Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Såg matchspelet på träningen, Isak & Zlatan bildade anfallspar, i samma lag hade man en triangel där bak med Olsen i mål och VNL & Helander som mittbackar framför.. I motståndarlaget agerade Ekdal & Olsson innermittfältare, tror dessa sju spelare står för centrallinjen på torsdag mot Georgien..
Olsen - X, VNL, Helander, X - X, Olsson, Ekdal, X - Isak, Ibrahimovic
Krafth till höger istället för Lustig, J. Karlsson till vänster istället för Forsberg och Kulusevski till höger istället för Claesson. Våra yngre spelare måste spelas in och få i sig rutin. Sedan kan man göra ett skifte där man t.ex. byter Svanberg mot Ekdal, Kulusevski mot Claesson och Forsberg mot Karlsson så att det blir en blandning av orutinerade/rutinerade spelare.
Gällande Jordan Larsson håller jag med andra som tycker att hans utevaro är lite synd men som tidigare personer frågat vem skulle han flytta på?
Janne är lojal mot sina spelare, det visade han med denna uttagning. Att han skulle peta Quaison med tanke på vad han presterat i tidigare kval samt att han var en av få spelare som hade bollar att försvara Janne när Zlatans attacker var som värst så var det uteslutet att han skulle petas. Jesper Karlsson tycker jag är en av de mer självklara uttagningarna med tanke på vad han gjort i Eredivisie, en väldigt rolig spelare att titta på som inte sällan gör något bra med bollen. Eventuellt att han skulle peta Ken Sema. På högerkanten finns Claesson, Kulusevski och Larsson att välja mellan. På Vänsterkanten finns Claesson, Forsberg och nu Karlsson att välja mellan. Vi kanske borde tagit med en 5e anfallare till denna samlingen istället.
Kan tycka att Granqvist beslut att vara med i en trupp utan att spela är lite märklig, särskilt då han är medveten om att han tar upp en plats från någon annan som gjort bra ifrån sig. Insikten har inte riktigt nått honom, inget spelande på över 1 år förutom lite träningsmotstånd, även om han kommer till spel under våren ställer jag mig tveksam till hans medverkan.
Om han nu ska vara lite av en lagkapten kan han gärna följa med laget utan att ta en trupplats.
Såg lite highlights med Jordan Larsson och hans rörelsemönster påminner lite om Henkes, är på rätt ställen vi rätt tidpunkt och spelar smart med väldigt hög spelförståelse. Tror att han kommer vara i en storklubb inom 1-2 år. Synd att han inte kom med men förhoppningsvis nästa gång.