Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Vad är det egentligen som återstår att granska om Mr P, försöka få ihop det med tidsaspekten kanske, hur han förberett sig för mordet och hunnit med allt under mordnatten nu när vi fått säkra insideruppgifter från Boanchga att mördaren verkligen tog sig till mordplatsen genom att cykla.
Jag tänker att Mr P som frivilligt lämnat sitt DNA kommer ju ändå att bli avslöjad när det fixar sig med DNA-analysen, så den biten löser sig ju av sig självt isåfall om han nu ändå skulle vara skyldig. Men vad händer om DNA inte matchar Mr P? Om det är någon annan som är skyldig men vägrar lämna sitt DNA för att hen officiellt inte är misstänkt då kommer mordet aldrig att bli uppklarat, precis som GW-Persson antydde
Det känns rätt orealistiskt att mr P ska ha kommit med cykel och haft en lång kniv med sig i det där vädret. Han ska ha cyklat en bra bit som en tok och haft mord i tankarna hela vägen, eller att nu ska hon få stryk. Han ska också ha vetat exakt när Eva kommer hem och hinna fram på den korta tid han hade på sig, det hade tagit Eva 10 min att gå hem och på denna tid ska Mr P ha hunnit cykla och mörda Eva.
Det troligare är att mördaren bodde alldeles i närheten och kunde ta kniven med sig, någon som Eva råkade stöta ihop med.
Eva kanske kom på GN som stod och knarkade i buskarna, detta tyckte Eva inte alls om och skrek något typ jävla knarkare, jag ska anmäla dig!
Gudfadern blir tokig och börjar jaga Eva för att hon ska hålla tyst, annars skulle hon förgöras.
Tyvärr valde GN att förgöra Eva och nu lider han av psykisk ohälsa och minnesförluster, lämpligt nog.
Detta efter åratal av droger.
Nu sitter han inne på misshandel av frun, tvångsvårdas.
Mördaren kanske nu känner frid att han har fått sitt straff och när han kommer ut har han tjänat av det.
Han lider troligen av ångest av det han utförde för 30 år sedan, men han kan också ha förträngt Eva mordet genom drogerna och användandet av hasch, amfetamin och marijuana.