2021-03-24, 09:53
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag hittade en
https://www.dagensarena.se/opinion/ta-brott-mot-kvinnor-pa-allvar/
Hur vill ni kommentera det?
Lisa Bjurwald. Tja...det gamla vanliga lämnar jag utan kommentar.
Detta:
Citat:
För det fjärde är det cyniskt i överkant att försöka vända den utbredda förekomsten av våldtäkter och andra övergrepp mot kvinnor, och den problematiskt låga fällningsgraden för dessa brott, till offrets nackdel. När kvinnan ifråga anmälde en man för våldtäkt 2018 dömdes faktiskt mannen till fängelse, men friades senare i hovrätten. I det andra tidigare fallet, år 2017, lades utredningen ned innan fallet gick till åtal. Under metoo-rörelsen uppmanades kvinnor att gå ut offentligt med namnen på sina förövare. Kvinnan gjorde just det, och står nu anklagad för förtal.

...så metoo har också lurat kvinnor, klart kvinnor inte ska kunna anklagas för brott
Citera
2021-03-24, 09:54
Medlem
Sobrilbils avatar
Hon har inte gjort det här enbart för pengarna, hon är uppenbarligen väldigt känslomässigt styrd (och störd), vilket innebär att hon är impulsiv och gör det som känns rätt för stunden. Hon kan mycket väl dras med självskadebeteende och ett behov av att bli betraktad som offer, en martyr. När hon anklagar honom för våldtäkt är det nog en kombination av främst tre saker: viljan att få pengar, svagheten att påverkas av den som vill få henne att anklaga GL och en tillfredsställelse av att känna sig utnyttjad. På julafton tänkte hon nog inte: "Jag ligger med honom och sedan anklagar jag honom för våldtäkt så jag får stålar."
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Han fick knulla en ung fitta och fick också stå i rampljuset som han gillar, inte så dumt.

Han kanske skulle ringt Paulo Roberto och frågat om råd istället.

Hans tillvägagångssätt är både snabbare, billigare OCH dessutom kan man välja fritt bland alla snyggingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, hoppas inte för mycket nu men jag hoppas som du i alla fall, så vi är två som när ett littet hopp om att Göran Lambertz förändring.

Men visst har du rätt i att Göran Lambertz är envis som en åsna när han väl har bestämt sig för något och han är dessutom fullkomligt orädd i vad andra tycker och anser, det räcker ju med att följa hans åsikter i Quick-fallet för att inse det.

Det här tror jag blir startskottet för Göran Lambertz kampanj för rättssäkerhet i sexualmål som är oerhört ensidig i nuläget, vilken annan man som helst hade fått suttit tills det blivit rättegång och jag tror att den insikten har slagit Göran Lambertz och att han kommer att kämpa till slutet för att ändra det.
En ny lag, Lex Lambertz kanske?
Citera
2021-03-24, 09:55
Medlem
Därför ”vek vi ner oss” för Göran Lambertz.
”Toppjuristen” fick som han ville – men det betyder inte att han kan bestämma vad Aftonbladet ska skriva
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyGM36/darfor-vek-vi-ner-oss-for-goran-lambertz
Citera
2021-03-24, 09:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det finns ingen rättssäkerhet i sexualmål som inte granskas offentligt i Sverige. Flashback och Stoppa Pressarna ska alltså ja cred för att rättssäkerheten höjdes i detta mål. Hade en vanlig man råkat ut för detta hade han åkt dit.

Troligen så. Fortsatt detta tjat från GW också om att så X många anmälningar läggs ner. Har gubben ens talat med en polis om varför detta antal? Det finns t.ex väldigt många unga kvinnor som polisanmäler sina ex pojkvänner för våldtäkt för att de varit otrogna...
Citera
2021-03-24, 09:56
Medlem
Ksenia74s avatar
Kladd-Göran litar inte jag på och håller med att det var helt sjukt att han fick hålla PK live-sänt som om han vore Zlatan i SVT och kasta skit på EA.
Citera
2021-03-24, 09:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.

Vore väl inte helt fel, som det ser ut nu så är man ju mer orolig för sina söner än för sina döttrar.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Det finns ingen rättssäkerhet i sexualmål som inte granskas offentligt i Sverige. Flashback och Stoppa Pressarna ska alltså ja cred för att rättssäkerheten höjdes i detta mål. Hade en vanlig man råkat ut för detta hade han åkt dit.

Detta är faktiskt en av de riktigt obehagliga slutsatserna i den här solkiga historien. Endast om du är en ”big shot” med resurser och som röner uppmärksamhet har du en chans att slippa bli oskyldigt dömd för sexualbrott. GL kan ju betala tillbaka nu och sona sina gamla synder genom att granska och kritisera det svenska rättssystemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
De har insett av någon orsak, och den orsaken måste ha varit att något nytt framkom. GL häktades på sannolika skäl. Att utredningen läggs ner efter att han bedömts misstänkt på sannolika skäl innebär att något starkt måste ha framkommit. Att det handlar om tidigare mål kan nog uteslutas ja.

Om en åklagare kan undanhålla information för tingsrätt och hovrätt vid häkningsframställan vet jag inte.

Du låser in dig på sannolika skäl alldeles för mycket, det krävs i praktiken endast målsägandes ord och någonting mer exempelvis 2:a hands uppgifter från väninnan för att häktas på sannolika skäl i sexualbrott. Sedan kan man tycka vad man vill om detta.
Citera
2021-03-24, 09:58
Medlem
Citat:

Det skulle vara det bästa herrn har åstadkommit under sin livstil och karriär.

Alla andra #METOO -män skulle förtjäna ett liknande uppvaknande.
Citera
2021-03-24, 09:58
Medlem
Citat:
Han kanske inte anmält än, men ska göra det.
Behövs inte göras någon "anmälan" innan man lämnar in en stämningsansökan till tingsrätten. Om den hade varit inlämnad så hade media redan skrivit om detta.

Det är mycket möjligt att den lämnas in snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in