Citat:
Ursprungligen postat av
datornurrrden
Förstår ändå inte detta mysrus.
Igår tog jag 40mg stesolid och 1.5mg xanor på min bensodag (en gång i veckan), kände i princip inte av något (såklart försvann GADen). En folköl MAX som "rus", som varade i några tiotals minuter. Antar att man verkligen måste ha riktigt jävla svår ångest för att få ut något rus av benso. Har vardagsångest men den kanske är för "svag"... Bör inte heller ha tolerans då jag knaprat mindre mängder ca en gång i veckan senaste månaden.
Tråkigt att den slår så dåligt, eller så förväntar jag mig bara för mycket. Men det gör man ju efter man konstant läser alla dessa inlägg om "jag blir helt mysig i kroppen och allt känns kul"...

Dags att inse att benso bara är för riktigt jävla panikartade-ångestfyllda situationer kanske och ge upp, för få mig inte fel benso fungerar verkligen mot svår ångest. En mirakelmedicin, men varför får jag inget mys?

Det mysiga ruset man kan uppleva av benso är i själva verket bara känslan av att gå från stark ångest till totalt ångestfri på kort tid.
Sen kan såklart även en ångestfri person stoppa i sig höga doser och få ett ”rus”, men det är inget rus i den meningen att man blir euforisk, utan man blir i stället bara totalt efterbliven, omdömeslös och får en minneslucka.
Att knapra benso i rekreationellt syfte är en dålig idé. Och har man inte svår ångestproblematik är det rent av totalt meningslöst.
Det enda man kan vara helt säker på när man pundar på benso är att man förr eller senare ställer till det för sig något fruktansvärt på ett eller annat vis och att man förr eller senare kommer få genomlida en abstinens som är så fruktansvärd att medeltida tortyrmetoder bleknar i jämförelse.
Sen går det inte heller säga att man kan ta benso (i russyfte) på ett kontrollerat vis. Ens nyktra jag kan det, men kontrollen när man är flöddrad försvinner ofta helt och hållet. Det är dessutom extremt fysiskt beroendeframkallande; kan räcka med en veckas dagligt intag för att fastna fysiskt. Så ens nyktra planer på att ta rimliga doser en gång i veckan, är inte realistiskt.
Låter väl som en moralkärring nu, men det är verkligen en
dålig idé att experimentera med bensodiazepiner om det inte finns extremt goda medicinska skäl. Xanor är en av de allra värsta.