2021-03-24, 13:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reardon
Nån som fiskat fram den stämningsansökan som GL uppgav att han ingivit till Stockholms TR i går?
Inte vad jag sett. Den ligger nog i en Postnord-lastbil & åker rundor.
Citera
2021-03-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ett mycket bra inlägg, jag håller med. Men jag vill tillägga (efter att ha sett advokat David Massi s youtubevideo om målet mot DU) att försvaret hade rätt stora problem med att få polisen att ex kolla ljudfilen, att få polisen att begära in mobilen, att få polisen att analysera mobil/ljudinspelning.

Det tycker jag var skrämmande.

Är det för mycket spara-resurser-tänk?

Här rättsäkerhet blivit en kostnadsfråga?

Tack du! och absolut, om det dessutom var så att de höll emot när han ville ha den sortens utredning blir man mer än mörkrädd.
Citera
2021-03-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Har MÄ ens några vänner?
Hon umgås nog bara med dom som upprättthåller och uppmuntrar hennes självbild som offer. Nog har hon i viss mån rätt men då bör man fråga sig: "vad i helsike har fått en liten flicka att utvecklas till denna livsfarliga kvinna". Någon eller något har gjort henne rysligt illa som barn.

Vi bör nog vara klara över att ingen föds som henne.
Senast redigerad av 90510 2021-03-24 kl. 13:32.
Citera
2021-03-24, 13:20
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
[b]
Till skillnad från Leif GW Persson tycker jag att GL har rätt att avge sin version av vad som inträffat.

GL:s största juridiska bedrift efter att suttit på flera av de högsta stolarna blir nu när han själv blev utredd för ett brott.
Det kommer säkert att påverka polisens arbete på ett positivs sätt, men ironin är gränslöst roande.
Citera
2021-03-24, 13:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Har MÄ ens några vänner?

Så här säger GL om EA:

«Hon var så ensam i världen.»

Vet vi vem väninnan, som gjorde anmälan om våldtäkt, är?

Citera
2021-03-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nog för att GL är en istadig åsna som har väldigt svårt att ändra sig, men nu, efter två veckor i isolering, kan jag tänka mig att han kloknat.
Hoppas.

Du får nog hoppas förgäves. För sett till hans presskonferens känner han att han mer mer vatten i kvarnen än någonsin tidigare. Han truimferade ju!
Citera
2021-03-24, 13:31
Bannlyst
Hur många nya juridik studerade tjejer vågar kontakta GL för hjälp och stöd nu när det har visat sig att han knullar med sina elever och kallar dem sin dotter?
Citera
2021-03-24, 13:32
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja tack, så var det. Blandade ihop.

Men känner mig mer säker nu på att det stod något, lite implicit formulerat, om att det inte var riktiga tatueringar.
Kan inte hitta bilden nu, verkar vara borttagen.

Men nog fanns bilden där iaf, nedan länk (nu borta) talar för det: ”vegasus.se/el...a och ryggtatueringen”.
Tatueringen är ett blindspår. Den finns på bild från 2012, men inte på de 100+ bilderna som hennes make LS lagt upp.

Detta sagt tycker jag inte att den berömda naturfilmen passar in. Tjejen där är lik framifrån, men inte i profil. Vad nu detta spelar för roll...
Citera
2021-03-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Så är det. En domstol i Sverige kan omhäkta en person på åklagarens begäran hur många gånger och hur länge som helst. Tilläggas kan att åklagaren inte ens behöver producera konkreta åtalspunkter samt kan begära att den häktade isoleras utan kontaktmöjligheter. Hela förfarandet påminner om rättsosäkra diktaturer eller bananrepubliker där målet är att på alla vis knäcka en misshaglig person och ”sätta dit dem”.

Ja och en annan grej jämfört med andra länder är att i Sverige sitter du bokstavligen inlåst 23 timmar under häktestiden och är isolerad. I andra länder förflyttas du från häktet till en vanlig fängelseavdelning om häktestiden förlängs. Därför har Sverige anmälts för tortyr flera gånger.
Citera
2021-03-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Tatueringen är ett blindspår. Den finns på bild från 2012, men inte på de 100+ bilderna som hennes make LS lagt upp.

Detta sagt tycker jag inte att den berömda naturfilmen passar in. Tjejen där är lik framifrån, men inte i profil. Vad nu detta spelar för roll...

Kolla på hårfästet, tjejen i filmen har ett annat hårfästelinje än hon på fotona. Det är det starkaste beviset på att det är olika personer.
Citera
2021-03-24, 13:38
Medlem
Elegwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Hur många nya juridik studerade tjejer vågar kontakta GL för hjälp och stöd nu när det har visat sig att han knullar med sina elever och kallar dem sin dotter?

Tja, hur många unga kåta juridikstuderande brudar som tänder på att gamle pappa kör lite dopp i grytan tror du det finns?
Citera
2021-03-24, 13:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki

Med tanke på hur tjejer fungerar så kan kön till honom med villiga tjejer ha ökat.
Och kanske fler tjejer nu kommer börja läsa juridik, med förhoppningen att få träffa honom?

Saker och ting fungerar inte riktigt så som man tror, när det gäller tjejer.

Däremot, om det stämmer att han redan har en kvinna, så kanske han har lärt sig att vara trogen - och inte falla för kommande frestelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in