2021-03-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
frågan är inte om Lambertz runkade under häktningstiden, frågan är hur många gånger.
Kan man göra det i häkte?
Citera
2021-03-24, 13:40
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Göran Lambertz presskonferens 2021-03-23 – Hela videon
Jag tycker att den har intresse för fallet, här och generellt. Inte minst därför att den innehåller GLs version av vad som inträffade runt midnatt på julaftonen 2020 hemma hos GL.

Jag var beredd på att videon skulle tas bort. Kanske är det inte "politiskt korrekt" att låta en man ge sin version av vad som hänt efter att han anklagats för våldtäkt? Därför spelade jag in hela sändningen. Oklippt. Den är ca 542 Megabyte. Kan ses med t.ex. VLC.

Har någon ett bra förslag på en plats där man anonymt kan ladda upp och dela en ganska stor fil?

Göran Lambertz har nu fått erfara att det räcker med en anklagelse om våldtäkt för att det ska leda till häktning och rättegång. Även om anklagelsen är påhittad. Om det inte varit Göran Lambertz som anklagats och om inte fallet och EAs bakgrund fått så mycket uppmärksamhet så tror jag att det blivit rättegång och kanske även dom.

Fallet behöver belysas därför att det visat på viktiga brister i rättssystemet. Brister som skapar två kategorier av offer. Dom som utan grund anklagas för våldtäkt och dom som våldtas men inte blir tagna på allvar.

Det får inte vara ett självändamål att få fler åtal och fällande domar. Genom att sänka kraven på bevis för att ett brott begåtts. Så att resultatet blir ett ökande antal justitiemord.

Jag tycker att det finns stora brister i GLs agerande på julaftonen. Som är klandervärda, men knappast straffbara. Att göra en falsk anmälan om våldtäkt borde alltid vara straffbart. Med ett högre straff om syftet är ekonomisk vinning genom att få skadestånd. Även om att bevisa en falsk anmälan kan vara lika svårt som att bevisa att en våldtäkt faktiskt har begåtts.

Kanske ska jag lägga till att jag bedömer GL som betydligt mer trovärdig än EA.

Till skillnad från Leif GW Persson tycker jag att GL har rätt att avge sin version av vad som inträffat.

Det är fan obehagligt att många personer inklusive GW strider för att man inte ens ska få rätten att försvara sig själv, det är alltså helt omöjligt att rentvå sig, inte ens när man får saken prövad, förundersökningen läggs ner, man kommer ut som en fri man, en oskyldig man. Nej, då heter det så här: Bara för det läggs ner så betyder det inte att han inte gjort det.
Citera
2021-03-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Hur många nya juridik studerade tjejer vågar kontakta GL för hjälp och stöd nu när det har visat sig att han knullar med sina elever och kallar dem sin dotter?

Det finns säkert de som både lockas och de som blivit avskräckt, dra inte alla tjejer över en kam och generalisera alla.
Citera
2021-03-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Göran Lambertz presskonferens 2021-03-23 – Hela videon
Jag tycker att den har intresse för fallet, här och generellt. Inte minst därför att den innehåller GLs version av vad som inträffade runt midnatt på julaftonen 2020 hemma hos GL.

Jag var beredd på att videon skulle tas bort. Kanske är det inte "politiskt korrekt" att låta en man ge sin version av vad som hänt efter att han anklagats för våldtäkt? Därför spelade jag in hela sändningen. Oklippt. Den är ca 542 Megabyte. Kan ses med t.ex. VLC.

Har någon ett bra förslag på en plats där man anonymt kan ladda upp och dela en ganska stor fil?

Göran Lambertz har nu fått erfara att det räcker med en anklagelse om våldtäkt för att det ska leda till häktning och rättegång. Även om anklagelsen är påhittad. Om det inte varit Göran Lambertz som anklagats och om inte fallet och EAs bakgrund fått så mycket uppmärksamhet så tror jag att det blivit rättegång och kanske även dom.

Fallet behöver belysas därför att det visat på viktiga brister i rättssystemet. Brister som skapar två kategorier av offer. Dom som utan grund anklagas för våldtäkt och dom som våldtas men inte blir tagna på allvar.

Det får inte vara ett självändamål att få fler åtal och fällande domar. Genom att sänka kraven på bevis för att ett brott begåtts. Så att resultatet blir ett ökande antal justitiemord.

Jag tycker att det finns stora brister i GLs agerande på julaftonen. Som är klandervärda, men knappast straffbara. Att göra en falsk anmälan om våldtäkt borde alltid vara straffbart. Med ett högre straff om syftet är ekonomisk vinning genom att få skadestånd. Även om att bevisa en falsk anmälan kan vara lika svårt som att bevisa att en våldtäkt faktiskt har begåtts.

Kanske ska jag lägga till att jag bedömer GL som betydligt mer trovärdig än EA.

Till skillnad från Leif GW Persson tycker jag att GL har rätt att avge sin version av vad som inträffat.

"Stödbevisningen" i fallet skulle bestå av SMS:n där GL på kommande skulle lova att han "aldrig mera kommer att ha sex med E.A.".

På vilket sätt skulle den här sortens SMS bevisa att våldtäkt hade ägt rum?

Heder åt dig som bandade hela PK:n. Det var bra gjort!
Citera
2021-03-24, 13:44
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Möjligtvis. Men visst är de lika varandra?:

https://imgur.com/Ms1SLmq

Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Även om jag ville att det skulle vara henne och gjorde en undersökning, så är jag ärlig och såg i profil att porrfimskvinnan har en låg sluttande panna som en gorilla, meded EA har en panna som går rakt upp. Därmed så fick jag klart för mig av det är två olika personer.

https://i.imgur.com/l4RYJWA.jpg

Porrfilmskvinnan är inte *lvira A****.
Citera
2021-03-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kan man göra det i häkte?

Det beror på restriktionerna.
Citera
2021-03-24, 13:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Tack du! och absolut, om det dessutom var så att de höll emot när han ville ha den sortens utredning blir man mer än mörkrädd.

Här är det, försvaret av DU. MÄ är EA.....

https://www.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA
Citera
2021-03-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
”Jag är självkritisk. Jag borde insett att Lambertz skulle kunna använda tillfället till smutskastning. Vi skulle inte ha livesänt. Sändningen kommer att finnas tillgänglig på SVT Play men dessa uttalanden redigeras bort och sändningen förses med en förklarande text.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/borde-ha-forutsett-risken-for-smutskastning

Haha. Vad svensk msm stasi tv sänder eller inte sänder ut, spelar det någon roll?

Minnes Chrille pettersson på sin Loftgång nån gång 1989! Med ett gäng oöppnade spritflaskor i famnen - ivrigt intervjuad av svensk sopmedia, även filmad. Där fick han berätta hur DET KÄNDES, efter frisläppandet efter dom i Hovrätten.
Sånt här är lyteskomik på en hög nivå!

För övrigt till er drömmande snuskpellar; INTE FAEN ATT GL SATTE PÅ i julas!!
Möjligen satte han på spisen, samt kaffebryggaren, men inte faen satte han på nån levande varelse!
Allt är bara en livlig charad - efter en oriktig anklagelse från den svenskt sinnesförvirrade EA har den gode GL valt att iskallt spela med i en absurd svensk rättssåpa.
Vilken populasen lystet sörplar i sig av.
Hur många avsnitt är kvar nu, i INSTALLATIONEN "UPPSALA-SPEX 20-20"???
Och - hur mycket mera av allmänna medel ska komma att spillas på detta icke-ärende??
Citera
2021-03-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Har MÄ ens några vänner?
Har MÄ (aka EA) några syskon alls??
Eller andra, som brukar benämnas "nära och kära??
Citera
2021-03-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Har MÄ (aka EA) några syskon alls??
Eller andra, som brukar benämnas "nära och kära??

Hon har en sambo, om det nu är en trådsanning kan jag inte svara på.
Citera
2021-03-24, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Med tanke på hur tjejer fungerar så kan kön till honom med villiga tjejer ha ökat.
Och kanske fler tjejer nu kommer börja läsa juridik, med förhoppningen att få träffa honom?

Saker och ting fungerar inte riktigt så som man tror, när det gäller tjejer.

Däremot, om det stämmer att han redan har en kvinna, så kanske han har lärt sig att vara trogen - och inte falla för kommande frestelser.

Snicksnack. Han kommer att slå till igen om han får chansen. För att han blir ung av att komma åt ungdomskälla den gamle gubben.
Citera
2021-03-24, 14:19
Medlem
Daikokus avatar
Ännu en apropå GW:s kommentar om att han tog heder o ära från henne.....

Då kan man säga att svinhugg går igen - för vad gjorde GW efter att Geijer och hans kompisar fick GW sparkad - jo, han skrev en deckare som tog heder o ära av sina forna fiender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in