2021-03-13, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SalamonDiE
Alla fungerar olika, men ett härligt mysrus lär du få på 2mg (om du inte bara somnar)... är överlycklig om jag gått 2 v. utan ångest & tuggar en 2mg för att få den "det är inte så jävla dumt ändå" -känslan. Bygger tolerans snabbt så i helvete, för att få samma effekt efter 5 dagar på, krävs 8-10mg... efter det är jag immun & kan jag klara mig utan en månad är jag på lägst tolerans igen. Jag tränar mycket & äter således mycket, den bästa effekten får jag på tom mage, boostar med lite grape- eller blodapelsinjuice. Ibland upplever jag mer effekt med snus, ibland mindre effekt... alkohol mår jag mest illa av, dricker nästan aldrig så det är väl anledningen... var alkoholist för många år sen, nu dricker jag ett glas vin emellanåt, eller nån öl. Detta påverkar inte min benso.

Förstår ändå inte detta mysrus.
Igår tog jag 40mg stesolid och 1.5mg xanor på min bensodag (en gång i veckan), kände i princip inte av något (såklart försvann GADen). En folköl MAX som "rus", som varade i några tiotals minuter. Antar att man verkligen måste ha riktigt jävla svår ångest för att få ut något rus av benso. Har vardagsångest men den kanske är för "svag"... Bör inte heller ha tolerans då jag knaprat mindre mängder ca en gång i veckan senaste månaden.

Tråkigt att den slår så dåligt, eller så förväntar jag mig bara för mycket. Men det gör man ju efter man konstant läser alla dessa inlägg om "jag blir helt mysig i kroppen och allt känns kul"... Dags att inse att benso bara är för riktigt jävla panikartade-ångestfyllda situationer kanske och ge upp, för få mig inte fel benso fungerar verkligen mot svår ångest. En mirakelmedicin, men varför får jag inget mys?
Senast redigerad av datornurrrden 2021-03-13 kl. 07:24.
Citera
2021-03-13, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datornurrrden
Igår tog jag 40mg stesolid och 1.5mg xanor på min bensodag (en gång i veckan), kände i princip inte av något (såklart försvann GADen). En folköl MAX som "rus", som varade i några tiotals minuter. Antar att man verkligen måste ha riktigt jävla svår ångest för att få ut något rus av benso. Har vardagsångest men den kanske är för "svag"... Bör inte heller ha tolerans då jag knaprat mindre mängder ca en gång i veckan senaste månaden.

Tråkigt att den slår så dåligt, eller så förväntar jag mig bara för mycket. Men det gör man ju efter man konstant läser alla dessa inlägg om "jag blir helt mysig i kroppen och allt känns kul"... Dags att inse att benso bara är för riktigt jävla panikartade-ångestfyllda situationer kanske och ge upp, för få mig inte fel benso fungerar verkligen mot svår ångest.
Jag har ingen vidare tolerans mot benso, tagit det kanske 5 gånger i mitt liv. Ena gången åkte ja till min kran och fick 5 svenska stavar rakt från burken, åt dessa under samma kväll men utspritt. Dagen efter kommer jag ihåg nästan allting (som man inte brukar göra igentligen + kände inget vidare rus). Men då köpte jag 5 stavar till från samma burk och efter en 2mg stav kände jag mig hur skön som helst gick och la mig i sängen direkt och bara mådde bra för att sedan somna i 11 timmar. (lider inte utav ångest vanligtvist. Tycker det är skumt hur det kan vara sådan skillnad, enda vad jag vet är att jag hade sovit mindre antal timmar den andra gången jag tog en stav, men det borde inte påverka välmåendet osv.
Citera
2021-03-15, 17:34
Medlem
rebekks avatar
Har sökt och läst tråden tills ögonen numera är vinögda, utan resultat som lök på laxen..

Nåväl; detta med tolerans. Hur lång tids uppehåll gäller på ett ungefär för att vara back på baseline? Självklart har det o göra med hur stora doser samt hur ofta man knaprat i sig skiten ofc. Men låt säga 1-2mg en dag, max dagar ggr/vecka.

Har petat i mig 2mg nu och har gåshud atm, dock var dessa doser som jag för ca. en, två veckor sedan totalt stendäcka på.. kunde göra 0,5mg och få det PANG wow nu e jag (extra) skön och coooool osv.
Citera
2021-03-15, 20:22
Medlem
Citat:

Tråkigt att den slår så dåligt, eller så förväntar jag mig bara för mycket. Men det gör man ju efter man konstant läser alla dessa inlägg om "jag blir helt mysig i kroppen och allt känns kul"... Dags att inse att benso bara är för riktigt jävla panikartade-ångestfyllda situationer kanske och ge upp, för få mig inte fel benso fungerar verkligen mot svår ångest. En mirakelmedicin, men varför får jag inget mys?
Benzo är ju inte den bästa drogen att mysa på. Den är supereffektiv mot ångest, insomnia, att häva kramper, lindra spasmer samt som profylax mot svår EP, det är ju en medicin trots allt.

Jag har testat Sobril, Iktorivil, Nitrazepam, Xanor samt Z analogerna och det enda jag har kännt någon som helst mysfaktor på är Xanor och Imovane.

Om jag nu skulle vilja ta mig ett rus så är ju alkohol så mycket bättre och dessutom lagligt, om du inte har benzo på recept dvs.
Citera
2021-03-18, 04:53
Medlem
Tropexs avatar
Köpte en karta ksalol häromdagen och märkte att det, sedvanligt, inte gick att riva av kartan. Förut kunde man ju bara riva av om man ville ha 1, 2 eller 7 med sig, men denna kartan är "hel", så att säga. Har galenika uppdaterat sig eller är det fejk (tror jag inte dock, samma smak, samma effekt, pillrena står lätt på sidan).

Något ni andra också märkt av?
Citera
2021-03-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Köpte en karta ksalol häromdagen och märkte att det, sedvanligt, inte gick att riva av kartan. Förut kunde man ju bara riva av om man ville ha 1, 2 eller 7 med sig, men denna kartan är "hel", så att säga. Har galenika uppdaterat sig eller är det fejk (tror jag inte dock, samma smak, samma effekt, pillrena står lätt på sidan).

Något ni andra också märkt av?
Ja riktiga ksalol kommer man aldrig över längre pressade i sverige smaka på dom o så om du känner alpra smaken har själv aldrig fått dom som man inte kan riva av.
Citera
2021-03-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Ja riktiga ksalol kommer man aldrig över längre pressade i sverige smaka på dom o så om du känner alpra smaken har själv aldrig fått dom som man inte kan riva av.

tycker dom funkar bra ändå, det enda är väl att man får ta en extra. tur att man lagt med skiten. benzo vill jag aldrig kliva på igen. Men när jag köpte för ett par år sedan behövde man ta några extra så att säga.
Citera
2021-03-19, 00:16
Medlem
Citat:

Det mysiga ruset man kan uppleva av benso är i själva verket bara känslan av att gå från stark ångest till totalt ångestfri på kort tid.
Sen kan såklart även en ångestfri person stoppa i sig höga doser och få ett ”rus”, men det är inget rus i den meningen att man blir euforisk, utan man blir i stället bara totalt efterbliven, omdömeslös och får en minneslucka.

Att knapra benso i rekreationellt syfte är en dålig idé. Och har man inte svår ångestproblematik är det rent av totalt meningslöst.
Det enda man kan vara helt säker på när man pundar på benso är att man förr eller senare ställer till det för sig något fruktansvärt på ett eller annat vis och att man förr eller senare kommer få genomlida en abstinens som är så fruktansvärd att medeltida tortyrmetoder bleknar i jämförelse.

Sen går det inte heller säga att man kan ta benso (i russyfte) på ett kontrollerat vis. Ens nyktra jag kan det, men kontrollen när man är flöddrad försvinner ofta helt och hållet. Det är dessutom extremt fysiskt beroendeframkallande; kan räcka med en veckas dagligt intag för att fastna fysiskt. Så ens nyktra planer på att ta rimliga doser en gång i veckan, är inte realistiskt.

Låter väl som en moralkärring nu, men det är verkligen en dålig idé att experimentera med bensodiazepiner om det inte finns extremt goda medicinska skäl. Xanor är en av de allra värsta.
Citera
2021-03-19, 05:30
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyktertLiv
Det mysiga ruset man kan uppleva av benso är i själva verket bara känslan av att gå från stark ångest till totalt ångestfri på kort tid.
Sen kan såklart även en ångestfri person stoppa i sig höga doser och få ett ”rus”, men det är inget rus i den meningen att man blir euforisk, utan man blir i stället bara totalt efterbliven, omdömeslös och får en minneslucka.

Att knapra benso i rekreationellt syfte är en dålig idé. Och har man inte svår ångestproblematik är det rent av totalt meningslöst.
Det enda man kan vara helt säker på när man pundar på benso är att man förr eller senare ställer till det för sig något fruktansvärt på ett eller annat vis och att man förr eller senare kommer få genomlida en abstinens som är så fruktansvärd att medeltida tortyrmetoder bleknar i jämförelse.

Sen går det inte heller säga att man kan ta benso (i russyfte) på ett kontrollerat vis. Ens nyktra jag kan det, men kontrollen när man är flöddrad försvinner ofta helt och hållet. Det är dessutom extremt fysiskt beroendeframkallande; kan räcka med en veckas dagligt intag för att fastna fysiskt. Så ens nyktra planer på att ta rimliga doser en gång i veckan, är inte realistiskt.

Låter väl som en moralkärring nu, men det är verkligen en dålig idé att experimentera med bensodiazepiner om det inte finns extremt goda medicinska skäl. Xanor är en av de allra värsta.
Vi behöver "moralkärringar" som uppmanar alla ta det försiktigt med bensodiazepiner. För vi som varit i träsket på riktigt och länge vet vad ett sådant missbruk innebär. Jag älskar benso och lugnet som sköljer över en när ruset smyger sig på, men jag kan inte hantera drogen och det är bara för mig att inse.
Men det är jag.
Bara och kolla på hur många intagna på anstalter som kommer in och mår som en pissråtta för att sen slå en volt i ett EP anfall orsakat av benso avtändningen. Rätt vanligt att många hamnar på såna ställen om man går runt och knaprar benso hela dagarna för att tillslut tabba sig på någe vis.

Sen finns det många som klarar av att hantera bens på ett ansvarsfullt sätt och bruka den när det verkligen behövs. Då kan bensodiazepiner vara en riktig mirakel medicin. Att gå från panik till totalt ångest fri på 10-15 minuter är en häftig känsla.
Men att gå och knapra benso piller dag in och dag ut så är du garanterad ett fysiskt och psykiskt beroende som ofta är segt att blli av med. Och det gör ont, överallt. Men det värsta måste ändå vara den psykiska smärtan.
Citera
2021-03-22, 00:59
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyktertLiv

Verkligen. Xanor är fan ett rävgift som varenda människa inom sjukvården som kan något varnar för något enormt. Har själv åkt på ett Delirium när jag ofrivilligt en gång när jag var beroende slutade CT. Det var riktigt vidrigt.

Behöver man benzo att "bruka" för det finns det folk som gör så räcker Oxascand och Diazepam mer än väl mot ångest och oro eller liknande.

Dock är det svårt för folk utan recept eftersom det just kryllar av Xanor på svarta marknaden och Iktorivil framförallt så kan bli knepigt att få tag på Stesolid eller Oxascand. Känns ju fan som att var och varannan människa käkar blå nu för tiden.
Citera
2021-03-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Verkligen. Xanor är fan ett rävgift som varenda människa inom sjukvården som kan något varnar för något enormt. Har själv åkt på ett Delirium när jag ofrivilligt en gång när jag var beroende slutade CT. Det var riktigt vidrigt.

Behöver man benzo att "bruka" för det finns det folk som gör så räcker Oxascand och Diazepam mer än väl mot ångest och oro eller liknande.

Dock är det svårt för folk utan recept eftersom det just kryllar av Xanor på svarta marknaden och Iktorivil framförallt så kan bli knepigt att få tag på Stesolid eller Oxascand. Känns ju fan som att var och varannan människa käkar blå nu för tiden.
Jag hade gärna sluppit Xanoren, jag var fullt nöjd med mina Nitrazepam till natten. Doktorn var lite brydd och tyckte också att det var ett jävla skit att Nitrazepam försvann från marknaden och visste inte riktigt vad fan han skulle skriva ut eftersom jag i stort sett har ätit mig igenom all psykofarmaka i FASS.

Efter att ha klurat en stund så kom han på att han hade lyckats släcka en annan insomniapatient med Xanor så det fick bli ett recept på det och för mig fungerar de att sova på. Skulle det haverera så är väl nästa steg Lorazepam, FM1 på licens heller möjligen Heminevrin.

Däremot har de ju till skillnad mot all annan benzo samt Z analoger som jag har knaprat i mig dagligen de senaste åren en ruggig missbrukspotential.

Normalt sett så känner jag inte ett skit av benzo förutom att ångesten försvinner samt sömnighet, vilket är meningen.

Xanor däremot spelar i en helt annan liga och med min tolerans så känner jag ändå av en viss eufori på min minidos a 0.25 mg så jag kan ha en viss förståelse för att folk fastnar och börjar missbruka dem.
Citera
2021-03-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme

Ja hellre diazepam om man nu prompt måste ta benso.

Ja just xanor och ikto har alltid varit dominerande, iallafall på darknet. Men det är ju fakepiller gjorda i nån sunkig källare i 99% av fallen skulle jag tippa på, vare sig de kommer i blister eller ej. Funkar gör de ju (oftast) ändå men det är fan en extra risk iom att man inte kan veta varken styrkan på tabletterna eller under vilka hygieniska förhållanden de tillverkats..

Vet inte hur det är nu men när jag var aktiv fanns det för det mesta tillgång även på äkta svenska apoteksvaror. Men då fick man betala ordentligt. Inte optimalt för missbrukare men för någon som inte (ännu) blivit beroende och lägger ner vartenda öre på piller är det ju kanske värt att köpa äkta grejer.

Men bäst av allt är som sagt att låta bli att ta benso. Sannolikheten för att det inte förr eller senare kommer orsaka rejäla problem är försvinnande liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in