2021-03-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Är det någon som vet vart hela presskonferensen finns? Jag har svårt att tänka mig att den tilltalade håller en träff som varar i 53sek vilket är det enda jag finner när jag söker? Länk uppskattas vänligen, försöker bilda mig en egen uppfattning samtidigt som det skrivs i pressen att han fullständigt förstör målsägandes karaktär i media.

Hela presskonferensen låg här till åtminstone sent igår kväll https://www.svtplay.se/video/30614476/nyheter-direkt/lambertz-om-den-nedlagda-utredningen?modalId=jnEpQ33 men verkar nu ha tagits bort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Han är änkling sedan ett par år tillbaka, hans "familj" bor i Skåne om jag inte minns fel enligt hans blogg, Corona m.m. troligtvis anledningen till varför han firade jul ensam men vad vet jag. Troligtvis dejtar han någon, därav det märkliga ordvalet otrogen mot min kvinna.

Sonen bor i Stockholm och döttrarna i Uppsala.

Han skulle ha kunnat promenera till någon av döttrarna för att fira jul istället för att supa ihop med tokan.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Som att kvinnor skulle tjäna på att anklaga män för sexuella övergrepp skriver Irena Pozar. Då kan man också vända på det. Som att Lambertz skulle vinna på att begå ett övergrepp mot kvinnan i fråga. Nej, generaliseringar ska man inte använda.

Majoriteten av alla anmälningar är givetvis inte falska, däremot så vet vi att det finns ett antal som är det ("under 10%" som GW uttryckte det; har för mig siffran är ~7%). Det vore dock roligt om dessa människor skulle gå all-in att försvara detta borderlinevrak till människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det kan inte vara annat än att det har kommit fram bevis om att EA har ljugit om något i den här utredningen. Troligen har nog inte åklagaren heller varit helt medveten om EA fulla historik.

På sin höjd visste åklagaren om att hon förekom i två andra brottsmål, men viftade nog bort det som att de lades ned/friades för att "ord stod mot ord" (som det oftast brukar göra). SMS:en såg nog ut som stark bevisning till det hela rullades upp med hennes tidigare beteende och tendens att "råka" återställa fabriksinställningarna på sin telefon.

Citat:
Göran kommer inte att ge sig i första taget och han är också en person som kan bli helt upptagen och har både energi, kunskap, pengar och position till att driva det här så långt det går. Skulle inte ens förvåna mig om han skulle våga ge sig på ett enskilt åtal för falsk tillvitelse om det är så att det har gjort en anmälan mot EA och åklagaren lägger ner en sådan utredning.

Nej, Göran kommer att spendera resten av sitt liv (eller så länge psyket och kroppen orkar) åt att rättsligt gå på det här. Det kommer att bli väldigt kul att följa!
Senast redigerad av moralhora 2021-03-24 kl. 08:29.
Citera
2021-03-24, 08:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Irena är en komplett idiot. Enligt den korkade stumpelumpan och hennes dårfeministiska anhängare såsom t ex Cissi Wahlin får anklagelser bara riktas åt ett håll och detta i ett fall det mycket väl kan vara så att det är Göran som är brottsoffret.

Det kan inte vara annat än att det har kommit fram bevis om att EA har ljugit om något i den här utredningen. Troligen har nog inte åklagaren heller varit helt medveten om EA fulla historik.

Göran kommer inte att ge sig i första taget och han är också en person som kan bli helt upptagen och har både energi, kunskap, pengar och position till att driva det här så långt det går. Skulle inte ens förvåna mig om han skulle våga ge sig på ett enskilt åtal för falsk tillvitelse om det är så att det har gjort en anmälan mot EA och åklagaren lägger ner en sådan utredning.

Hoppas Lambertz siktar in sig på åklagaren för hon har begått tjänstefel och bör sparkas och åtalas.
Citera
2021-03-24, 08:25
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kan omöjligen vara fabriksåterställning av mobilen, det måste åklagaren ha känt till.
Om hon mörkade det har det framkommit. Åklagaren har i så fall försökt få det att inte framkomma, och hon bör då som du säger få sparken.
Citera
2021-03-24, 08:27
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
White privilege I högsta grad, Göran kan döda en människa på öppen gata och komma undan med det känns det nu

Du måste vara ironisk nu. För sådana här karikatyrer på vänster-NPCs kan bara inte existera på riktigt. Även om det iofs skulle förklara varför Sverige är ett horkärringkommunistiskt litet bajshål. Att Lambertzkvinnan var riktigt jävla störd framgick tydligt på ett tidigt stadium. Vad åklagaren och TR sysslat med är mer oklart. Gissningsvis räcker det numer med en kvinnas ord för att gripa, anhålla och häkta män som beskylls för våldtäkt. Säkerligen även fällande dom många gånger. Här kan GL möjligen haft en fördel genom att han är den han är. Men egentligen borde det givetvis inte vara en fördel utan en självklarhet att erhålla en rättssäker och rättvis bedömning av åklagare och domstolar.
Citera
2021-03-24, 08:28
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Majoriteten av alla anmälningar är givetvis inte falska, däremot så vet vi att det finns ett antal som är det ("under 10%" som GW uttryckte det; har för mig siffran är ~7%). Det vore dock roligt om dessa människor skulle gå all-in att försvara detta borderlinevrak till människa.

Vi kan omöjligen veta hur stor andel som är falska. Däremot kan vi veta hur många som avslöjas med att ha gjort en falsk anmälan, tveksamt dock om EA officiellt räknas dit då hon inte ens har åtalats för det.
Citera
2021-03-24, 08:29
Medlem
Citat:
Irena är en komplett idiot. Enligt den korkade stumpelumpan och hennes dårfeministiska anhängare såsom t ex Cissi Wahlin får anklagelser bara riktas åt ett håll och detta i ett fall det mycket väl kan vara så att det är Göran som är brottsoffret.

Stämmer bra det. Är det fler än jag som fått pm från någon som vill veta mer om var man fått tag på info om EA. Misstänker att någon suttit uppe hela natten och lusläst tråden.
Citera
2021-03-24, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Hela presskonferensen låg här till åtminstone sent igår kväll https://www.svtplay.se/video/30614476/nyheter-direkt/lambertz-om-den-nedlagda-utredningen?modalId=jnEpQ33 men verkar nu ha tagits bort

Märkligt. Vad är teorin bakom borttagandet?
Citera
2021-03-24, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hoppas Lambertz siktar in sig på åklagaren för hon har begått tjänstefel och bör sparkas och åtalas.

Hon har inte begått något fel alls. Glöm inte att det var både tingsrätt och hovrätt som häktade.

Sverige har för övrigt bland världens värsta regler när det gäller att Häkta utan ordentlig bevisning. FN och andra organisationer har flera gånger uttalat mycket stark kritik mot Sveriges regler gällande häktning. Till skillnad från nästan alla länder i världen kan man sitta i häkte i flera år i Sverige utan rättegång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Märkligt. Vad är teorin bakom borttagandet?

Kan vara artiklar som denna som gör att svt tagit bort den.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/fuck-you-metoo-kvinnan-forgors-live/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Ja, han var helt ointresserad av att kolla hennes trovärdighet så länge det var en annan man som drabbades. Nu när han vet att hon ej är trovärdig kanske en förbehållslös ursäkt från GL till den utpekade mannen är på sin plats?
Lite mer av gammaldags ridderlighet än så har vi väl rätt att kräva?

Det enda raka nu är ju att GL kontaktar mannen (PA?) som är målsägande i förtalsrättegången som börjar 8 april och ber att få bli dennes stöd. Säger till honom att han, GL, nu har kommit på bättre tankar efter att ha suttit mer än två veckor i finkan och insett att det där med att fritt få förtala folk för t ex våldtäkt kanske ändå inte är en särskilt bra idé.

Man säger att när Fan blir gammal kan ha bli religiös.
Det kanske inte är för sent för ett justitieråd att bli klok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in