2021-03-24, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Och hon skall bli jurist? Tas emot i Advokatsamfundet? Ja kunde L så ska hon kunna det. Det här yrket så viktigt i samhället har gått från att vara hederligt och aktat och nödvändigt till att bli en - åtminstone bland försvarsadvokater och målsägarbiträden - halvkriminell organisation där man lurar av skattebetalarna allt man orkar samtidigt som man raserar rättssamhället.

Utanför ämnet:Ta sista anslaget, brännvinsadvokaterna arbetar nu för att ogiltigförklara hela aktuella åtalen mot gängkriminella eftersom avkodningen av encrochat strider mot svensk lag då godkännande av avlyssning inte först inhämtats från svensk domstol.
Det kan bli spännande. Rätten har ju fri bevisprövning till skillnad mot USA så det bör ju inte stoppas då. Sedan har vi ju ex förhandlingen i Hedinmålrt där vittnesmål stoppades, eftersom vittnet inte fått anklagelsen om brott uppläst för sig innan inspelning vilket kanske skulle stoppa detta. Men vi får ta fram popcorn och se vad som händer. I Sverige är inte logik och sunt förnuft allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
White privilege I högsta grad, Göran kan döda en människa på öppen gata och komma undan med det känns det nu

Ta ditt BLM-snack och kör upp någonstans. Förstår du inte att kvinnan är en bedragerska med en diagnos och fullständigt opålitlig, alla hennes anmälningar är ju lögner.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Du låser in dig på sannolika skäl alldeles för mycket, det krävs i praktiken endast målsägandes ord och någonting mer exempelvis 2:a hands uppgifter från väninnan för att häktas på sannolika skäl i sexualbrott. Sedan kan man tycka vad man vill om detta.
Du glömmer (eller är inte medveten om) att sådant också leder till åtal.
Citera
2021-03-24, 09:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Kladd-Göran litar inte jag på och håller med att det var helt sjukt att han fick hålla PK live-sänt som om han vore Zlatan i SVT och kasta skit på EA.

Okej du är som Göran alltså, du anklagar en friad man och anser att han är skyldig ändå. Du borde förstå dig själv och därmed honom.
Citera
2021-03-24, 09:59
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Kontrollerade med tingsrätten nyss, ingen stämningsansökan inlämnad eller registrerad.

Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Tack. Märkligt när han själv uppger det.

Fast det kan ju ta några dagar och bland kan det ta ännu längre tid - särskilt om Göran lämnat in den handskriven- innan den registreras och får ett målnr.

Du kanske också har ringt fel tingsrätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Fel, hon kan som jag skrev ovan få pengar från olika håll. Uppemot 200,000 kr har andra i tråden styrkt. Hon är också knarkare.

Det vore intressant att veta om hon begärt ersättning från sitt försäkringsbolag när det gäller Göran och redan kanske också fått pengarna utbetalda och hur har det varit i de andra fallen?

Det är ju något som målsägandebiträdet både upplyser om och kan hjälpa till med, Med tanke på EA´s juristintresse vore det extremt märkligt - särskilt med tanke på hennes taskiga ekonomi - att hon inte skulle ha skulle ha krävt att få försäkringsersättning. För det fall hon medvetet ljugit så är ju detta givetvis ett av motiven.
Citera
2021-03-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du glömmer (eller är inte medveten om) att sådant också leder till åtal.

- och till fällande domar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Du låser in dig på sannolika skäl alldeles för mycket, det krävs i praktiken endast målsägandes ord och någonting mer exempelvis 2:a hands uppgifter från väninnan för att häktas på sannolika skäl i sexualbrott. Sedan kan man tycka vad man vill om detta.

Det är också helt rättsvidrigt att ett "vittne" i ett våldtäktsmål är en människa som inte har varit på plats när brottet ägde rum utan fått HÖRA om offrets berättelse i efterskott. Därmed ska hen betraktas som ett vittne.

Borde funka även tvärtom. MGM berättar för sin kompis att han minsann hade ett frivilligt samlag under helgen - och då kan denna person agera som "vittne"..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag förstår faktiskt att SVT blev lite chockat - varför i hela friden fick han en live-sänd pressträff för, i vilken han kallar henne för det ena och det andra? En del säger att han sa hennes förnamn, det hörde inte jag, men nog osar det lite förtal över hela grejen ändå (ja, det kan vara förtal även om det som sägs är sant)...
Jag anser: Solklart förtal -även om nu inte EA utpekades helt.

Men eftersom GL, åtminstone ända tills han greps, har varit en företrädare av "rätten att fritt få utpeka vem man behagar"-principen, så kanske det dröjer ytterligare ett par dygn till polletten ramlat ned för honom..?

Vad säger betting-sajterna om en Lambertzk 180-graderssväng i den frågan?
Citera
2021-03-24, 10:02
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Själv tyckte jag bla. hårfäste, ögon, hakans form och speciellt öronen var olika. Kan du göra en profil?
Nej, det är inte hon.
Vi kan släppa det spåret.
Citera
2021-03-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Kladd-Göran litar inte jag på och håller med att det var helt sjukt att han fick hålla PK live-sänt som om han vore Zlatan i SVT och kasta skit på EA.

Du har inte greppat att den här kvinnan bedrar, manipulerar och ljuger för att få fördelar troligtvis utpressning av äldre män, betalar de inte så anmäler hon. EA har ju någon form av diagnos.
Citera
2021-03-24, 10:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hon har inte gjort det här enbart för pengarna, hon är uppenbarligen väldigt känslomässigt styrd (och störd), vilket innebär att hon är impulsiv och gör det som känns rätt för stunden. Hon kan mycket väl dras med självskadebeteende och ett behov av att bli betraktad som offer, en martyr. När hon anklagar honom för våldtäkt är det nog en kombination av främst tre saker: viljan att få pengar, svagheten att påverkas av den som vill få henne att anklaga GL och en tillfredsställelse av att känna sig utnyttjad. På julafton tänkte hon nog inte: "Jag ligger med honom och sedan anklagar jag honom för våldtäkt så jag får stålar."
Jag tror också att det ligger mer bakom än vad vi kan se. Att hon på julafton, efter knullandet, fått något negativt besked.
Att han säger sig inte kunna hjälpa henne mer i förtalsmålet,
Att han vill avbryta relationen helt.
Att han inte vill "låna" henne mer pengar till hyra.
Eller liknande.

Då brinner hela proppskåpet & hon går "full borderline".
Citera
2021-03-24, 10:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
- och till fällande domar.
Tyvärr ja. Frågan är vad som fick åklagaren att lägga ner åtalet. Hoppas att vi får reda på vad det var som kom fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in