2021-03-24, 17:16
Medlem
Man brukar säga att det finns lågt antal falska anmälningar om våldtäkt. Det tror jag också.
Däremot så tror jag att många TROR att de varit med om en våldtäkt, men att i juridisk mening så har de inte det. Här tycker jag kända feminister borde klargöra lite för sina följare.
Citera
2021-03-24, 17:16
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Du glömde att hon spelat in porrfilm också:
https://xhamster.com//videos/lisa-xhFwgIv

Nej, det är inte EA i den filmen.
Citera
2021-03-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Jag mena Claeson en lesbisk feminist som hatar män.
Hon är INTE lesbisk.
Citera
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Han kanske drar till med 1 miljon för att få 100 000.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han skall väl ändå donera pengarna till något annat?
Citat från https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-lambertz-stammer-staten-pa-en-miljon-kronor

Citat:
Göran Lambertz skriver att skadan som han anser sig ha åsamkats sannolikt är lägre än de en miljon kronor som han begär, men att han yrkar ett högt belopp eftersom staten inte ska kunna ”komma undan en rättegång”.

Stämningsansökan handlar alltså inte om pengar i första hand, utan Lambertz vill få till stånd en rättegång som blir väldigt uppmärksammad. Stämmer väl överens med hur han uttryckte det under sin presskonferens också, han sa något i stil med att han ville få till en stor rättegång.
Citera
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nån sa att han ville bli namngiven för att kunna smutskasta tjejen. Hade han inte kunnat göra det annars??

Han hade väl kunnat skriva om det anonym nånstans och så kan dom som vet vem är är veta och resten inte veta.

Nja, eftersom han gav sig till känna blev det problematiskt för EA att säga något om GL utan att riskera åtal för förtal.
Citera
2021-03-24, 17:19
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det är väl inte konstigt att Lambertz säger att hon är en lögnare om han anser sig vara oskyldig, det har han väl all rätt att göra. Yttrandefrihet osv. Sen om media vill rapportera det eller inte är väl en annan sak.

Precis vad än Lambert har gjort så har GW och pk-media använt det emot honom, när han gick ut med sitt namn hette det att det påverka kvinnan och fallet till hans fördel, nu ville ha ta heder av kvinnan när han försvarar sig själv.

Lambertz har suttit häktad i 2 veckor och blivit anklagad för våldtäkt, EA har förmodligen fått opererar på samma sätt som tidigare med klippta ljudinspelningar och fabriksåterställda telefoner. Nånstans måste väl Lambert få ta bladet från munnen och berätta sin version.
Citera
2021-03-24, 17:20
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Enligt samtyckeslagen ska väl ändå kvinnan betraktas som ett våldtäktsoffer eftersom hon säger att det hon var med om skedde mot hennes vilja när hon var för trött och för berusad för att kunna ge sitt samtycke.
https://omni.se/kronikor-hans-krumbukter-ar-grotesk-mediehistoria/a/86OEMW

Jasså? Fast Göran säger att det fanns ett klart samtycke. Vad säger du nu?

Enligt Göran så är kvinnan en lögnerska och han har också anmält henne för falsk tillvitelse.
Enligt din logik så skall Göran också betraktas som ett brottsoffer?

Samtyckeslagen är rena skiten och ställer bara till massa problem. Istället för att utreda tiktiga våldtäkter i ordets rätta bemärkelse håller man nu på och åtalar för taskiga fylleknull där det kan vara rena lottot på utfallet. Senast här t ex:

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/man-hade-sex-med-kvinna-som-kraktes-frias-fran-valdtakt/

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Varför drar Lambertz, som gammal justitiekansler, till med ett astronomiskt belopp som en miljon? Han vet ju mer än de flesta att ersättningen kommer att handla om kaffepengar jämfört med det som yrkas, sannolikt 10-20.000 kr.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Någon miljon får han inte. Det finns fasta schablonbelopp för oskyldigt häktade och det är bara någon tusenlapp per dag.
https://lawline.se/answers/ersattning-efter-haktning

Haha, han hoppade över sitt egna gamla ämbete och gick direkt på stämning. Det ses normalt inte som påpassligt när han inte ens framställt kravet innan men om det ändå bestrids i det väsentliga spelar det ingen roll. Nu kan man skratta åt 1 miljon kr men det här är ju ett typfall med avsteg från schablonbeloppet med tanke på uppmärksamheten. Det kan ju också ligga något stort inkomstbortfall bakom kravet. Han kanske tappade något fett uppdrag på grund av detta.
Citera
Medlem
Till alla som undrar vad EA heter.

Hon finns på MrKolls topplista. Ni har initialerna och åldern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Citat från https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-lambertz-stammer-staten-pa-en-miljon-kronor

Stämningsansökan handlar alltså inte om pengar i första hand, utan Lambertz vill få till stånd en rättegång som blir väldigt uppmärksammad. Stämmer väl överens med hur han uttryckte det under sin presskonferens också, han sa något i stil med att han ville få till en stor rättegång.

Det blir Lambertz vs JK.
Citera
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag tycker att hans attityd är bekymrande. Han sätter näsan i vädret. Som om det vore något att skryta med det han gjort. Han erkände ju att hon avvisat hans kladdande (har läst transkriptionen) och menade att hans faktiskt offer blivit bättre behandlad än honom.
Om han än inte anses skyldig rättsligt sett är hans beteende omoraliskt då hon var någon han ” hjälpte”.
Jag vet också att kvinnor som tidigare varit utsatta för övergrepp
har svårt att veta var gränsen går. Och svårt att stoppa en kladdig person. Och eftersom han säger sej vara en kladdig person som onykter skulle han låtit spriten stå.
Tänker att med hans ställning borde hon ha kunnat känna sej trygg?
.......hon avvisade hans kladdande.....
Sedan - närmare midnatt kom hon tillbaka och ville själv ha sex (så fortsatte beskrivningen från Lambertz om jag inte missminner mig)
Då hade hon väl hunnit planera hur hon skulle låta under den inspelning som hon själv startat

Förvisso är Lambertz ett stolpskott och borde hålla sig till kvinnor närmare sin egen ålder, men du får det att låta som hon var enbart passiv och lät sig övertalas och det kan du och jag inte veta (inga andra än Lambertz och EA vet sanningen - vem av dem som ljuger kan jag inte avgöra, men EA har tyvärr en dålig historik bakom sig)
Citera
2021-03-24, 17:21
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Enligt samtyckeslagen ska väl ändå kvinnan betraktas som ett våldtäktsoffer eftersom hon säger att det hon var med om skedde mot hennes vilja när hon var för trött och för berusad för att kunna ge sitt samtycke.
https://omni.se/kronikor-hans-krumbukter-ar-grotesk-mediehistoria/a/86OEMW

Samtyckeslagen innebär inte att allt kvinnan påstår automatiskt är sant.
Citera
2021-03-24, 17:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nä, han kommer inte tystas och där får dom problem. Det börjar gå till överdrifter från radikalare feminister. Jag njuter med stämningen mot staten. Staten kommer undan för lätt många gånger. Han ger sig aldrig.

Det är bara att ta fram mera popcorn, vi kommer att kunna njuta av den här farsen länge nu, få är så envisa och totalt orädda för kritik som Göran Lambertz.

Men det är ju också väldigt roligt att media har fått spatt, inte lätt att sitta på två stolar samtidigt även om man har ett djävligt stort arsle, ska Göran Lambertz få försvara sig eller ska han tystas?

Mera popcorn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in