min kamrat vägrar berätta.

Tydligen har också enligt SP någon K*t*rin* 51, skrivit ett öppet kärleksbrev till GL med bild. * =a

Detta är ju komedi.

Det är statsvetaren och juristen och super-MILF:en Cath@rina B@rrling som åsyftas. Hon anlitas av SVT vårt fjärde år för att sitta i studion och kommentera valutgången.

https://mobile.twitter.com/barrling?lang=en
Citera
2021-03-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agda-Maria
Systemfel är det men inte på de grunder du anger!

Systemfel när våldtäktsmän och misshandlare kan fortsätta våldta och misshandla på grund av att de har rätt vänner ...

Vad är det du inte begriper EA är inte frisk och har satt i system att falskanmäla för våldtäkt, det är allvarligt att orsaka andra den skadan som hon gör. Förstår du inte vilka konsekvenser det får att bli falskanmäld. Alla har inte Lambertz kunskap och resurser, den här EA skulle ju behöva spärras in på ett mentalsjukhus.
Citera
2021-03-24, 20:51
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Någon som vet vem Lambertz 36-åriga flickvän är? Någon jurist från södra delen av Sverige.

Hans flickvän är alltså 36 år? Han är dubbelt så gammal. Lambertz är garanterat gubbsjuk. Han tror att han är en rockstjärna.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Fel, jag skrev i tråden att EA kontaktade MÖ som hänvisade till Anne Ramberg som gav rådet att prata med Irmeli Krans om hur EA skulle göra. Irmeli så till EA att se till så en kompis skulle kontakta polisen och göra en polisanmälan. När MÖ insåg att EA trots hennes avrådan ändå anmälde Göran via proxy vän så såg hon till att hennes vän Clea blev ombud för EA. Clea har bara ett intresse och det är att skydda MÖ och skydda att EA är eskort.

OK, tack!

Du har bättre koll på detta än jag.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
... inte hindrat vissa från att anse sig veta att han är skyldig. Detta rättfärdigar man med att han är gammal och att det därför är otänkbart för en yngre kvinna att vilja ha sex med honom. Skönt att sånt fördomsfullt trams inte har nån bärighet i svenskt rättsväsende ...

Det fördomsfulla tramset har nog fått bärighet nån gång åtminstone i svenskt rättsväsende. Som nämnts på annat håll i den här tråden är skivbolagsdirektören Billy B inte jättenöjd med hur hans utseende användes mot honom vid ett antagande om vad en yngre kvinna kunde tänkas söka hos en man.
Citera
2021-03-24, 20:52
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Finns Lambertz presskonferens (den som SVT tog bort) någonstans på webben för den som inte hann se den?
Ja, lasternassumma har lagt upp den på två olika sajter.
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack NegerStryparen och jahsoldier för tips!

Jag valde filetransfer.io och easyupload.io. Youtube vore bra, men jag har inget anonymt konto där och det skulle snart upptäckas att materialet är skyddat av upphovsrätt och då bli borttaget.

Göran Lambertz presskonferens 2021-03-23 – Hela videon

Från SVT, Nyheter direkt.

Videon kan spelas med VLC.

Den kan laddas ner här. Jag vet inte hur länge.

https://filetransfer.io/data-package/5M7bVr2U#link

I 30 dagar finns videon här.

https://easyupload.io/9cyv5f

Citera
2021-03-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
nu måste vi verkligen backa den här kvinnan. Efter dagens teater av GM o hans totala haveri är det ju det moraliskt rätt

Backa lögnerskan? Du skämtar..

Kvinnan får skaffa sig ett annat sätt att tjäna sina kola-pengar än falska anklagelser till höger och vänster..

Hon kan försöka för en gångs skull tjäna en hacka genom att inte visa pattarna eller ligga med någon som HAR studerat juridik - på riktigt.

Det skulle vara en bra början för den här tjejen. Jag lovar att "backa" henne i detta.
Citera
2021-03-24, 20:54
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Konstigare att han inte firar jul med sin 35åriga kvinna i skåne eller döttrar som bor på samma ort.

Kanske. Eller coronakarrantän i kombination med en man som valde karriären istället för att lära känna sina barn.
Citera
2021-03-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tråden växer ju i en galen fart men det finns en tråd som avhandlar detta i ett behagligare tempo : (FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April

I den tråden verkar det vara en mer liberal hållning gällande namnpublicering då hon där är MGM.

I övrigt tycker jag det är inihelvete illa att folk hotar henne, otroligt lågt och nu får hon ett skyddat boende som kostar ännu mer pengar.

/Provokatör

Jag instämmer fullständigt. Lite pinsamt faktiskt och skulle inte förvåna mig om överåklagaren tar upp målet igen, faktum är att jag på riktigt är förvånad över att MÅB inte begärde överprövning direkt. Sättet GL uttalade sig under sin PF är minst sagt oroväckande, kladdande hit och dit. Men att folk hotar henne oavsett vad hon gjort tycker jag är fegt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in