2021-03-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det bekräftar ju inte "storyn" att MO har gråtit på gräsmattan. Det enda den bekräftar att MO HAR gråtit - inte varför.

Det är just detta som är det sjuka i sammanhanget.
Nej men det är en detalj i sammanhanget. Vad berättade hon när hon grät? Verkade hon berusad? Var du berusad?

Talar av erfarenhet, har tyvärr varit i den situationen och det är komplicerat. Man får jobba med vad man har.

Samma gäller den misstänktes alibi, som har större anledning att ljuga för sin närstående än random vittne (vet att det var målsägandes vän ni diskuterade men jag menar generellt).
Citera
2021-03-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Kanske kommer det en dag då GW står anklagad för samma sak. Det krävs bara en kvinna och en utsaga.

Jag tror inte på det. Jag tror inte att GW är kapabel till gärningar som skulle kunna leda till våldtäktsanklagelser.

Visserligen har han sin käpp som är hård, men det är väl det enda..
Citera
2021-03-24, 11:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Utpressning mot andra män ska absolut inte uteslutas.

Jo betalar du inte mig, gör du mig inte till notarie osv så anmäler jag dig! Redan i hennes historik. Om män tidigare hon anmält på falska grunder likt hon skulle ha pengar för att flytta från en lägenhet som inte var hennes.

Göran hade grym otur bara att råka ut för henne. Men hon lär gå helt fri och nästa man till rakning kommer kanske inte ha Görans förmåga till försvar så det blir åtal och hela chargongen.
Citera
2021-03-24, 11:13
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Har tagits bort ja - låter som SVT pudlar
https://sverigesradio.se/artikel/kritik-mot-sandning-av-goran-lambertz-presskonferens
SVT kom på att det här kan skapa en debatt om falska våldtäktsanmälningar så man lät något gammal pensionerad professor oroa sig över att man vårdslöst sänder direkt då censurmöjligheten för SVT försvinner.
Censuren är tydligen ryggraden i mediers yttrandefrihet, utan censur kan ju fel sanningar bli offentliga.

Lambertz har karaktärsmördats i medier, som inte berättat hela historien, han bör ha rätt att ge sin bild i damma medier som censurerat bort relevanta Omständigheter som talar för Lambertz oskuld.
Citera
2021-03-24, 11:14
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror inte på det. Jag tror inte att GW är kapabel till gärningar som skulle kunna leda till våldtäktsanklagelser.

Visserligen har han sin käpp som är hård, men det är väl det enda..
Det enda han behöver vara kapabel till för att anklagas för våldtäkt är att andas och röra sig.
Citera
2021-03-24, 11:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Kvinnan "Lisa" på porrfilmen har dock ingen synlig tatuering på vänster sida av ryggen, det syns tydligt i öppningsscenen på porrfilmen. En tatuering som föreställer ett antal stjärnor i svart.

EA har inte en tatuering på ryggen på alla bilder fotade av hennes ex-man. Det finns bilder på hennes rygg utan en tatuering överhuvudtaget.

Filmen är kanske filmad innan hon tatuerade sig?
Citera
2021-03-24, 11:15
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det skulle han i så fall ha sagt på presskonferensen. Finns ingen anledning för honom att mörka att hon försökt utöva utpressning.
Men han kanske gett henne pengar tidigare för någon "engångsgrej" eller flera (alltså inte sex). Då riskerade han ändå att utan anledning mota in sig själv i sexköpshörnet med det tolkningsföreträde som finns, så han kanske uteslöt detta medveten om att om EA skulle säga detta skulle det inte precis stärka hennes egen position.
För övrigt ser vi här konsekvenserna av sexistisk och aktivistisk lagstiftning.
Citera
2021-03-24, 11:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
EA har inte en tatuering på ryggen på alla bilder fotade av hennes ex-man. Det finns bilder på hennes rygg utan en tatuering överhuvudtaget.

Filmen är kanske filmad innan hon tatuerade sig?

Ja, och det finns "fake tatoos". EA är ju känd för att färga håret och så vidare, så varför inte en fake tatoo?
Citera
2021-03-24, 11:18
Medlem
Sorglig soppa det här. Kvinnan mår inte bra, om man under så lång tid haft problem med psykisk sjukdom har man nog att kämpa med utan att behöva få sitt liv synat i sömmarna på nätet. Denna utredning borde lagts ner (framförallt för hennes skull, GL har nog kapacitet att hantera detta ”trauma” betydligt mer sansat) redan i ett tidigt stadium. Tycker GL beskriver det bra när han säger att han är moraliskt skyldig. För ja, han lär ju misstänkt att hon va känslomässigt svajig och förmodligen extra impulsiv när hon drack. Men det är ju inte ett brott att ha sex med någon som initierar det trots att man vet att man kanske ”borde” avstå. Snarare begripligt och rätt mänskligt om man själv också är full. Även begripligt av väninnan att anmäla för våldtäkt. Om jag hade en vän som är inlagd på sjukan pga psykiskt haveri som pratar om en kväll som hon säger sig ångra eftersom hon i nyktert tillstånd insett att hon inte ville ha sex hade jag nog också tolkat det som att gubben hade manipulerat sig till sex och anmält. Är man känslomässigt instabil är man ofta lättledd och när omgivningen reagerar med att ”du har blivit våldtagen” så tror man säkert på det själv. Tror inte kvinnan är särskilt utstuderat manipulativ utan snarare slav under sina snabbt svängande känslor och impulsiva beteende (vanligt vid psykisk sjukdom) och att hon förmodligen snabbt färgas av andras åsikter. Att detta rörde sig om ett moraliskt haveri snarare än ett brott borde ju framgått innan häktning och saken borde lagts ner, kvinnan borde fått mer behandling och GL borde lämnats att skämmas vid köksbordet istället för denna offentliga soppa.
Citera
2021-03-24, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Men han kanske gett henne pengar tidigare för någon "engångsgrej" eller flera (alltså inte sex). Då riskerade han ändå att utan anledning mota in sig själv i sexköpshörnet med det tolkningsföreträde som finns, så han kanske uteslöt detta medveten om att om EA skulle säga detta skulle det inte precis stärka hennes egen position.
För övrigt ser vi här konsekvenserna av sexistisk och aktivistisk lagstiftning.
Jepp, feministisk lagstiftning är det.
Citera
2021-03-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Tror framförallt detta avgjorde saken. Kvinnan är helt bränd på all trovärdighet om det inte finns teknisk bevisning. Har hon dessutom en historik där hon bevisligen dikterat ihop liknande våldtäktsscenarion i flera fall så är hon givetvis rökt för all framtid utan faktiska bevis. Sedan har det gått några månader sedan det hände och varför framkommer detta nu, det låter inte rimligt. Jag gillar inte GL men starkare bevisning krävs annars är rättssäkerheten obefintlig.

Framför allt: vad var anledningen till att häkta honom den 11.3. när man inte hade häktat honom innan dess? Brottet begicks ju den 24.12. och anmäldes kort därefter.

Polisen måste rimligtvis ha säkrat de bevis som gick att säkra i detta fall så GL skulle inte ha kunnat "försvåra utredningen" när han redan hade blivit utredd i månader. I smyg.
Citera
2021-03-24, 11:21
Medlem
Det är en riktig drapa allt det här. Det kommer nog att koka ned till att bli ett exempel på märklig bevisteori och bevislära.

I väntan på GL:s bok tycker jag vi att roar oss med att lyssna på "Lamberth Walk" från musicalen "From me and my girl". GL är en hygglig dansare och han är en bövelskt begåvad gitarrknäppare. Han brukade spela gitarr för sina medarbetare på JK-ämbetet. För undvikande av missförstånd vill jag notera att det inte är GL som sjunger och dansar på filmen. Men det skulle nästan kunna vara han...

https://www.youtube.com/watch?v=3oimHJCURbo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in