2021-03-24, 09:32
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Å ena sidan säger han sig vara en fadersfigur å andra sidan anklagar han hennes karaktär och har sex med henne.
Ingen vidare bra fadersfigur då...

Håller helt med. Det finns en hel del att tycka och säga om den här mannen. Men här på Flashback har han inte oväntat fått mycket medhåll. Inte så konstigt eftersom forumet är ju mansdominerat.
Citera
2021-03-24, 09:33
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var köttets lustar bara. Hon utnyttjade det och försökte sedan göra kosing karriär av det. Obs. Görans egna ord om saken
Oja vi känner alla till de enorma skadestånd som delas ut i det här landet.
Citera
2021-03-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
På riktigt
Finns väl för fan INGEN kvinna som ens skulle komma på tanken att frivilligt vilja ha sex med GL (oavsett sexuell akt).
Vi pratar inte George Clooney här....

Gubbjäveln har kladdat och det är illa nog, åtalbart eller inte.
Sen vad kvinnan gjorde där är kanske intressant, men jag är övertygad om att hon inte ville ha åderbråck i ansiktet i alla fall.
Jooo då!! Ifall man som Eulalia råkar vara en trefaldig svensk Rättshaverist! Vilken snart riskerar att torska dit i ett Förtalsmål, då kan man (i brist på stålar i fickan) göra det ena och det andra. Det finns väl olika modeller på eskorterna....dom ovanligaste suktar bara efter, att vigga till sig ett rättsutlåtande!?
Senast redigerad av Niklas-P 2021-03-24 kl. 09:38.
Citera
2021-03-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Man missar poängen ifall man tar fasta på att Quick är ett avskum. GL och alla andra som gjorde bort sig fullständigt i fallet Quick har gjort att verkliga gärningsmän gått fria. Kanske har de kunnat döda än fler bara för att alla stolpskott inom rättssystemet bestämde sig för att Quick var skyldig. Quick var inget enskilt fall heller utan vi har även Kevinfallet i Arvika. Det tyder på något systematiskt fel i hur polis, åklagare och domstolar arbetar i Sverige. GL har gjort sitt yttersta för att släta över den här typen av systemfel. Det förtjänar han en helvetes massa skit för.

Jag håller med. Men samtidigt håller jag inte med med dem som anser att det var synd om TQ.
Det var mer synd om alla anhöriga som "visste" att rättsväsendet gick på hans villospår, men de fick ingen hjälp.

GL har definitivt förtjänat att luggas för detta. Han om någon borde ha tagit större än boxen.

Men även mer än det fallet behövde GL en rejäl ögonöppnare angående fall som liknar hans eget. Att rätten rakt av ska köpa målsägandes story och inte ifrågasätta sanningshalten. Inte kolla ordentligt bevismaterialet utan låta en oskyldig människa sitta inne för månader - kanske även år ifall han döms på falska grunder.

Och sen har GL mage att skriva ett intyg till rätten till förmån av den här människan - trots att han inte själv tycks vara insatt i ärendet. Vad i helvete håller han på med?

Nu blir det roligt att följa DEN rättegången den 8.4. GL får skämmas återigen - men det av en helt annan anledning än nu.
Citera
2021-03-24, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Pengarna ligger i skadeståndet som hon hoppades på men det spreack.

Jo det är så, mediebolagen tar en risk om de direktsänder och inte har kontroll över innehållet de sänder ut.
Jag har uppfattat att det inte gäller vid ex politiska diskussioner där talaren står ansvarig och vid direktsändning på samma sätt.
Märkligt kan jag tycka, det kanske har ändrats utan att jag hängt med.
Citera
2021-03-24, 09:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Skadestånd, ersättning till brottsoffer samt från försäkringsbolag, andra har gett källor i tråden som visar på ersättningar på upp emot 200,000 kr.
Citera
2021-03-24, 09:37
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Pengarna ligger i skadeståndet som hon hoppades på men det spreack.

Som sagt vi bor inte i USA, så vad hade hon kunnat få? 15.000:- för sveda och verk och lite förlorad inkomst.

Men absolut, alla har sin egen prislapp.
Hon kanske är heroinist och då hade ju 15.000 suttit fint.
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Nej de är generellt oerhörd låga t.ex för att få tänderna utsparkade eller karriären förstörd - men det finns två undantag:

1) Våldtäkt utan våld eller täkt

2) Diskriminering av en viss folkgrupp, tex genom att kräva betalt för buffe i förväg.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Jag har uppfattat att det inte gäller vid ex politiska diskussioner där talaren står ansvarig och vid direktsändning på samma sätt.
Märkligt kan jag tycka, det kanske har ändrats utan att jag hängt med.
Yttrandefrihetsexperten Nils Funcke säger till SR Ekot att de medier som sände direkt från Göran Lambertz pressträff i Uppsala kan ha gjort sig skyldiga till förtal.

– Det är ett risktagande att sända Göran Lambertz pressträff utan att försäkra sig om att det inte begås något förtal av den här kvinnan som man inte kan stå för sedan, säger han.

https://omni.se/expert-medier-som-direktsander-kan-gora-sig-skyldiga-till-fortal/a/OQzEOE
Citera
2021-03-24, 09:38
Medlem
fermions avatar
Citat:
Som sagt vi bor inte i USA, så vad hade hon kunnat få? 15.000:- för sveda och verk och lite förlorad inkomst.

115000 är vad jag vet gällande taxa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Nu har damen vad jag förstår varit utsatt för eventuell våldtäkt tre gånger men eventuella gärningsmän är friade, dvs anses oskyldiga. Fast det behöver ju inte alls betyda att hon inte verkligen blivit våldtagen utan bara att bevisen inte räckte.

Jag noterar i tråden att många därmed anser damen mindre trovärdig, ett resonemang som inte alls känns rättssäkert. Det kan ju innebära att offren i liknande fall efter våldtäkt två/tre blir lovligt byte för diverse fula fiskar som vet hur slipsten ska dras.

Brottsoffrets rättstrygghet får ju inte bli sämre på bekostnad av gärningsmännens rättstrygghet och riskera hot om åtal för förtal om hen fortsättningsvis anmäler. Det är väl knappat bevisat att några våldtäkter inte alls ägt rum utan endast att de ej med tillräcklig säkerhet gick att styrka.

Vad yrar du om EA har ju förfalskat bevis och är en bedragerska, det har inte varit fråga om några våldtäkter, denna kvinna är psykiskt sjuk och oerhört manipulativ.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Fel, hon kan som jag skrev ovan få pengar från olika håll. Uppemot 200,000 kr har andra i tråden styrkt. Hon är också knarkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in