2021-03-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Så här säger GL om EA:

«Hon var så ensam i världen.»

Vet vi vem väninnan, som gjorde anmälan om våldtäkt, är?

Jag vet inte, men jag minns spekulationerna i den här tråden. Först trodde några här att det skulle vara journalisten CW (som på Instagram pekade ut en manlig kollega - FV - som hennes våldtäktsman under #metoo - upproret), men senare tycks allmän enighet här utse Advokatsamfundets förra generalsekreterare AR till MÄ:s "väninna".

Att AR skulle vara en nära väninna till MÄ (EA) håller jag för uteslutet. De båda kan ha en åsiktsgemenskap , men de umgås inte som vänner i det privata. AR:s intresse att "hjälpa till" bygger inte på ett önskemål om sexuell gemenskap. Flera andra intressen kunde tänkas, men innan man hänger sig åt spekulationer vill man ha klarlagt vem "väninnan" är. Än så länge måste nog sådana spekulationer bygga på antagandet att AR har ett intresse att påverka "nöjesprofilens" motanmälan, f n handlagd som ett enskilt åtal mot EA för grovt förtal. I förtalsmålet ska visst en andra förhandling äga rum snart, under första halvan av april.

Brottsanmälan är inte offentlig och lär inte bli det heller. Den anger vem som anmält och vem som tagit emot anmälan. Den ingår i den icke offentliga häktnings-PM. Och skulle också ingå i FUP om åklagaren hade väckt åtal.

Den som upprättade anmälan som ledde till att GL anhölls ska ha varit samma kvinna (IK) vid polisen som kritiserades i Assange-ärendet för att inte ha spelat in anmälningen och de första förhören. IK ska vara en känd genusaktivist med personliga band till det tidigare statsbärande partiet och MÄ-advokaten Borgstr*m. Anmälningen läckte polisen direkt till Expressen, men den läckta häktningspromemorian "läckte" den senare försvararen till JA:s engelska advokater och indirekt vidare till världsmedia. Likheterna med JA för tio år sedan men även skillnaderna gör det intressant att utreda vidare vem "väninnan" är och hennes bevekelsegrunder.
Citera
2021-03-24, 14:20
Medlem
Mer.info.007s avatar
Det är väl prostituerade som kontaktar GL nu.
Citera
2021-03-24, 14:21
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Hon har en sambo, om det nu är en trådsanning kan jag inte svara på.

Det stämmer att hon är skriven på samma adress som en man.
Citera
2021-03-24, 14:22
Medlem
Zoneinopiums avatar
Har E.A gått ut med sin version?

Kommer hennes utbildning påverkas?
Citera
2021-03-24, 14:24
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Här är det, försvaret av DU. MÄ är EA.....

https://www.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA
Tittade på youtube klippet. Mycket sedelärande och intressant. Tack !
Citera
2021-03-24, 14:27
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Har E.A gått ut med sin version?

Kommer hennes utbildning påverkas?

I tråden finns ganska mycket information som pekar på att EA knappast kan kallas juridikstuderande längre - enligt uppgift har hon pluggat juridik men inte lyckats samla ihop särskilt många poäng. Verkar också som studierna knappast skett i något vidare tempo på senare år.
Men titeln juridikstuderande slår väl bättre i mediasiffrorna
Då kan man kalla mig gymnasist trots att det var några decennier sedan jag gick ur skolan......
Citera
2021-03-24, 14:27
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Du har rätt. Men de som inte vill måste först erbjudas sprit för att sedan tillhöra de som är frestade att ligga med den här gamla gubbslemmet.
Varför hatar du män ?
Citera
2021-03-24, 14:28
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Ännu en apropå GW:s kommentar om att han tog heder o ära från henne.....

Då kan man säga att svinhugg går igen - för vad gjorde GW efter att Geijer och hans kompisar fick GW sparkad - jo, han skrev en deckare som tog heder o ära av sina forna fiender.
Jag förstår inte vad det var av det som GL sa som tog heder och ära från henne. Han gav sin version efter att hon gett sin (att han våldtagit henne). Att han kallade henne "lögnerska" spelar ju ingen roll eftersom hon är lögnerska om det hon säger inte är sant, versionerna skiljer sig så mycket åt att någon av dem måste ljuga.
Citera
2021-03-24, 14:30
Medlem
Lambertz gör en smart sak. Genom att offentliggöra sitt namn samtidigt som målsägare inte har offentliggjort sitt, gör att han kan misskreditera henne hur mycket som helst utan att riskera förtal. Målsägare kan dock inte säga ett skit om Lambertz för då åker hon på förtal.
Citera
2021-03-24, 14:34
Medlem
Hur och var kan jag se den oklippta versionen av Lambertz presskonferens?
Citera
2021-03-24, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Några tankar om tillämpningen av sannolika skäl.

Jag tror att kärnan i GLs förutskickade stämningsansökan är begreppet sannolika skäl - och framför allt tillämpningen av det. För han har nu insett hur domstolar (praxisenligt) tillämpar det och att den tillämpningen kan leda till tokiga resultat.

För GL blev alltså häktad för att han på sannolika skäl kunde misstänkas för våldtäkt.

Vad innebär det då att något är sannolikt i ett fall som det här?

En kvinna som säger att hon har blivit våldtagen - och där det inte finns någon filmklassisk bevisning i stil med blodiga och sönderrivna kläder, kroppsskada, bevittnat överfall eller liknande - har redan genom sin berättelse tveklöst klättrat upp för har-det-hänt?-skalan eftersom en oskriven regel är att man ska tro på en människas ord. Men hon har därigenom typiskt sett ännu inte nått fram till sannolika skäl.

Det som får hennes berättelse att nå upp till den gränsen är stödbevisningen, t.ex. att det finns något mer eller mindre komprometterande efterföljkande mess, en väninna som kan bekräfta att hon i ett slags närtid berättade om händelsen. Då anses bevisningen ha den styrkan att det i vart fall är sannolikt att brottet har begåtts. (Mannen kan så klart också erkänna, men det lämnar jag.)

Jag tror att GL invänder mot att den information som sen tillkommer och som kan och ska förskjuta bedömningen uppåt och nedåt på har-det-hänt?-skalan inte beaktas tillräckligt under förundersökningen. Det som han numera (nog) inte accepterar är att åklagare och domstolar stelbent håller sig till praxis om att kvinnans berättelse och stödbevisningen "ju innebär sannolika skäl" och att mannen då ska vara häktad. Att mannen tidigare är ostraffad, att kvinnan tidigare har ägnat sig åt "falskanmälningar", att det finns tveksamheter om bevisningen (manipulerade ljudfiler eller annat) får inte tillräckligt genomslag i häktningsfrågan (under förundersäkningen) - utan åklagare och domstolar verkar tillämpa lagen så, att "det eventuella tvivlet får hanteras senare, i samband med att domstolen dömer i sak".

Just så tror jag alltså att GL tycker och tänker och numera inte köper.

----------------------------------------

Men jag kan inte se vad åklagaren gjorde för fel .. Man måste tro på anmälaren i första varvet -- Ser det konstigt ut för övrigt ..Så fortskrider man på det .. då blir det ju källaren. Jag tänker typ samma som brandkåren ngn ringer reser man med Blåljusen ..Var det fel får anmälaren pröjsa..
.GL Kanske kunde släppts lite tidigare men att han hamnade där ser jag inget direkt konstigt med i hans fall. ( jfr kapten Madsen som kördes till arresten direkt från Kajen -- det var bra nära hela lösningen )

Vill man slippa problem skall man inte hälla sprit i 30 åriga Nervsjuka Pinuppor på Julafton -- Pumpa dom GÖR man då så är det som Tokhögern säger " Ett val man gör " och får taga följderna .VAD annat ??

Det egna ansvaret som tokhögern säger
Han vet om Tjejen har problem ..Han har klarat av några Skrivningar ..Visserligen på den kanske enklaste utbildningen Fattar han ju att det är ett riskbeteende från Många Synvinklar Man kan ju göra annat än hoppa i säng.... Bibelstudier under tystnad Kontemplation ..

Vad skall han processa om som Pensionär :: Sitt egna fall verkar Utsiktslöst
Givet 70 + 30- / Julafton / Alkohol / Väninnan / Sjukhuset

Någon annans tänkta fall . Får han ens det ?? blir han inte bara utkastad...
Kan det heta talerätt Talerätt

Talerätt är rätten att föra talan inför domstol i en rättslig angelägenhet.

Han är väl inte längre inne i systemet ..JK var det länge sedan han var
Han kan ringa tanten där som säger samma hen sagt till alla andra PPPppprrrttt...tttttttttttttt
de senaste 30 åren det vet GL Även det..
Citera
2021-03-24, 14:36
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har bara vid ett tillfälle scrollat igenom ”Lektyrfotografens” flickalbum men vill minnas en bildtext där det stod något om att hennes tatueringar kanske inte var äkta.
En bild på EA lite snett bakifrån då hon hade på sig en mörk men transparent dress av något slag och så texten fina tatueringar.. om de nu är äkta.. eller nåt ditåt.

Någon som minns?

Vill inte sprida osanningar, ber om ursäkt ifall minnet sviktar/blandar ihop.

Bilden du tänker på är nog den som finns längst ner här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in