2021-03-24, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
De har insett av någon orsak, och den orsaken måste ha varit att något nytt framkom. GL häktades på sannolika skäl. Att utredningen läggs ner efter att han bedömts misstänkt på sannolika skäl innebär att något starkt måste ha framkommit. Att det handlar om tidigare mål kan nog uteslutas ja.

Om en åklagare kan undanhålla information för tingsrätt och hovrätt vid häkningsframställan vet jag inte.

Det är fruktansvärt att "sannolika skäl" i verkligheten tycks inte vara särskilt graverande överhuvudtaget när det gäller sådana här brott.

I DU:s fall räckte det med E.A:s berättelse och en "klippt och klistrad" inspelning vars äkthet inte kontrollerades överhuvudtaget. Hade inte DU:s försvarsadvokat varit ihärdig hade man inte heller fått granska polisens tjänstemobil för den delen som angick samtal till målsäganden.

Och hade inte hovrätten haft huvudet på skaft då hade en stackars jurist suttit inne ett par år för ett brott han INTE hade begått.
Citera
2021-03-24, 09:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Och.... hon framstår och är säkert en lögnhals.

Men Lambertz begår oavsett ett slags karaktärsmord på sig själv med ju - han erkänner han kladdar, pussar henne på kinden, pannan... kramar. Hon får säga nej flera gånger.

En riktig snuskgubbe. Tycker gott och väl ett sexuellt ofredande hade suttit fint.
Han vinner sympati hos många i och med att han är ärlig. Det finns såklart en hel del som föredrar att man undanhåller sina dåliga sidor.
Citera
2021-03-24, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Och.... hon framstår och är säkert en lögnhals.

Men Lambertz begår oavsett ett slags karaktärsmord på sig själv med ju - han erkänner han kladdar, pussar henne på kinden, pannan... kramar. Hon får säga nej flera gånger.

En riktig snuskgubbe. Tycker gott och väl ett sexuellt ofredande hade suttit fint.
Han har väl gått från säker våldtäktsman till frikänd våldtäktsman och fortsatt skitstövel. Skitstöveltjänsten har han haft en längre tid baserat på sina tidigare beslut.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Hon har inte begått något fel alls. Glöm inte att det var både tingsrätt och hovrätt som häktade.

Sverige har för övrigt bland världens värsta regler när det gäller att Häkta utan ordentlig bevisning. FN och andra organisationer har flera gånger uttalat mycket stark kritik mot Sveriges regler gällande häktning. Till skillnad från nästan alla länder i världen kan man sitta i häkte i flera år i Sverige utan rättegång.

Så är det. En domstol i Sverige kan omhäkta en person på åklagarens begäran hur många gånger och hur länge som helst. Tilläggas kan att åklagaren inte ens behöver producera konkreta åtalspunkter samt kan begära att den häktade isoleras utan kontaktmöjligheter. Hela förfarandet påminner om rättsosäkra diktaturer eller bananrepubliker där målet är att på alla vis knäcka en misshaglig person och ”sätta dit dem”.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Galenpannan Irena Pozar: "jag trodde på en utsatt kvinnas rätt till integritet, jag trodde på att det är värt att anmäla."

Med medsystrar som Irena Pozar har virrpannor som EA lurats att tro det var värt multum att falskanmäla.
Vi lever i en schizofren värld där män givet sitt kön är födda förövare och kvinnor som kroniskt oskyldiga offer..-sjukt så det finns inte ord..
Om man inte låste in män under utredningens gång skulle det nog anmälas lite mer, och fler fall klaras upp. Nu utgår man automatiskt ifrån att mannen alltid är ond och kommer kontakta den som anmält. Hade jag gripits, anklagats och förhörts hade jag gladeligen skrivit under på att jag inte, på något sätt, ska kontakta kvinnan under utredningens gång - mot att jag slipper bli inlåst...
Citera
2021-03-24, 09:06
Medlem
Kittycattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
1. Kvinnan har tagit sig frivilligt till GL. En ung kvinna, till en gammal gubbe. Helt frivilligt.
2. Hon super sig frivilligt full, med allt vad det innebär.
3. Hon har personligen varit föremål för flera våldtäktsutredningar innan, dvs. hon borde vara ett vant "våldtäktsoffer" (huruvida det är sant eller ej).
4. Hon påstår själv att hon inte minns någonting, mer än att hon vaknade av att de hade sex. Detta innebär också att hon inte ens minns att hon förmodligen VILLE ha sex.
5. Samtliga 3 första punkter pekar på att hon under punkt 4 VILLE (eller åtminstone var helt OK med) att ha sex.

Allt annat i ett sådant läge vill jag påstå är mer eller mindre fullkomligt irrelevant. Om hon nu INTE vill ha sex med gubbjävel, varför i helvete åker hon dit då och super sig full?

Man får för fan ha lite hjärna att tänka med också. Det är som att klättra in i lejonburen och sen bli förvånad över att bli biten. Bara en idiot gör något sådant.
_----------
Ja, hur jävla dum i huvet får man vara !? GL är en intelligent, manipulativ jävla äckelgubbe o kvinnan en bekräftelsesökande neurotisk alkoholist ? ... min gissning
Citera
2021-03-24, 09:06
Medlem
Citat:
Han vinner sympati hos många i och med att han är ärlig. Det finns såklart en hel del som föredrar att man undanhåller sina dåliga sidor.

Framför allt vinner han sympati för att han är en boomer. Vi boomers har alltid haft för vana att ta för oss med självklarhet och sånt som feminism eller respekt för medmänniskor spelar ingen roll för oss. Nu har väl Lambertz en sosse-partibok iofs, men jag gillar honom ändå, han verkar kunna det här med hur man närmar sig kvinnor tycker jag.
Citera
2021-03-24, 09:07
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är fruktansvärt att "sannolika skäl" i verkligheten tycks inte vara särskilt graverande överhuvudtaget när det gäller sådana här brott.

I DU:s fall räckte det med E.A:s berättelse och en "klippt och klistrad" inspelning vars äkthet inte kontrollerades överhuvudtaget. Hade inte DU:s försvarsadvokat varit ihärdig hade man inte heller fått granska polisens tjänstemobil för den delen som angick samtal till målsäganden.

Och hade inte hovrätten haft huvudet på skaft då hade en stackars jurist suttit inne ett par år för ett brott han INTE hade begått.
Ännu mer fruktansvärt är att man kan dömas för våldtäkt utan något som helst bevis. Jag har satt mig in i ett sådant fall så jag vet hur det kan vara, fallet med kulturprofilen. Han dömdes för att rätten trodde på MÄ och för att hon berättat om "våldtäkten" för personer innan anmälan gjordes.

Det skulle ha gått till åtal i det här fallet som tråden berör, om inget nytt framkommit. Det som framkommit måste vara av stark karaktär, t ex bevis på att EA ljugit eller undanhållit viktig information.
Citera
2021-03-24, 09:08
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Filmen har väl ingen betydelse för GLs fall . Den kan vara gammal och tagen i ett helt annat sammanhang. Även om det är samma kvinna och att den lades upp bara för en kort tid sedan.

Kvinnan "Lisa" på porrfilmen har dock ingen synlig tatuering på vänster sida av ryggen, det syns tydligt i öppningsscenen på porrfilmen. En tatuering som föreställer ett antal stjärnor i svart.
Dessa tatueringar syns tydligt på exmakens bilder av EA som ett flertal av dem tycks varit tagna år 2012. Oklart om bildernas datum har ändrats i efterhand.
Men filmen kan ju vara gammal, dvs innan EA tatuerade sig.
Jag gjorde en side by side, är hon lik tycker ni?

https://i.imgur.com/Ms1SLmq.jpeg
Citera
2021-03-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Galenpannan Irena Pozar: "jag trodde på en utsatt kvinnas rätt till integritet, jag trodde på att det är värt att anmäla."

Med medsystrar som Irena Pozar har virrpannor som EA lurats att tro det var värt multum att falskanmäla.
Vi lever i en schizofren värld där män givet sitt kön är födda förövare och kvinnor som kroniskt oskyldiga offer..-sjukt så det finns inte ord..

Förr i tiden varnades kvinnor för att ge sig hän sin sexualitet för att slippa ett dåligt rykte i efterskott.

Nuförtiden måste man varna sina söner för att göra samma sak för att slippa rättsliga efterspel och en eventuell DOM och skadestånd i efterskott.

Det handlar inte om att könen skulle vara jämlika när det gäller sex och lust. Fortfarande tycks det vara så att kvinnan alltid är "offret" hur mycket hon sen själv ha velat delta.

Förr i tiden fick hon gå huvudet böjt och utpekad som en "fallen kvinna".

Nuförtiden förväntar hon sig få betalt i efterskott - trots att hon inte betraktar sig själv som prostituerad.

Det blir väldigt förvirrande när det å ena sidan är kriminellt att köpa sig en kvinna och ett sköte - men samtidigt förväntas man göra precis det. Fast för ett högre pris.

100.000kr för ett samlag eller en avsugning är ett högt pris anser jag. Och inte nog med det: man ska även sitta inne som "straff" för något båda parterna var med på i början.
Citera
2021-03-24, 09:09
Bannlyst
Citat gubbslemmet Lambertz: " Jag var för svag för kött & ande ". Han verkar se kvinnor som en köttmarknad och är 71 år # metoo
Citera
2021-03-24, 09:10
Medlem
Citat:
Ännu mer fruktansvärt är att man kan dömas för våldtäkt utan något som helst bevis. Jag har satt mig in i ett sådant fall så jag vet hur det kan vara, fallet med kulturprofilen. Han dömdes för att rätten trodde på MÄ och för att hon berättat om "våldtäkten" för personer innan anmälan gjordes.

Det skulle ha gått till åtal i det här fallet som tråden berör, om inget nytt framkommit. Det som framkommit måste vara av stark karaktär, t ex bevis på att EA ljugit eller undanhållit viktig information.

Jag håller med.

Göran har ju onekligen lyckats väcka nyfikenhet kring sin bok. Bra där. Nu kan han tjäna en hacka - istället för hon ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in