2021-03-24, 13:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Tror att P:s DNA är lite påhittat...liksom brevet från BÖ, eller det vet jag ju är lögn...

Men om nu polletten trillade ner för Anneli ca 1990 och hon förstod att P var skyldig så informerade hon givetvis polisen om detta. Vilket bör ha lett till att man kollade upp P ett varv till, i den vändan pratades det kanske även om att lämna DNA-prov, varpå P som var övertygad om sin oskuld t.o.m själv bad om att få lämna ett prov. Han ska tydligen ha varit väldigt sammarbetsvillig.
Men det här var ju ca 30 år sedan, har ingen aning om provet är tillförlitligt än i dag?
P kanske måste lämna ett nytt om Kalla Fall gör fram steg. Men i sådant fall bör även GN lämna ett DNA-prov och kanske även ytterligare någon.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-24 kl. 13:46.
Citera
2021-03-24, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men om nu polletten trillade ner för Anneli ca 1990 och hon förstod att P var skyldig så informerade hon givetvis polisen om detta. Vilket bör ha lett till att man kollade upp P ett varv till, i den vändan pratades det kanske även om att lämna dna prov, varpå P som var övertygad om sin oskuld t.o.m själv bad om att få lämna ett prov. Han ska tydligen ha varit väldigt sammarbetsvillig.
Men det här var ju ca 30 år sedan, har ingen aning om provet är tillförlitligt än i dag?
P kanske måste lämna ett nytt om Kalla Fall gör fram steg. Men i sådant fall bör även GN lämna ett DNA-prov och kanske även ytterligare någon.
Tror du han erbjöd att lämna DNA? Det skulle jag också sagt om jag var han. -90 kunde inte polisen bara plocka in någon och ta DNA.
Citera
2021-03-24, 13:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tror du han erbjöd att lämna DNA? Det skulle jag också sagt om jag var han. -90 kunde inte polisen bara plocka in någon och ta DNA.

Erbjöd och erbjöd, han motsatte sig iallafall inte utan var tvärtom väldigt sammarbetsvillig.
Jag vet inte exakt när P lämnade sitt DNA, det är möjligt att det gjordes tidigt i utredningen. Jag ska se om jag kan få fram mer info om när detta ska har skett.
Citera
2021-03-24, 14:06
Medlem
Citat:
Erbjöd och erbjöd, han motsatte sig iallafall inte utan var tvärtom väldigt sammarbetsvillig.
Jag vet inte exakt när P lämnade sitt DNA, det är möjligt att det gjordes tidigt i utredningen. Jag ska se om jag kan få fram mer info om när detta ska har skett.
Aå du är polis och sitter med utredningen? Bara grova brott har den.
Citera
2021-03-24, 14:10
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
P är också polis o kvinnohatare.

Mr P är väl inte polis?!? Han är väl brevbärare? Eller?!?
Citera
2021-03-24, 14:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Aå du är polis och sitter med utredningen? Bara grova brott har den.

Ja grova brott har den men med dom rätta kontakterna kan man komma över riktigt bra information utan att behöva ha tillgång till själva utredningen.
Citera
2021-03-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ja grova brott har den men med dom rätta kontakterna kan man komma över riktigt bra information utan att behöva ha tillgång till själva utredningen.
Perfekt 👍
Citera
2021-03-24, 16:57
Medlem
Citat:
Sakta i backarna nu, det finns inga säkra insideruppgifter gällande cykeln. Om GM cyklade eller inte vet egentligen ingen. Det står och faller med huruvida "hundvittnet" talar sanning eller inte. Han gick upp i rök efter vittnesmålet och har aldrig hörts av eller intervjuats sen dess. Svenska Fall's legendariska mordutredare valde t.o.m. att utelämna "hundvittnet" helt när dom återskapade händelseförloppet, så frågan är hur trovärdigt vittnesmålet egentligen är?

Cykeln kan mycket väl ha hamnat på platsen på något annat sätt.

Det var Boanchga som sa att GM cyklade dit. Lite olyckligt av mig att kalla det för Insideruppgifter men det var med lite ironisk underton som jag skrev så. Ber så mycket om ursäkt för detta
Citera
2021-03-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Vi är några kompisar har följt denna tråd sen Fbi programmet. Vi har forskat en hel del i inläggen, nästan haft en studiecirkel om det.

Vill understryka att ingen av oss är vare sig MrP, Guran eller Staffan E eller nån annan inblandad.

Samtliga tycker att tråden har svängt å det värsta.

MrP hängdes ut omedelbart efter programmet, på senare tid även SE och nu är Göran N även på tapeten.

Några av osd bor strax, andra centralt i Kramfors så vi vet vilka alla inblandade är.

Vi har reagerat på att det finns en maniskhet i vissa inlägg. Vad är det som gör att man fortsätter efter fyra år med tråden? Vi tror oss veta att nån av er har en psykisk diagnos.

Låt oss börja med MrP, enligt Boanchga den självklara mördaren, för oss osannolikt.
Staffan E, en skör människa, nej inte han heller.
Göran N, kanske kanske inte... En straffad kvinnomisshandlare på rättspsyk, ett indicium.

Vi har även tittat på de alias dom finns. Vi tror att BO ANders CHrister GAlin finns med i kommentarsfältet. I så fall en polis i Kramfors. Kan även vara hans fru Pia G som använder det aliaset.

De anklagelser som några personer fått utstå i tråden skulle ge ett par år i fängelse för grovt förtal.

Vi vet nåt som ni inte vet, det finns minst EN till som starkt förknippats som gärningsperson, dessutom behöver det inte varit en man, vi menar inte Berit Å.

Vill också att ni ska veta att man inte är anonym här på Flashback....

Då kanske ni vet om Mr P lämnat något DNA-prov. Jag är stensäker på att jag har läst det någonstans tidigare men kan inte hitta det nu
Vet ni något om "hundvittnet". Är han trovärdig? Varför ignorerades han i FBI-programmet?
Känner ni till något om människorna som GN nämner i samband med den här ex pojkvännen till Anneli (Flax, Roland nånting). Vem var t.ex "Pålle" som var Flax kompis. Vem var Eva S som dog i cancer, Vem var Jocke som blev dödad och Vem var Snigge som frös ihjäl. Har dom funnits på riktigt och har dom umgåtts i samma gäng som Evas syster?
Citera
2021-03-24, 17:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Det var Boanchga som sa att GM cyklade dit. Lite olyckligt av mig att kalla det för Insideruppgifter men det var med lite ironisk underton som jag skrev så. Ber så mycket om ursäkt för detta

Ok fattar, men frågan är intressant. Hur kan Boanchga veta att P cyklade om hen inte var där? Kan inte Bosse och Mark lika gärna haft rätt i sin teori? (P tog bilen och åkte Kontorsvägen).
Ett annat alt. är att P skjutsade Eva i sin bil och att BÅ åkte hem ensam.
P. lurade sen BÅ att han hade släppt av Eva i korsningen men mördade henne i stället.
Oron över att bli misstänkt gjorde att P manipulerade o övertalade BÅ (som litade på honom då dom var ett kärlekspar) och bad henne säga till polisen att det var hon som släppte av Eva i korsningen (vittnen saknas). Med tiden insåg BÅ att P lurat henne och hon flyttade då från Kramfors för gott.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-24 kl. 17:55.
Citera
2021-03-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ok jag förstår, men frågan är intressant. Hur kan Boanchga veta att P cyklade om hen inte var där? Kan inte Bosse och Mark lika gärna haft rätt i sin teori? (P tog bilen och åkte Kontorsvägen) Ett annat alternativ är att det var P som sjutsade Eva i sin bil medan BÅ åkte hem ensam i egen bil.
P. lurade sen BÅ att han hade släppt av Eva i korsningen men mördade henne i stället.
P var nu orolig över att bli misstänkt. För att komma undan manipulerade och övertalade han BÅ (som litade på P då dom även var ett kärlekspar) och bad henne säga till polisen att det var hon som släppte av Eva i korsningen. Med tiden insåg hon att P lurat henne och flyttade då från Kramfors för gott.

Om man antar att cykelvittnet är trovärdigt så måste han väl ha sett om Mr P hade kört förbi honom efter Limstagatan och om Mr P hade tagit bilen och kört uppför Långbacken så hade han väl måsta köra förbi henne för att kunna hämta mammans cykel så som dom menade i programmet vilket ju är väldigt otroligt. Eller så måste han väl ha kört runt hela stan och kommit bakvägen från Brunne.
Men på cykel....hur skulle han ha hunnit med?
Citera
2021-03-24, 18:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Om man antar att cykelvittnet är trovärdigt så måste han väl ha sett om Mr P hade kört förbi honom efter Limstagatan och om Mr P hade tagit bilen och kört uppför Långbacken så hade han väl måsta köra förbi henne för att kunna hämta mammans cykel så som dom menade i programmet vilket ju är väldigt otroligt. Eller så måste han väl ha kört runt hela stan och kommit bakvägen från Brunne.
Men på cykel....hur skulle han ha hunnit med?

Bilar som kör förbi en finns det alltid, så om P. passerade i bil så reagerade nog inte hundvittnet.
Men om man nästan blir rammad av en cyklist kommer man ihåg det.
Om P. tog bilen för att genskjuta Eva så körde han bakvägen via Kontorsvägen.
Alt. är som sagt att han själv var den som skjutsade Eva. Det skulle i sådant fall förklara BÅ's "rädsla" och orsaken till att hon flyttade. Hon lämnade kanske ett avgörande vittnesmål som var falskt, dvs. skyddande av brottsling. Det finns inget vittne som har sett att just BÅ släppte av Eva i korsningen, det är något som hon själv har berättat för polisen i förhör.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-24 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in