2021-03-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Stöld?

Av vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej det är riktigt pinsamt för åklagaren. Hon påstod att hon hade så starka skäl att det inte bara räckte för häktning utan även att det skedde på sannolika skäl, sedan visade det sig att hon inte ens hade för omhäktning eller ett åtal. Pinsamt.

Om någon vill ha en dejt med EA har jag för övrigt hennes mobilnummer och adress, någon som är sugen?
Jag har sett det också. Frågan är om hon inte har bytt mobilnummer efter det här. Det skulle man ju ha gjort på en gång. Hon bor väl i en studentlägenhet. Ja, nu dejtar inte jag tjejer så det blir inte aktuellt för min del.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Kan jag aldrig tänka mig men ja, finns vissa likheter.
Båda han och Freddan är ju inga skönheter. Dom är väl mer kända för deras glappkäftar.
Edit: Filip blanda ihop
Det är han, men det är väl bara bland intellektuella tjejer. Dom har ju oftast mycket bättre smak. Nu snackar jag utseendemässigt alltså.
Citera
Medlem
Agda-Marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberty-libertin
Vad som är fastställt nu är väl att GL nämnt hennes förnamn (under pressträffens senare del). Och att Expressen TV kan ha visat den oavkortade pressträffen, alltså även den senare del som SvT:s tittare inte fick se. Synd att ingen spelat in Expressen TV:s utsändning. - Det följer nog av SvT:s avtal med staten att nyhetsförmedlingen ska vara allsidig och opartisk, av vilket alltså ska följa att den brottsanmälde inte får framföra sin kritik mot anmälaren om anmälaren (eller dennas ombud) sagt sig "inte kunna medverka" i direktsändning i studion. Slutsatsen kan nog ifrågasättas vid direktsändning. Att ge en "allsidigare bild" av anmälaren var ju advokaten Ingela Hessius uppgift, och den skötte hon väl så bra som det bara går.

Så bra för honom! Nu är fokus på media ...
Citera
2021-03-24, 19:03
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det finns ett talesätt som säger att, en gång ingen gång och två gånger en vana. Den unga kvinna är nu rena serie falskanmälaren.

Jag kan nog hålla med om att hennes före detta man nog är ganska liten inuti, då han har stort behov att kompensera sin litenhet med diverse penisförlängare.

Dock har jag studerat EA:s ögon på de olika fotografierna och det stämmer bara inte med henne.

Jag känner igen denna blick från andra psykopater jag träffat tidigare. Mun och ögon är inte synkade överhuvudtaget... Jag känner stor obehag och olust när jag ser detta hos någon människa..

Jag har blivit utsatt för saker från människor nära mig som jag senare tolkat vara psykopater eller i allafall höggradigt manipulativa, elaka narcissister (ogillar etiketter).

Jag har inte klickat på alla länkar. Kan inte säga utifrån det jag läst, som jag bedömmer vara riktigt, huruvida hon troligtvis är psykopat. Att hon lider av psykisk ohälsa, har ett missbruk av minst 2 preparat är bevisat. Borderline misstänker jag utifrån det som framkommer. Psykopat? Kanske. Ännu inte klart.
Citera
2021-03-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Veckans brott kanske borde göra en intervju med målsägande (anonymt) så hon får ge sin version i media också. Då kanske man får lite av en bild hur hon verkar.

Varför då? Får psykopatmän som misshandlar kvinnor och manipulerar bevis tala ut i TV?

Var och varannan dag kan man i medierna läsa om kvinnor som berättar om män som de påstår behandlat dem illa. Ska dessa män få Tv-tid?

Var och varannan dag finns det artiklar i medierna med rubrikerna ”Så vet du om din man är otrogen” ”Så vet du om din man är psykopat” ”Så vet du om din man misshandlar dig psykiskt” ”Dessa typer av män ska du akta dig för”

Vore bra om de också skrev något som ”Så vet du om kvinnan är psyko” ”Så känner du igen borderline kvinnor” ”Borderlinekvinnorna som förstört många mäns liv” etc
Citera
2021-03-24, 19:05
Medlem
Baisers avatar
Från stoppa pressarna

https://stoppapressarna.se/svenskt/hemliga-sexfilmen-som-friade-goran_lambertz-0

Citat:
Stoppa Pressarna kan nu avslöja att kvinnan har spelat in en amatörsexfilm som finns till allmän beskådan på en ökänd porrsajt.

Citat:
]

Filmen, som är mycket explicit till sin karaktär, är 19 minuter 37 sekunder lång. I sexfilmen framgår det att det är Lambertz-kvinnan som riggat kameran då hon både startar och stoppar inspelningen.

Porrfilmen inleds med att kvinnan sätter på kameran innan hon ger en man, som ligger på en säng, fellatio. Därefter vidtar diverse sexuella övningar av mer eller mindre gymnastisk karaktär.

Filmen avslutas kort efter att mannen fått utlösning genom att Lambertz-kvinnan stoppar inspelningen.

Flera gånger under filmen tittar kvinnan in i kameran på ett sätt som kan uppfattas som både utmanande och skälmskt.
– Just den här sekvensen vet jag att åklagarsidan var mycket bekymrade över, säger källan.*
Citera
2021-03-24, 19:06
Medlem
Har hon alltid hetat E? Eller har hon bytt eller lagt till namn?
Citera
2021-03-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elegwyn
Nej, det är inte hon. Vi har diskuterat det ad nauseum och det skiljer tydliga drag i både ansiktet och kroppsform.
Tack, då vet jag. Jag har bokstavligen talat lagt ner max 15 min på denna tråd. Läser den för första gången idag.
Citera
2021-03-24, 19:07
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Har hon alltid hetat E? Eller har hon bytt eller lagt till namn?
Namn?
Citera
2021-03-24, 19:08
Medlem
Citat:
Det är han, men det är väl bara bland intellektuella tjejer. Dom har ju oftast mycket bättre smak. Nu snackar jag utseendemässigt alltså.
Okej har noll koll på sånt jag avgör med mitt öga.
Jag har säkert inget och säga om det eftersom jag är hetro man.
Citera
Medlem
Agda-Marias avatar
Citat:
Veckans brott kanske borde göra en intervju med målsägande (anonymt) så hon får ge sin version i media också. Då kanske man får lite av en bild hur hon verkar.

Ha ha anonymt ? Hur skulle det gå till
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Och han har väl ingen psykiatrisk utbildning.Utan en sån och utan god psykologisk och psykiatrisk kunskap har han ingen möjlighet att bedöma en sån sak! Det finns faktisk flera tillstånd som kan ge såna symptom som svår PTSD uppkomna av svåra trauman som övergrepp tex

Om nån undrar så har jag arbetat inom psykiatrin en tid så jag är inte alltför snar att sätta diagnos på folk

Så du menar på fullt allvar att folk med svår PTSD också är moraliska imbeciller. Hennes make har kanske inte en formell psykiatrisk utbildning men den empiriska utbildningen han fått genom med henne är nog inte att förakta.

Han förekommer i varje fall inte återkommande i olika rättsfall där motparterna blir häktade.
Senast redigerad av naturtvål 2021-03-24 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in