Citat:
Ursprungligen postat av
RetardedHaT
Det som är skumt är att du fick xanor för sömn före lorazepam, triazolam och midazolam då dom är ansedda för sömn vilket xanor inte är.
Dock så verkar det ju uppenbart fungera för dig så då är det ju inget negativt, håll bara ögonen öppna för tollerans utveckling, du borde inte behöva ta mer än 0.5 max 1mg för 8h sömn, 1mg är på gränsen för högt och kommer förstöra din tollerans mot iktorivilens ångestlindring om du höjer, lycka till!
Edit: förövrigt finns det folk som reagerar grymt bra på stesolids sömngivande effekt och behöver endast ta 2-5mg för det, vilket hade varit optimalt om du inte vill ta höga doser benso, samt att stesolid har så pass lång halveringstid och jag iallafall får en mycket mer utvilad sömn av den än t.ex. xanor.
Ja visst är det skumt. Jag blev lite paff när han föreslog Xanor för som vi alla vet är det ju mer av en panikångestmedicin.
Han frågade först om jag hade testat Quetiapine, vilket jag har i doser uppemot 400 mg i kombination med 2 mg Iktorivil samt 2 ml Theralen. Tyvärr försvann den sömngivande effekten efter typ 3 månader och jag fick sådana magproblem så det var uteslutet att höja dosen och det var då Xanor kom på tal.
Däremot fungerar den faktiskt för mig att sova på. Ska tillägga att jag inte tar en så stor dos utan enbart 0.25 mg och måste göra uppehåll efter fem dagar, så fem dagar med medicin och två utan.
Men visst hade jag varit min egen doktor så hade jag nog hellre kapat bort Iktorivilen och Xanoren till natten och prövat typ 2 mg Temesta istället. Den sägs ju vara mer hypnotisk och jag vet andra som har fått just Lorazepam istället för Nitrazepam.
Det skulle också vara intressant att se hur man sover på Stesolid samt hur stor dos man skulle behöva för att ersätta 2 mg Iktorivil och 0. 25 mg Xanor och hurdan toleransökningen är på den.