2021-03-24, 10:12
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Han förnekar att han läckt Ebbas bud till media, vad är lögn i detta?

Varför är Ebbas skräniga hejarklack så dålig på att ge källor till sina grova anklagelser dom kastar omkring sig?
Vad bedrövligt korkad du är. När du får källan till just det du efterfrågar begriper du inte ens vad du själv frågade efter. Som de andra sossetrollen här är du hjälplösts efterbliven.
2021-03-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Huruvida Ebba var nöjd vet vi inte. Det ser väl ut som att hon fått arrangera och betala skrivuppdraget.
Jag tror, kan ju inte veta, att det gått lika bra för henne om Esbjörn fixat mäklare på normalt sätt.
Men nu har ju ett avtal som följer formalkraven skrivits på utan tvång. Det har alla inblandade verifierat vid MUF.

Det är möjligt att Ebba även då skulle fått köpa, finns kanske en aspekt av att Esbjörn ville som inte kommit fram. Eller så hade det varit mer tydligt att han inte ville så affären hade inte blivit av.

Men priset hade garanterat blivit annorlunda.
2021-03-24, 10:17
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Många vet jag inte - det är du och några till i tråden...
Nej, jag har god koll på den sjukdomen. Jag har förklarat och postat länkar om den.
Men du förnekar ju till att och med att gammal kunskap sitter kvar längst. Du förnekar att sjukdomen är en process och förnekar forskningen om framtida hjälpmedel.
2021-03-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vad bedrövligt korkad du är. När du får källan till just det du efterfrågar begriper du inte ens vad du själv frågade efter. Som de andra sossetrollen här är du hjälplösts efterbliven.

vet inte riktigt

Sosse-troll eller KD-troll... då så känns KD-troll som läskigare, att de liksom tror på en skäggig gubbe och magi gör att det måste vara nåt allvarligt fel.

Sen verkar de fast beslutna att Sankta Maria-karriärer finns med, att man kan bli partiledare utan att ljuga....
KD-troll... asså. Usch.
2021-03-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Någon i Ebbas närhet lär ha uttryckt:

”Ebba kan aldrig ha fel, det är hennes stora svaghet”

Ebba får nog rucklet i domstolen, men det kan komma att kosta henne partiledarposten.
De där orden är inte speciellt trovärdiga.
Med tanke på bristen på trovärdighet i Brännströms artiklar som enbart bygger på pedofilens indoktrinering så är det på ren svenska,skitsnack.
Några misslyckade kådisar finns säkert runt Binninge gangsteradvokaten Salmi tex . Och några andra kriminellt belastade kådisar som troligtvis Ebba och partiledningen nu har koll på.

Så,din sista uppgivande suck är säkert rätt
Ebba har vunnit över ondskan
Skulle tro att KD och många från allmänheten uppskattar handfastheten hon påvisat mot pedofilen och den sunkiga organiserade kärringmaffian från Riksmäklarna.
2021-03-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det är möjligt att Ebba även då skulle fått köpa, finns kanske en aspekt av att Esbjörn ville som inte kommit fram. Eller så hade det varit mer tydligt att han inte ville så affären hade inte blivit av.

Men priset hade garanterat blivit annorlunda.
Nej ingen kan garantera ett högre pris. Du får gärna tro det men det ändrar inget i sak.
2021-03-24, 10:25
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Du tror inte att dom snackar med varandra på kafferasten? Jag hoppas du skojar när du tror att det var en slump att en av ABs största profiler helt plötsligt ser till att sätta ihop ett alibi och sedan raskt avsluta kampanj "Sabba Ebbas politiska karriär"?

Linderborg är inte "bara" en kolumnist, fram tills nyligen var hon kulturchef på AB. Hon väger lite tyngre än t ex hon "fotbollsmorsan" eller vad hon heter.
Nej det tror jag inte, för kolumnisterna är nästan alltid frilansare. Förr kom de upp på redaktionen med texten på ett papper och lämnade in. Men nu mailar dom den väll som alla andra.

Att just denna kolumnist enligt dig oxå jobbar på tidningen stämmer kanske. Men precis som du säger det kan vara en fotbollsmorsa. En kolumnist skrivet små betraktelser utifrån sig själv men framför allt utifrån sitt eget tycke.

Det står nästan alltid att tidningen inte ansvarar för innehållet i kolumnen. Det där att Aftonbladet står på Ebbas sida var att använda ett halmstrå som lian och misslyckas.
2021-03-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nej, jag har god koll på den sjukdomen. Jag har förklarat och postat länkar om den.
Men du förnekar ju till att och med att gammal kunskap sitter kvar längst. Du förnekar att sjukdomen är en process och förnekar forskningen om framtida hjälpmedel.
Det är 2 olika saker ni pratar om.
Demens beter sig ofta som du säger, de går in i barndom är ett uttryck. Det har även visats att en del, typ 80%, blir värre och värre under ganska kort tid resten blir det inte efter att de visat den klassning han har.

Det som inte stämmer är att Esbjörn skulle vara dement eller ens nära. Det har gjorts flera undersökningar som visar att han inte ens är nära.

Du blandar ihop dessa för att ge intryck att han är dement.
Vi väntar på inlaga från Esbjörn inom en vecka som skulle stödja påståendet.
2021-03-24, 10:30
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Någon i Ebbas närhet lär ha uttryckt:

”Ebba kan aldrig ha fel, det är hennes stora svaghet”

Ebba får nog rucklet i domstolen, men det kan komma att kosta henne partiledarposten.
Det tror jag ligger väldigt mycket i. Samt att hon är löjligt van att få precis som hon vill. Det kan ju vara ett allmänmänskligt drag. Men i synnerhet i de sektliknande miljöer Ebba är uppvuxen i och vistas i är det vanligt att ledarna och människor kring ledarna allergi behöver ha fel, för församlingen tycker de har rätt även om de har fel.
2021-03-24, 10:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det är 2 olika saker ni pratar om.
Demens beter sig ofta som du säger, de går in i barndom är ett uttryck. Det har även visats att en del, typ 80%, blir värre och värre under ganska kort tid resten blir det inte efter att de visat den klassning han har.

Det som inte stämmer är att Esbjörn skulle vara dement eller ens nära. Det har gjorts flera undersökningar som visar att han inte ens är nära.

Du blandar ihop dessa för att ge intryck att han är dement.
Vi väntar på inlaga från Esbjörn inom en vecka som skulle stödja påståendet.
Jag har hela tiden varit tydlig med att vi inte vet ännu. Men att 99 av 100 med diagnosen kognitiva funktionsnedsättning utvecklar en demens.
2021-03-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har hela tiden varit tydlig med att vi inte vet ännu. Men att 99 av 100 med diagnosen kognitiva funktionsnedsättning utvecklar en demens.
Jag tror inte på siffran men det är ointressant. Ingen seriös har visat att han är ens nära dement.
Som anekdotisk bevisning kan jag nämna att bl a min egen far och andra jag känner har gått bort efter lång tid som dement. Det jag sett av Esbjörn i media visar inte nån demens.
2021-03-24, 10:47
Medlem
Citat:
Nej ingen kan garantera ett högre pris. Du får gärna tro det men det ändrar inget i sak.

Ok, förtydligar - högst troligen hade priset blivit annorlunda. Högre.
Att överhuvudtaget argumentera mot det... objektiva? Not so much.

1) Ebba säger prisläget är baserat på renoveringar.[i][i]
(ja det är vad hon säger, en mäklare skulle angripit ett sådant resonemang)

2) Hus till salu är mycket sällsynta.
3) Ebba har ett sällsynt behov, att barnens pappa bor i närheten.
4) Ebba är rik, har gott om marginaler för att lägga ett högt bud.

Hade Esbjörn sagt 5 miljoner. Varit stenhård med det.
Så är jag 100% säker att Ebba betalat det. Punkt 2&3 ovan... liksom. Hon hade betalat.

Varför skulle hon INTE? Det är inom marginalerna, att hon direkt efter renovering kunna få tillbaka sin investering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in