2021-03-24, 20:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoubtful71
Vem är IK? Det måste ju vara ok att skriva ut namnet på någon som arbetar på myndighet och vars uppgifter redan finns i häktningsprotokoll. Är för slö för att kolla upp. Tack på förhand.

Irmeli Krans

Känd (ökänd?) regnbågspolis.

Enligt en uppgift i tråden var det IK som tog emot anmälan om våldtäkt från EAs "väninna". Det finns också en uppgift i tråden att det var Anne Ramberg som var den som gjorde anmälan.

«Irmeli Krans är aktiv socialdemokrat, radikalfeminist, öppet lesbisk och HBTQ-aktivist. Under perioden 2006-15 var hon ledamot av Socialdemokraternas styrelse i Stockholm. 2011 var hon 1 maj-talare på den socialdemokratiska manifestationen i den sydliga stockholmsförorten Högdalen. Bland hennes uppdrag märks även att hon är styrelseledamot i European Gay Police Association. Hon har deltagit flitigt i utbildning mot homofobi i polissammanhang.

Krans uppmärksammades i mindre smickrande sammanhang då hon 2011 förhörde den ena av de två kvinnor, Sofia Wilén, som anmält Wikileaks-grundaren Julian Assange för våldtäkt. Det inledande förhöret spelades dock inte in eftersom nödvändig utrustning skall ha saknats. Istället gjorde Krans en sammanfattning av målsägarens utsago med sina egna ord. Förhören med Wilén och den andra målsägaren, Anna Ardin, har fått skarp kritik från erfarna poliser. Krans var för övrigt personlig vän och partikollega till Ardin.»

https://tommyhansson.wordpress.com/tag/irmeli-krans/

Citera
2021-03-24, 20:30
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Han fälldes väl?

Har du inte tittat på videon ? Han friades efter att alla insett att hon ljugit. Alla utom du.
Citera
2021-03-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Newton, Einsten, Berzelius, Linné, Oppenheimer, Tesla, Edison... Jo i feministiska feberdrömmar är nog kvinnor världens smartaste bästaste tjejgänget.

På den tiden var det väl bara mest män som var upptäcktsresande, och forskade. Jag syftar på modern forskning om hur det ligger till idag.
Citera
2021-03-24, 20:31
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Mycket intressant. Man undrar ju varför kvinnan gör som hon gör? Fick hon något straff för att ha klippt och klistrat med ljudfilen och låtit en oskyldig man sitta häktad i 9 månader?

Nej, däremot anmälde hon en tredje person för våldtäkt PA = Nöjesprofilen, den förundersökningen lades ner men EA skrev om det hela på sina sociala medier, och därmed vart hon anmält för grovt förtal. Målet ska upp i Stockholms tingsrätt ganska snart.
Citera
2021-03-24, 20:32
Medlem
JustZlatans avatar
Ska det inte göras en psykiatrisk utvärdering av EA så hon kan få en diagnos och medicin mot den?
Citera
2021-03-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jono123
På den tiden var det väl bara mest män som var upptäcktsresande, och forskade. Jag syftar på modern forskning om hur det ligger till idag.

Generellt ser man ingen större skillnad på IQ mellan kvinnor och män, när det gäller medelvärdet. Däremot sticker män ut med en mer tillplattad fördelningskurva. Så det finns betydligt fler riktiga stolpskott i samhället som är män, och likaväl de riktigt smarta är oftast män.
Citera
2021-03-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Alltså, om jag träffar en person som inte verkar psykiskt frisk bjuder jag inte hem denne och bjuder denne på så mycket sprit att personen inte minns vad som hände och har sex fastän denne inte tänkt ha det.

Att personen i fråga inte är psykisk frisk har man som frisk ett ansvar att inte utnyttja dennes situation till sin fördel. Nu använder GL detta för att försöka krossa personen, det visar noll empati.

En borderline dam visar upp sig från en så perfekt sida så du anar inte,dom kan läsa av dig och manipulera samt charma och vidare skicka dig på läktaren utan några större problem.
Sen när känslor börjar komma från hennes sida då börjar vulkanen mullra och du vet aldrig hur utbrottet blir eller vad som kommer att hända.
Sen att nu GL tappat tålamodet på EA och visar noll empati och vill krossa henne är fullt förståeligt anser jag.
Råka ut för en bpd dam så lär du få dig en livserfarenhet du sällan skådat maken till det kan jag lova,"been there done that"
Citera
2021-03-24, 20:34
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Du har blandat ihop fall. Det var inte exmannen som fick sitta sju månader, det var ett ragg från Stureplan. Vad hon och exmannen hade för stridigheter tror jag inte vi utrett, utom att de begärt kontaktförbud från varandra.

Männen är dessa:

Exmannen LMS -- ej våldtäktsanklagelser, bitter skilsmässa, psycho bitch-anklagelser från honom
Nöjesprofilen PA -- nedlagt tortyrvåldtäktsmål, kommande förtalsrättegång
Stureplansragget DU -- fick sitta häktad sju månader, dömd för våldtäkt i tingsrätt, friad i hovrätt
Juckarekasslern GL -- trådkändis

Dessutom har en man som lånat ut en lägenhet, och eventuellt hittat en knivbeväpnad MÄ under sängen, omtalats. Samt en okänd musiker i mellansverige. Fast dessa uppgifter kommer från Stoppa Pressarna som helt uppenbart återger Flashbackskvaller ofiltrerat.
Ok Det är möjligt att jag blandat ihop alla anklagelser. Dock en i mängden av lögner från EAs sida.
Citera
2021-03-24, 20:39
Medlem
Reguluss avatar
Finns Lambertz presskonferens (den som SVT tog bort) någonstans på webben för den som inte hann se den?
Citera
2021-03-24, 20:39
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Nej, däremot anmälde hon en tredje person för våldtäkt PA = Nöjesprofilen, den förundersökningen lades ner men EA skrev om det hela på sina sociala medier, och därmed vart hon anmält för grovt förtal. Målet ska upp i Stockholms tingsrätt ganska snart.

Intressant. Finns hennes inlägg på socialamedier sparade? Archive.is?
Citera
2021-03-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Var i skåne?

Troligtvis Malmö då det var en välkänd byrå enligt en som pluggar med mig i Lund, vet ej namn och min kamrat vägrar berätta.

Tydligen har också enligt SP någon K*t*rin* 51, skrivit ett öppet kärleksbrev till GL med bild. * =a

Detta är ju komedi.
Citera
2021-03-24, 20:43
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du hoppas i onödan. Kvinnan har redan spelat sina kort. Hon har inget mer manipulerat bevismaterial att tillföra..

Det är en skandal att alla som sitter häktade ska få lika mycket för besväret. För den som bor på gatan och inte har något jobb är det rena Lotto-vinsten att kvittera 1000kr/dag. För den som befinner sig på helt annan nivå är 1000kr ingenting.
nu måste vi verkligen backa den här kvinnan. Efter dagens teater av GM o hans totala haveri är det ju det moraliskt rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in