2021-03-24, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jag köper det inte.

Lambertz har knullat på denna psykiskt sjuka flicka när hon har varit kraftigt berusad, efter att han har bjudit hem henne dit. Det började i en trevlig ton, tjejen har säkert "daddy issues" och sökte en trygghet i Lambertz. Såg denne som en form av fadersgestalt.

Lambertz har en Gollum-liknande utmärglad figur, kroppen lär se ut som ett russin. Det finns ingen kvinna i ung ålder som frivilligt skulle ha sex med denne.

Uttrycket "jag skäms för att jag var otrogen" myntades väl av Lambertz? Lambertz bjöd hem denna sargade flicka till sig på julafton med tanken om att knulla henne. Redan där och då borde det stått klart i huvudet på en 70-åring att om en ung flicka, som är så ensam att hon väljer att åka dit på julafton, är ett skört offer? Kanske kände han för henne, brydde sig om henne, men kåtheten hos gubben tog över.

Helt korrekt beskrivning. Och nu när den gamle gubben är ute är han ilsken över vad han var tvungen att uthärda och vill klappa någon på käften och det gör han genom att hota staten med stämningar.
Citera
2021-03-24, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jag köper det inte.

Lambertz har knullat på denna psykiskt sjuka flicka när hon har varit kraftigt berusad, efter att han har bjudit hem henne dit. Det började i en trevlig ton, tjejen har säkert "daddy issues" och sökte en trygghet i Lambertz. Såg denne som en form av fadersgestalt.

Lambertz har en Gollum-liknande utmärglad figur, kroppen lär se ut som ett russin. Det finns ingen kvinna i ung ålder som frivilligt skulle ha sex med denne.

Uttrycket "jag skäms för att jag var otrogen" myntades väl av Lambertz? Lambertz bjöd hem denna sargade flicka till sig på julafton med tanken om att knulla henne. Redan där och då borde det stått klart i huvudet på en 70-åring att om en ung flicka, som är så ensam att hon väljer att åka dit på julafton, är ett skört offer? Kanske kände han för henne, brydde sig om henne, men kåtheten hos gubben tog över.
För ordningens skull: sen när är en 29-åring en ung flicka? Jag ser inga som helst problem med åldersskillnaden, golddiggers finns över hela världen.

Frågan nu är:
1) Vad kan 29-åringen förvänta för konsekvenser?
2) Hur stort skadestånd kan Lambertz förvänta sig?
3) Kan Lambertz ev skadestånd bli prejudikat och varje invandrad ("oskyldig") förortsgangster kräva detsamma?
4) Hur stor skada kommer svenska skattebetalare att åsamkas?
Citera
2021-03-24, 06:24
Avslutad
Hur mycket har 29-åringen kostat rättsväsendet och skattebetalarna?
Kommer hon någonsin kunna gå ens break even.
Trevligt för alla som hädanefter riskerar bli falskt anklagade av henne och vetskapen om att hon är fylld med Göran Lambertz sperma.
Senast redigerad av Molndalen 2021-03-24 kl. 06:48.
Citera
2021-03-24, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wisdom
För ordningens skull: sen när är en 29-åring en ung flicka? Jag ser inga som helst problem med åldersskillnaden, golddiggers finns över hela världen.

Frågan nu är:
1) Vad kan 29-åringen förvänta för konsekvenser?
2) Hur stort skadestånd kan Lambertz förvänta sig?
3) Kan Lambertz ev skadestånd bli prejudikat och varje invandrad ("oskyldig") förortsgangster kräva detsamma?
4) Hur stor skada kommer svenska skattebetalare att åsamkas?

Att anmäla något för ett brott som sedan inte blir fälld är inte samma sak som förtal/falsk tillgivelse. Kvinnan har inte gått ut i media eller på annat sätt förtalat mannen. För att hon ska dömas krävs lika starkt bevis som för t.ex. våldtäkt att hon är skyldig till att försöka förtala eller ljuga.
Citera
2021-03-24, 06:35
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
nej bara ljudfiler spelade hon in flera ggr innan våldtäkten och efter. Men denna porrfilm som kommit ut för en månad sen e med en annan kille. En riktigt prulle som hon själv e med på

Är det verkligen hon då? Såg den själv, och visst väldigt lika men inte så säker.
Citera
2021-03-24, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Helt korrekt beskrivning. Och nu när den gamle gubben är ute är han ilsken över vad han var tvungen att uthärda och vill klappa någon på käften och det gör han genom att hota staten med stämningar.

Precis, är det inte möjligt att Lambertz kände till kvinnans situation och antog att hon därför inte skulle våga anmäla? Inte alls omöjligt.

Hursomhelst, alla som är inblandade i historien är förlorare. Lambertz kommer alltid bli känd för att utnyttja psykiskt instabila studentskor + Quick-skandalen. Kvinnan kommer också alltid dras med detta. Ingen går vinnande ur detta.
Citera
2021-03-24, 06:42
Medlem
Nu har damen vad jag förstår varit utsatt för eventuell våldtäkt tre gånger men eventuella gärningsmän är friade, dvs anses oskyldiga. Fast det behöver ju inte alls betyda att hon inte verkligen blivit våldtagen utan bara att bevisen inte räckte.

Jag noterar i tråden att många därmed anser damen mindre trovärdig, ett resonemang som inte alls känns rättssäkert. Det kan ju innebära att offren i liknande fall efter våldtäkt två/tre blir lovligt byte för diverse fula fiskar som vet hur slipsten ska dras.

Brottsoffrets rättstrygghet får ju inte bli sämre på bekostnad av gärningsmännens rättstrygghet och riskera hot om åtal för förtal om hen fortsättningsvis anmäler. Det är väl knappat bevisat att några våldtäkter inte alls ägt rum utan endast att de ej med tillräcklig säkerhet gick att styrka.
Citera
2021-03-24, 06:43
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Precis, är det inte möjligt att Lambertz kände till kvinnans situation och antog att hon därför inte skulle våga anmäla? Inte alls omöjligt.

Hursomhelst, alla som är inblandade i historien är förlorare. Lambertz kommer alltid bli känd för att utnyttja psykiskt instabila studentskor + Quick-skandalen. Kvinnan kommer också alltid dras med detta. Ingen går vinnande ur detta.

Tror absolut Lambertz kan "vinna" på detta! Det du skriver i första stycket är ju f.ö. närmast att beteckna som en konspirationsteori.
Citera
2021-03-24, 06:49
Medlem
En teori, eftersom GL kände till hennes rättshistorik och modus operandi, kanske lät han sig luras i fällan? Som ett frivilligt offer. Att förbereda ett försvar var en lätt match.
Citera
2021-03-24, 06:52
Medlem
Tarrous avatar
Insiktsfullt av Lambertz att rasa mot det som majoriteten av alla män som anmäls för våldtäkt i Sverige får uppleva:

- Obligatorisk häktning medan utredning pågår. Det borde han om någon ha koll på, praxis
Citera
2021-03-24, 06:54
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wisdom
Hur stort skadestånd kan Lambertz förvänta sig?

Lambertz är väl pensionär, därmed har han inte förlorat någon arbetsinkomst. Dock har fallet varit mycket upp,ärksammat, kan vi tänka oss 1500 kr per dygn som häktad?
Citera
2021-03-24, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Insiktsfullt av Lambertz att rasa mot det som majoriteten av alla män som anmäls för våldtäkt i Sverige får uppleva:

- Obligatorisk häktning medan utredning pågår. Det borde han om någon ha koll på, praxis

Precis, och som en lipsill klagar han och är nu arg över vårt rättssystem. Annat var det på Thomas Quicks tid. Då stödde han den genoruttna hanteringen av honom och världens justitiemord. Sanktionerat av justitiekansler!

Att han gör ner EA är väl rätt bra iofs. Hon får sluta bli våldtagen hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in